Google sandbox

1
Ik vrees dat er een recentelijk door mij gelanceerde webshop in de Google sandbox terechtgekomen is.

Hij was al voor de opening gevonden door Google en toen gaf hij een mooi resultaat, terwijl er nog geen inkomende links waren. Sinds ik 'm handmatig heb aangemeld.... weg resultaten!

De hoofdpagina is nauwelijks te vinden evenals onderliggende pagina's. Dit terwijl de Google bot deze maand al zeker 2-3 keer langsgeweest is om de hoofdpagina te indexeren.

Uiteraard heb ik de webshop zo zoekmachine mogelijk gemaakt, met SEO url's, elke pagina zijn eigen metatags, etc. Dus daar kan het niet aan liggen.

Zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben? Zo ja, hebben jullie hier lang last van gehad?

Google Sandbox

2
Ik dacht dat de sandbox niet echt meer bestond? Vroeger heb ik hier regelmatig last van gehad ja. De jaren 2007-2008 was dit een groot probleem. Het laatste jaar heb ik hier geen last meer van gehad. Ben je niet backlinks kwijtgeraakt of heb je paginas niet meer geupdate?

3
Toen hij op enkele relevante zoektermen en op naam / url goed vindbaar was in google, was het nog een webshop die nauwelijks af was. Dus daar kan het niet aan liggen, hij is sindsdien enorm verbeterd op alle gebieden.

Ik heb 'm uiteraard ook bij tal van link sites aangemeld, maar dat zijn er geen 20. Met een andere webshop heb ik toen ook geen problemen gehad, dus het zal niet aan de linkbuilding liggen lijkt me.

4
In plaats van de sandbox, doet Google nu een vergelijkbaar iets. Het pusht nieuwe content. Nieuw gevonden content wordt tijdelijk veel beter gevonden. Daarom kom je nu veel vaker nieuwsgerelateerde websites tegen, maar die resultaten zijn vaak na een weekje ook weer weg.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.