Percentage PayPal kosten doorbereken

1
Goedemorgen. Via mijn nieuw op te zetten Biedmeer webwinkel ben ik de Paypal kosten aan het instellen. Ik kon via mijn huidige webwinkel bij Mijnwebwinkel én een bedrag (0,35 cent) én een percentage (3,4%) instellen. Bij Biedmeer is het echter of een bedrag, óf een percentage. Ik wil voor het percentage gaan maar ben een beetje aan het twijfelen hoeveel ik moet rekenen. Gemiddeld wordt er tussen de 5 en 25 euro naar me overgemaakt via PayPal. Ik heb berekend dat ik 5 % transactiekosten moet rekenen wil ik bij deze bedragen (bijna) quitte spelen. Alleen 5 % klinkt klinkt/is natuurlijk ontzettend veel. En als mensen voor 50 euro bestellen (komt niet vaak voor) betalen ze zelfs wat meer transactiekosten dan dat ik betaal aan PayPal. Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat ik niet 0,35 cent in kan vullen + 3,4 procent.

Wat zouden jullie doen?

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

2
Ik denk dat je niet moet willen dat de klant de precieze transactiekosten betaalt. Stel dat iemand voor honderd euro in zijn winkelwagentje verzamelt en vervolgens afhaakt omdat hij 5 euro transactiekosten moet betalen? Ik vraag zelf gewoon een vast bedrag, dan maar 5 euro minder winst! In de meeste gevallen betalen klanten (iets) minder dan ik zelf aan PayPal verschuldigd ben, in sommige gevallen een paar cent meer..

Heb je ook andere betalingsmethoden? Als je ook iDeal en bankoverschrijving aanbiedt, zul je waarschijnlijk merken dat slechts een heel klein deel van je klanten voor PayPal kiest (bij mij zijn het vooral creditcardgebruikers en buitenlanders)..

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

3
Waxmelts.nl schreef:En als mensen voor 50 euro bestellen (komt niet vaak voor) betalen ze zelfs wat meer transactiekosten dan dat ik betaal aan PayPal.
Volgens de voorwaarden van PayPal mag dat niet: je mag het gebruik van PayPal niet ontmoedigen door meer in rekening te brengen dan de werkelijke kosten.
Waxmelts.nl schreef:Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat ik niet 0,35 cent in kan vullen + 3,4 procent.

Wat zouden jullie doen?
Vrij voor de hand liggend, maar ook verreweg het beste: vraag het webwinkelplatform om een update waarmee je wél de werkelijke kosten kunt doorberekenen.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

5
Ward schreef:Volgens de voorwaarden van PayPal mag dat niet: je mag het gebruik van PayPal niet ontmoedigen door meer in rekening te brengen dan de werkelijke kosten.
wtf :? Dus als ik 1000 euro wil rekenen voor een PayPal transactie mag dat niet van hun? Ze mogen blij zijn dat je PayPal aanbied :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

6
Begrijpelijk. Voor AfterPay mag je ook maar een maximum aan transactiekosten vragen, waarschijnlijk om dezelfde reden.

PayPal wilt waarschijnlijk niet geassocieerd worden met het feit dat het de consument (veel) kost om via PayPal te betalen. PayPal moet het liefst zelfs gratis zijn voor de consument. Ziet een consument dat PayPal hen 100 euro kost, zal deze eerder een negatieve gedachte bij PayPal hebben dan iemand die gratis met PayPal kan betalen.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

7
Dan moet PayPal zijn kosten verlagen. Voor IDeal geld het ook niet en dat wordt toch wel redelijk gebruikt in Nederland... Ik betaal vaak 1 euro transactiekosten. Ook voor de grote bedrijven. Die betalen zelf echt geen euro per transactie. Zelfs ik betaal nog geen euro voor een transactie.

Al dat opdringen hou ik niet van. De kans dat je bij PayPal opgelicht wordt is groot aanwezig. Tegenover IDeal waar de bank het risico draagt. Niet ik. Dat moet je toch ook kunnen doorberekeken...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

8
Het Varaantje schreef:Dan moet PayPal zijn kosten verlagen. Voor IDeal geld het ook niet en dat wordt toch wel redelijk gebruikt in Nederland... Ik betaal vaak 1 euro transactiekosten. Ook voor de grote bedrijven. Die betalen zelf echt geen euro per transactie. Zelfs ik betaal nog geen euro voor een transactie.

Al dat opdringen hou ik niet van. De kans dat je bij PayPal opgelicht wordt is groot aanwezig. Tegenover IDeal waar de bank het risico draagt. Niet ik. Dat moet je toch ook kunnen doorberekeken...
Als ik een bestelling van 100+ euro via PayPal krijg, gaat er zo ongeveer al 4 euro af naar PayPal. Gezien het feit dat oplichting ook nog eens makkelijker is wat je noemt, is dat inderdaad vrij belachelijk. Maargoed, heb je ook nog een andere keuze dan? Veel consumenten waarderen PayPal toch.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

9
RicardoV schreef:
Het Varaantje schreef:Dan moet PayPal zijn kosten verlagen. Voor IDeal geld het ook niet en dat wordt toch wel redelijk gebruikt in Nederland... Ik betaal vaak 1 euro transactiekosten. Ook voor de grote bedrijven. Die betalen zelf echt geen euro per transactie. Zelfs ik betaal nog geen euro voor een transactie.

Al dat opdringen hou ik niet van. De kans dat je bij PayPal opgelicht wordt is groot aanwezig. Tegenover IDeal waar de bank het risico draagt. Niet ik. Dat moet je toch ook kunnen doorberekeken...
Als ik een bestelling van 100+ euro via PayPal krijg, gaat er zo ongeveer al 4 euro af naar PayPal. Gezien het feit dat oplichting ook nog eens makkelijker is wat je noemt, is dat inderdaad vrij belachelijk. Maargoed, heb je ook nog een andere keuze dan? Veel consumenten waarderen PayPal toch.
Ik heb nog nooit een vraag van een klant gehad of ze met PayPal konden betalen. Ik zie ook geen reden waarom je binnen Nederland niet gewoon met IDeal of overschrijving kan betalen. Voor Belgie heb ik Mr Cash. Maar ik denk dat ik PayPal wel zou gaan gebruiken als er veel vraag naar is. Dan maar ik zelf wel uit wat ik ervoor ga rekenen! Ik neem dan wel de extra maatregel om de klacht te checken en met HvO te versturen. Denk ik 5% opslag ofzo. Voor de extra tijd & risico. Als PayPal dat niet bevalt bied ik PayPal niet aan. Vind dat dat hun niks aangaat. Als ik 10 euro reken voor een IDeal betaling krijg ik ook geen telefoontje van de bank :P
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

10
RicardoV schreef:Maargoed, heb je ook nog een andere keuze dan? Veel consumenten waarderen PayPal toch.
Nog nooit iemand om gevraagd. Vrijwel zonder uitzondering kiezen mijn klanten voor iDeal cq. de Belgische of Duitse tegenhanger.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

12
Paypal vind ik eigenlijk verschrikkelijk. Toch zijn er mensen die graag met Paypal betalen en daarom bied ik het aan. Echter er zitten nog hogere kosten aan verbonden dan met iDeal of overboeking, maar ik vraag niets aan de klant.

Ik weet gewoon dat de klant zal afhaken. Zelfs grote bedrijven vragen soms gewoon nog €0,50 aan transactiekosten bij iDeal en dat vind ik ook niet kunnen. Reken het dan maar door in de vraagprijs.

Dus ook bij jou zou ik het verlies nemen of een aantal producten de prijs verhogen.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

13
Volgens mij zijn er maar een paar die met Paypal willen betalen en dat zijn "oude rotte" op internet. Die hadden al Paypal voordat iDeal kwam. Verder gaat er niemand paypal aanschaffen tenzij ze uit het buitenland gaan bestellen.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

14
PaulG schreef:Volgens mij zijn er maar een paar die met Paypal willen betalen en dat zijn "oude rotte" op internet. Die hadden al Paypal voordat iDeal kwam. Verder gaat er niemand paypal aanschaffen tenzij ze uit het buitenland gaan bestellen.
Vooral onder die steen blijven liggen ;)

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

15
RicardoV schreef:
PaulG schreef:Volgens mij zijn er maar een paar die met Paypal willen betalen en dat zijn "oude rotte" op internet. Die hadden al Paypal voordat iDeal kwam. Verder gaat er niemand paypal aanschaffen tenzij ze uit het buitenland gaan bestellen.
Vooral onder die steen blijven liggen ;)
Hoezo dat? Ik denk dat PaulG een punt heeft. En ik denk ook dat als IDeal zometeen op europees niveau gebruikt kan worden het gebruik van PayPal in het buitenland ook langzaam terug gaat lopen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

16
Vele grote organisaties gebruiken PayPal, diverse zijn inderdaad ook deels gericht op buitenlandse klanten. Daar is het inderdaad zoals Paul aangeeft ideaal voor. Maar ook voor binnenlandse klanten is het een aantrekkelijke betaalmethode omdat het een garantie biedt. En niet alleen 'oude rotten' die hier gebruik van maken.

In Nederland heeft één op de vier online kopers een PayPal-rekening en kun je al bij 36 procent van de Nederlandse webshops met PayPal betalen. Met meer dan 5 miljoen nieuwe actieve accounts in Q1, kun je nauwelijks spreken over oude rotten.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

18
Waxmelts.nl schreef:Bedankt voor jullie reacties. Er wordt bij mij regelmatig met paypal betaald. Ik ga het percentage toch maar wat verlagen. Heb al aan Biedmeer gevraagd of ze het aan kunnen passen en het komt op de wishlisht.
Geweldig toch zo'n betaalde webwinkel. Het kost je een koop geld maar aanpassingen zijn niet mogelijk (ook wel 'wishlist' genoemd)

Verdiep je eens even in een webwinkel in eigen beheer. Scheelt je een hoop geld en niks wishlist. Als er geen gratis add-on voor is kan je voor weinig geld een developer vinden die het zo ff voor je regelt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

19
Waxmelts.nl schreef:Bedankt voor jullie reacties. Er wordt bij mij regelmatig met paypal betaald. Ik ga het percentage toch maar wat verlagen. Heb al aan Biedmeer gevraagd of ze het aan kunnen passen en het komt op de wishlisht.
Wat, aanpassen van het percentage aan kosten dat je vraagt voor betalingen via PayPal?

Dat kan je zelf niet standaard aanpassen? Dat is wel diep triest van biedmeer.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

20
RicardoV schreef:
Waxmelts.nl schreef:Bedankt voor jullie reacties. Er wordt bij mij regelmatig met paypal betaald. Ik ga het percentage toch maar wat verlagen. Heb al aan Biedmeer gevraagd of ze het aan kunnen passen en het komt op de wishlisht.
Wat, aanpassen van het percentage aan kosten dat je vraagt voor betalingen via PayPal?

Dat kan je zelf niet standaard aanpassen? Dat is wel diep triest van biedmeer.
Dat is niet waar. Je kunt zelf het bedrag of percentage handmatig aan passen.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

22
Waxmelts.nl schreef:Bedankt voor jullie reacties. Er wordt bij mij regelmatig met paypal betaald. Ik ga het percentage toch maar wat verlagen. Heb al aan Biedmeer gevraagd of ze het aan kunnen passen en het komt op de wishlisht.
@ricardoV: Nee, hoor. Ik lees precies hetzelfde.

@Waxmelts: Je kunt zelf het percentage aanpassen bij 'Instellingen' -> Betaalmethodes.

Of doel je op iets anders met de PayPal betaling?

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

23
Dat snap ik, maar je kunt niet én een startbedrag én een percentage invullen. DIt kan bij Mijnwebwinkel wel. Dat is dan ook het enige wat handiger is. Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met Biedmeer. Een 'kant en klare' website is voor mij op dit moment gewoon het handigst. Ik heb inderdaad ook naar zelfbouw gekeken, maar niet voor iedereen is dat een optie.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

24
Ik heb veel klanten uit Nederland en minstens de helft gebruikt Paypal terwijl ik ook Ideal aanbied. Als klanten iets in hun winkelwagen stoppen zijn de extra percentages te zien bij het kiezen van een betaalmethode. Zijn er meer mensen die dit hanteren?

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

25
Ik zou graag extra willen vragen voor Paypal, maar doe het niet. Misschien toch ook maar doen? Bedoel ik merk nu erg het verschil tussen Paypal privé en zakelijk en ik heb zakelijk nu gewoon dik gezeur (betalen de leverancier gewoon laat, omdat ik 1x gezeur heb gehad met geld terug krijgen van een andere leverancier) en privé nooit problemen gehad.

En ik heb niet veel klanten die betalen via Paypal, maar moet zeggen dat ik dat wel heel snel binnen heb.

Re: Percentage PayPal kosten doorbereken

29
Ward schreef:
Jeroen__ schreef:Bij een gemiddelde bestelwaarde van 5 tot 25 euro zou ik de kosten niet doorberekenen. De kosten zijn dan niet zo hoog.
Bovendien verkijken sommigen zich op de kosten van iDEAL: 44 cent op 5 euro is bijna 9%.
Gelukkig heb ik al geen klanten die maar voor €5,- kopen ;)