Feedback elecs.nl

1
Hoi!
Elecs.nl is nu een tijdje online en actief en wordt redelijk bezocht en de conversie (7%) is opzich ook niet verkeerd.

Nu is mijn vraag, wat kan er beter/wat is onduidelijk. Waar mist essentiele informatie?
Laat horen :).

p.s. SSL verbinding komt deze maand. Door een verhuizing van mijn beheerder kon dit niet eerder zonder dubbele kosten. Foeifoei :|
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

2
Hi,
waarom zien we gelijk zo een grote foto van postnl wagen! Het lijkt alsof uw website met transport te maken heeft, of de gratis verzending aller belangrijkste is! Design van de website kan veel beter vind ik.
Fashion Jewelry

Re: Feedback elecs.nl

3
Ik zou wat producten op je hoofdpagina plaatsen in de plaats van die grote banner van postnl... je wilt toch producten verkopen in de plaats reclame voor een bezorgdienst maken? ;)

Ook je webwinkel keurmerk zie ik 2x groot op je hoofdpagina... 1x lijkt me voldoende!

Voor de rest vind ik het wel lekker overzichtelijk.
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: Feedback elecs.nl

4
adam58 schreef:Hi,
waarom zien we gelijk zo een grote foto van postnl wagen! Het lijkt alsof uw website met transport te maken heeft, of de gratis verzending aller belangrijkste is! Design van de website kan veel beter vind ik.
Het valt me nu pas op dat deze zo gigantisch aanwezig is. Ik zal het even aanpassen, bedankt beiden!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback elecs.nl

5
Ik sluit me aan bij de rest: toon enkele producten.

Verder schrijf je sleeves zonder '. Wanneer ik op deze categorie klik staat bovenaan de pagina de tekst: 'Uw is een mooi en elegant apparaat, maar deze is ook erg kwetsbaar. Bescherm uw nu gemakkelijk tegen beschadigingen en andere narigheden met een tablet hoes. Onze tablethoezen hebben een luxe uitstraling en beschermen uw tablet goed.' Het woord 'tablet' is een paar keer weggevallen. Deze tekst kwam ik in andere vormen op verschillende plekken tegen inclusief een aantal weggevallen woorden en spelfouten. Loop de teksten dus even goed na.

De site laadt af en toe wat traag, klopt dat?

Je contactgegevens heb je erg goed verstopt. Ik zou deze prominenter vermelden.

Sterkte met je webshop!
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Feedback elecs.nl

6
Shoppagina.nl schreef:Ik sluit me aan bij de rest: toon enkele producten.

Verder schrijf je sleeves zonder '. Wanneer ik op deze categorie klik staat bovenaan de pagina de tekst: 'Uw is een mooi en elegant apparaat, maar deze is ook erg kwetsbaar. Bescherm uw nu gemakkelijk tegen beschadigingen en andere narigheden met een tablet hoes. Onze tablethoezen hebben een luxe uitstraling en beschermen uw tablet goed.' Het woord 'tablet' is een paar keer weggevallen. Deze tekst kwam ik in andere vormen op verschillende plekken tegen inclusief een aantal weggevallen woorden en spelfouten. Loop de teksten dus even goed na.

De site laadt af en toe wat traag, klopt dat?

Je contactgegevens heb je erg goed verstopt. Ik zou deze prominenter vermelden.

Sterkte met je webshop!
Ah, het taal aspect. Ik zal iemand even vragen dit allemaal even na te lopen en te corrigeren. In taal ben ik nooit sterk geweest, helaas.

Ik heb nu 6 nieuwe producten toegevoegd op de homepage, enkele banners toegevoegd met producten.

Ook heb ik even het bounce/uitstap percentage van afgelopen 15 dagen opgezocht. Even kijken of de komende 15 dagen dit hoger/lager is. Meten is weten. :). Is dit al beter of?

Hoe zou je het contact dan doen? Gewoon een los kopje met "contact"? Ik wou sowieso een pagina maken met een contact/retour formulier dus ik hoop dat het dan duidelijk te vinden is (: Maar dit staat nog ergens halverwege een lijstje.

EDIT:
Over de snelheid, een speedtest geeft 3.1 seconde bij het eerste bezoek en 1.78 bij een tweede bezoek. Het kan sneller, maar voor magento is dit geen slechte score toch?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

7
Ik zie en merk dat je aan de shop aan het werken bent, dus ik zal morgen weer even kijken.

Even snel iets dat me opviel:

Voordelen Elecs:
* U kunt veilig betalen via iDeal, mistercash of Paypal - Dat kan tegenwoordig vrijwel overal, niet echt een Elecs voordeel ... (& je mist nog het wettelijk opgelegde achteraf betalen).
* Uw bestellingen worden verzonden in een bubbeltjes envelop - Vind ik ook niet echt een UPS maar meer een logische oplossing voor het verzenden ;)
* 7 werkdagen zichttermijn! - Dat is wat je wettelijk minimaal verplicht bent - veel shops bieden al de (aankomende) 14 dagen aan. Zeker geen USP dus.

NB: voor Magento mag het dan een redelijke snelheid zijn, bezoekers houden geen rekening met lompe, resources vretende scripts :P Zou proberen het geheel verder te optimalieren zodat zeker als een klant voor het eerst naar je shop gaat, hij niet geduldig hoeft te zijn.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback elecs.nl

8
Een aparte contactpagina met contactformulier is altijd een goed idee. Je zou het telefoonnummer en e-mailadres ook her en der in de marge kunnen vermelden (bovenaan of in de linkerkolom).

Producten op de homepage is een hele verbetering!

Het duurt nog wel lang voor je site is geladen. Los van of dit een goede score is voor Magento zullen mensen afhaken omdat het te lang duurt.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Feedback elecs.nl

9
Shoppagina.nl schreef:Een aparte contactpagina met contactformulier is altijd een goed idee. Je zou het telefoonnummer en e-mailadres ook her en der in de marge kunnen vermelden (bovenaan of in de linkerkolom).

Producten op de homepage is een hele verbetering!

Het duurt nog wel lang voor je site is geladen. Los van of dit een goede score is voor Magento zullen mensen afhaken omdat het te lang duurt.
Hij is op het moment wel heel traag ja. Versio (waar hij gehost is) is net verhuisd naar een ander pand, hopelijk ligt het daar aan en is dit tijdelijk.

Ik vind zelf de producten zo op de homepage ook erg tof lijken. Bedankt voor de tip! Wat is beter? 6 of 3? Bij 6 vind ik de homepage zo lang worden. (al werkt dit voor bol.com blijkbaar wel). & De banner gaat deze te snel/langzaam? Is hij te groot/klein? Of is het zo goed? :)

Zelf zat ik te denken om ergens een knop te drukken met "contact" of "vraag advies" iets in die trant. Dat een klant dan een pop-up krijgt zodat ze gemakkelijk een mailtje kunnen sturen. Een chat optie is voor mij niet mogelijk, ik werk overdag/'s avonds gewoon.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

10
Als de snelheid zo blijft zou ik contact opnemen. Wellicht kunnen ze nagaan waar het aan ligt.

Het aantal producten is prima op deze manier. De bezoeker ziet nu direct wat je zoals verkoopt. Daar gaat het om.

Je ideeën m.b.t. verschillende manieren van contact zijn allemaal goed. Het is belangrijk dat de bezoeker makkelijk en snel contact kan leggen mocht dat nodig zijn. Dit bevordert de betrouwbare uitstraling van je shop en zal uiteraard als goede service worden ervaren.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Feedback elecs.nl

11
Shoppagina.nl schreef:Als de snelheid zo blijft zou ik contact opnemen. Wellicht kunnen ze nagaan waar het aan ligt.

Het aantal producten is prima op deze manier. De bezoeker ziet nu direct wat je zoals verkoopt. Daar gaat het om.

Je ideeën m.b.t. verschillende manieren van contact zijn allemaal goed. Het is belangrijk dat de bezoeker makkelijk en snel contact kan leggen mocht dat nodig zijn. Dit bevordert de betrouwbare uitstraling van je shop en zal uiteraard als goede service worden ervaren.
Als hij morgen nog niet 2 seconde scoort ga ik morgen even een belletje plegen :). Ik betaal ook extra voor een aparte magento hosting dus opzich.

Thanks! Ik zal de web beheerder aan het werkt zetten haha! Bedankt voor de goeie ideëen!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

12
Je had laatst een e-mail ontvangen van Manchester omdat je hoesjes met het Manchester logo verkocht. Je bent je nu bewust van het feit dat je inbreuk op het merkenrecht van Manchester hebt gemaakt.

Je bent je nu ook bewust van het feit - want dat werd je verteld - dat andere logo's en figuren vaak ook beschermd zijn.

Spijtig genoeg heb je daar dus niks van geleerd?

Ik zie namelijk een Mickey Mouse hoesje op je website. Ik denk dat je toch wel weet dat Mickey Mouse copyrighted is door Walt Disney en dat je nooit hun figuur mag gebruiken zonder toestemming van Walt Disney.

Ga je Mickey Mouse ook verwijderen of laat je het er op aan komen totdat Walt Disney contact opneemt?

Met alle respect hoor, maar je weet nu dat het niet mag.

Re: Feedback elecs.nl

13
@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?

Re: Feedback elecs.nl

14
Ward schreef:@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?
RicardoV roept wel vaker spontaan dat iemand crimineel bezig is zonder dat hiervoor enige aanleiding en/of bewijs voor is. Vandaag of morgen loopt ie echter de verkeerde tegen het lijf en mag ie zich voor de rechter gaan verantwoorden.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Feedback elecs.nl

15
Ward schreef:@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?
Jij hebt waarschijnlijk een leverancier die een licentie bij Walt Disney heeft (of elders) om deze figuren / merken te verkopen.

Disney figuren zijn intellectueel eigendommen van Disney.. Zonder een licentie/toestemming van de eigenaar mogen deze figuren simpelweg niet commercieel verkocht worden, maar dat weet jij ook wel.

Zonder toestemming mag je ze wel maken, maar bijv. Alleen voor eigen gebruik (gelimiteerd) of een review. Ga je ze commercieel verkopen moet je toch echt toestemming hebben dan wel de fabrikant die toestemming moet hebben van Disney Enterprises.

Re: Feedback elecs.nl

16
Het Varaantje schreef:
Ward schreef:@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?
RicardoV roept wel vaker spontaan dat iemand crimineel bezig is zonder dat hiervoor enige aanleiding en/of bewijs voor is. Vandaag of morgen loopt ie echter de verkeerde tegen het lijf en mag ie zich voor de rechter gaan verantwoorden.
Wat is dit nou weer voor kletskoek?

Re: Feedback elecs.nl

17
RicardoV schreef:
Wat is dit nou weer voor kletskoek?
Je beschuldige dutchcoms.nl ook al van illegale praktijken in het slowchat topic. Alweer vergeten?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Feedback elecs.nl

18
Elecs schreef:Hij is op het moment wel heel traag ja. Versio (waar hij gehost is) is net verhuisd naar een ander pand, hopelijk ligt het daar aan en is dit tijdelijk.
Ik mis even hoe een verhuizing van kantooradres van invloed is op de servers, of zijn ze ook overgestapt op andere hardware (dat is nl. nogal een onderneming ..)?

Magento is zwaar en traag en vraagt eigenlijk op maat gemaakte hosting. Zit je shared of dedicated?
Als ik door je site heen surf laadt hij gewoon te traag; als klant zou ik, in alle eerlijkheid, weggeklikt hebben.

Over de site: wellicht even bij de foto's zetten wat het aangeboden artikel is; nu lijkt het net of je spotgoedkope hardware verkoopt :wink: De kwaliteit van de grote foto's kan beter, zijn erg korrelig. (En waarom komt dat loeigrote PostNL busje steeds terug?)

Bij de categorieën staan de foto's links uitgelijnd, en erg dicht op elkaar. Rechts heb je witruimte over; ik zou ze zelf verder uit elkaar zetten (en de volle breedte van de pagina benutten), dat staat een stuk beter.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback elecs.nl

19
RicardoV schreef: Ga je Mickey Mouse ook verwijderen of laat je het er op aan komen totdat Walt Disney contact opneemt?

Met alle respect hoor, maar je weet nu dat het niet mag.
Dat ben ik nu aan het uitzoeken op welke hoesjes patent breuken op rusten en welken niet. Tot die tijd verkoop ik de hoesjes niet meer in en verkoop ik de laatsten uit die gok neem ik dus ja.

Verder heeft hij dit keer dus wel gelijk. :wink:
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

20
Zonnepakje schreef: Ik mis even hoe een verhuizing van kantooradres van invloed is op de servers, of zijn ze ook overgestapt op andere hardware (dat is nl. nogal een onderneming ..)?

Magento is zwaar en traag en vraagt eigenlijk op maat gemaakte hosting. Zit je shared of dedicated?
Als ik door je site heen surf laadt hij gewoon te traag; als klant zou ik, in alle eerlijkheid, weggeklikt hebben.

Over de site: wellicht even bij de foto's zetten wat het aangeboden artikel is; nu lijkt het net of je spotgoedkope hardware verkoopt :wink: De kwaliteit van de grote foto's kan beter, zijn erg korrelig. (En waarom komt dat loeigrote PostNL busje steeds terug?)

Bij de categorieën staan de foto's links uitgelijnd, en erg dicht op elkaar. Rechts heb je witruimte over; ik zou ze zelf verder uit elkaar zetten (en de volle breedte van de pagina benutten), dat staat een stuk beter.
Euh. Lees dit maar anders, misschien maakt dit het duidelijker: HIERO

Ik had even geprobeerd hoeveel een gif ten opzichte van JPEG scheelt kwa website snelheid.
Wat je bedoelt met de foto's snap ik niet helemaal. In welke browser bekijk jij het?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

21
Ward schreef:@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?
Gezien de rest van het assortiment is het vrijwel zeker dat dit van een of andere Chinese groothandel website afkomstig is. De producten die daar worden aangeboden zijn bijna altijd kopieën van merkproducten of bevatten prints die niet mogen. Oppassen geblazen dus met deze spullen.

Als je een webwinkel met telefoonhoesjes ziet met prints van o.a. Heineken, Coca Cola, Ferrari, Disney, Angry Birds etc is het vrijwel altijd afkomstig uit China, en (meestal) niet helemaal volgens de regels.

Re: Feedback elecs.nl

22
Rudy schreef:
Ward schreef:@RicardoV, ik verkoop, volkomen legaal, co-branded artikelen met merken van Disney: Cars, Toy Story, Winnie de Poeh. enzovoort. Waarom ga je ervan uit dat Elecs iets illegaals doet?
Gezien de rest van het assortiment is het vrijwel zeker dat dit van een of andere Chinese groothandel website afkomstig is. De producten die daar worden aangeboden zijn bijna altijd kopieën van merkproducten of bevatten prints die niet mogen. Oppassen geblazen dus met deze spullen.

Als je een webwinkel met telefoonhoesjes ziet met prints van o.a. Heineken, Coca Cola, Ferrari, Disney, Angry Birds etc is het vrijwel altijd afkomstig uit China, en (meestal) niet helemaal volgens de regels.
Vaak wel inderdaad, mee eens. De tablet hoezen komen uit China, de telefoonhoesjes koop ik bij een Nederlandse groothandel, dus ik hoop dat die hun zaakjes wel op orde hebben. Nog even afwachten dus :cry:

EDIT:
Geen Nederlandse maar Europese.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

23
Elecs schreef:Euh. Lees dit maar anders, misschien maakt dit het duidelijker: HIERO
Whoei, een server soap! Had ik helemaal gemist ;) Maar goed, dat zou voor tot vlak na de verhuizing geen effect mogen hebben. Magento lijkt hier de boosdoener; hoeveel sneller het kan hangt vooral af van je type hosting: shared (af te raden met Magento) of dedicated.

Brower: ik surf met FF en Chrome, beide laatste versie.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback elecs.nl

24
Zonnepakje schreef:
Elecs schreef:Euh. Lees dit maar anders, misschien maakt dit het duidelijker: HIERO
Whoei, een server soap! Had ik helemaal gemist ;) Maar goed, dat zou voor tot vlak na de verhuizing geen effect mogen hebben. Magento lijkt hier de boosdoener; hoeveel sneller het kan hangt vooral af van je type hosting: shared (af te raden met Magento) of dedicated.

Brower: ik surf met FF en Chrome, beide laatste versie.
Ik heb de foto's al gevonden die je bedoelt. Ik heb mijn venster altijd wat ingezoomd vandaar dat ik dat anders zag. Ik zal het gelijk even aanpassen.

Ik heb de vraag bij mijn host neergelegd. Als het goed is heb ik een dedicated IP of wordt dit deze week geregeld. Ook in verband met de SSL beveiliging. Dat zou al een hoop tijd schelen dus? Om de snelheid komt de SSL alleen om de checkout. Dit scheelt ook een hoop tijd begreep ik?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

25
Elecs schreef:Ik heb de vraag bij mijn host neergelegd. Als het goed is heb ik een dedicated IP of wordt dit deze week geregeld. Ook in verband met de SSL beveiliging. Dat zou al een hoop tijd schelen dus? Om de snelheid komt de SSL alleen om de checkout. Dit scheelt ook een hoop tijd begreep ik?
Nee, je IP adres staat daar helemaal los van. Tien tegen één dat je shared hosting hebt (en dus een eigen IP moest aanvragen voor SSL), en Magento draait nu eenmaal niet vlot op shared hosting. Eigenlijk zou Magento alleen op een eigen server (dedicated) moeten draaien, dan kan je alles afstellen op Magento. Met shared kan dat natuurlijk niet in verband met de andere gebruikers op die server.
Elecs schreef:Ik heb mijn venster altijd wat ingezoomd vandaar dat ik dat anders zag.
Als je aan je lay-out werkt, check dan altijd hoe het eruit ziet in andere browsers en pc's. Hiervoor is een site als http://browsershots.org/ erg handig. Je wilt er tenslotte zeker van zijn dat je site er ook op andere systemen dan de jouwe goed uit ziet ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback elecs.nl

26
Zonnepakje schreef:
Elecs schreef:Ik heb de vraag bij mijn host neergelegd. Als het goed is heb ik een dedicated IP of wordt dit deze week geregeld. Ook in verband met de SSL beveiliging. Dat zou al een hoop tijd schelen dus? Om de snelheid komt de SSL alleen om de checkout. Dit scheelt ook een hoop tijd begreep ik?
Nee, je IP adres staat daar helemaal los van. Tien tegen één dat je shared hosting hebt (en dus een eigen IP moest aanvragen voor SSL), en Magento draait nu eenmaal niet vlot op shared hosting. Eigenlijk zou Magento alleen op een eigen server (dedicated) moeten draaien, dan kan je alles afstellen op Magento. Met shared kan dat natuurlijk niet in verband met de andere gebruikers op die server.
Elecs schreef:Ik heb mijn venster altijd wat ingezoomd vandaar dat ik dat anders zag.
Als je aan je lay-out werkt, check dan altijd hoe het eruit ziet in andere browsers en pc's. Hiervoor is een site als http://browsershots.org/ erg handig. Je wilt er tenslotte zeker van zijn dat je site er ook op andere systemen dan de jouwe goed uit ziet ;)

Ah, ik heb een aparte magento server, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens de webbeheerder ligt het aan de verbinding richting de server en zal contact opnemen met Versio. Tevens zijn er al aanpassingen gemaakt. De snelheid zit nu op 3.1 seconde dus dat scheelt al 12 tot 22 seconde.


Ook een beetje knullig dat ik het niet gecheckt heb inderdaad. Ik moet soms wat meer rust krijgen en niet denken het zal wel goed zijn :lol:
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback elecs.nl

27
Wat kan Magento eigenlijk zo fantastisch dat het zoveel server-power vergt?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Feedback elecs.nl

29
Webshop hosting is inderdaad bij Magento een vak apart.
Ik ga geen namen noemen voor de rest maar er zijn er nog maar weinig in NL die het echt snappen in elk geval. :roll:

Mijn tips voor jou zijn in elk geval
- JS combineren
- CSS combineren

Aan hosting navragen hoeveel PHP Memory je krijgt. (moet minimaal 512 zijn, liefst 768)
en of memcached aanwezig is op de server in combinatie APC. (Moet ook in je magento backend aanstaan)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Feedback elecs.nl

30
Als Belg kan ik helemaal geen bestelling plaatsen vermits er geen verzending mogelijk is naar dit land. Dit krijg ik dan als melding. Ik kom na het invullen van mijn persoonlijke gegevens geen stap verder.

Bij het verstrijken van de zichttermijn en het retourneren van de bestelling bevestig je dat Elecs.nl niet verantwoordelijk is voor het eventuele verlies van het pakket met de post. Wat dan?????

Antwoorden van mails binnen 12uur vind ik wel lang. Tegenwoordig met de middelen dat we hebben kun je overal je mails lezen en beantwoorden.

Je vermeld dan 7 en dan weer 10 dagen zichttermijn.

In de winkelwagen staat de prijs van het artikel incl. BTW. Echter het BTW tarief wordt ook nog apart vermeld zonder het btw-bedrag.

Een peiling vind ik "no go"!