Productfoto's van t-shirts

1
Hallo allemaal,

Wat spreekt jullie meer aan?

Een foto van een t-shirt met witte achtergrond en niets anders dan het shirtje óf een foto van een persoon die het shirtje draagt met op de achtergrond een speeltuin?

Ik heb gehoord dat op bijvoorbeeld blog sites/advertentie sites de 'levende' foto's het beter doen, maar geldt dat ook voor je webwinkel?

Bedankt alvast en ik ben verder niet geïnteresseerd in 360 graden fotografie.

Re: Productfoto's van t-shirts

2
Ik denk dat dat uiteindelijk je eigen keuze moet zijn. Wat voor sfeer wil je geven aan je webwinkel? En hoe doen je concurrenten de productfotografie? Als zij ook bijna allemaal op paspopjes met witte achtergrond doen, zou het misschien juist wel interessant zijn om de productfotografie anders te doen. Ook om eruit te springen, en een unieke uitstraling aan je webwinkel mee te geven. Je zou ook voor beide opties kunnen kiezen. Waar je de model/buiten foto's als eerste hebt, en dan nog een paar duidelijke studiofoto's voor witte achtergrond.

Ikzelf ben hier ook nog mee bezig. Van sommige leveranciers kan ik wel de stockfoto's gebruiken, van andere niet. Maar ik wil wel dat er een bepaalde lijn/sfeer in de productfoto's zit.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Productfoto's van t-shirts

3
Is het niet een optie beide te doen? Een leuk model om de bezoeker te verleiden het artikel aan te klikken en dan ook foto's van het artikel zonder model als extra afbeeldingen bij het product. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde webshopper zoveel mogelijk informatie over het product wil. Verschillende plaatjes dragen daar natuurlijk flink aan bij.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Productfoto's van t-shirts

6
moineau schreef:Wat ik zelf altijd erg sjiek vind is kleding die op een mannequin gefotografeert is. Voorbeeldje: http://shopruche.com/kearney-striped-co ... louse.html
Hier stem ik mee in, je behoud indien je fotografeer software het ondersteund ook de mogelijkheid om het toch 360 graden te maken. Erg chique en gelikt ziet het er uit en de klant kan nagenoeg alles bekijken!
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Productfoto's van t-shirts

8
Gerhard schreef:Vind het juist niets dat het op zo'n pop staat, vaak vallen de shirts dan heel erg verkeerd zonder enige vorm.

Onderstaande vind ik wel mooi :
Afbeelding
Dit is inderdaad ook netjes, echter moet elk plaatje wel evenredig en gelijk zijn, dan is het zeker ook een goede optie.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Productfoto's van t-shirts

9
Dit topic was ik even uit het oog verloren, maar bedankt voor de reacties alleszins.

Nog steeds ben ik er niet helemaal uit; dus ik heb nu de meeste items op de 'levendige' manier gepresenteerd. Op de artikel detail pagina kan men een of meer vlakke foto's bekijken en een omschrijving lezen.

Beide soorten foto's worden doorgaans geleverd door de leveranciers.

Mijn plan is nu om over een aantal weken alles op de andere manier te presenteren en te kijken hoe dat gaat.