Kiala + TNT België

1
Ik heb afgelopen week een pakketje ingeleverd in een Kiala-punt om zo naar Nederland te kunnen versturen via TNT.

Ik krijg ticketje van winkel met code van Kiala en TNT. Deze geef ik uiteraard ook door aan de klant om zijn pakketje te volgen.

Kiala-code werkt perfect. Is te zien wanneer pakketje is ingeleverd alsook wanneer pakketje is overgeleverd aan TNT.

Dan zoek ik op TNTcode. Niets van te vinden. Hebben jullie dit probleem ook? (gericht aan de Belgen onder ons)
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Kiala + TNT België

2
Vandaag navraag gedaan bij TNT. Blijkbaar hebben ze niet eens het pakket ontvangen van Kiala. Wetende dat ik vorige week het pakket heb binnengebracht bij Kiala om zo te laten verzenden naar de klant.

Is bij deze dus de laatste keer dat ik nog via deze route naar de klant ga sturen. Volgende keer testen met Bpost. Heb gemerkt dat hun tarieven enorm gedaald zijn ten opzichte van vroeger.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Kiala + TNT België

3
Die zegels noemen ze toch Nelux zegels, kost ongeveer tientje?

Het duurt 5 - 10 werkdagen eer het daadwerkelijk geleverd wordt bij de klant in Nederland;
- Eerst moet een (samenwerkende) Kiala transporteur naar de winkel voor afhaling
- Kiala moet het overdragen aan TNT post
- TNT post draagt het over aan PostNL in Dordrecht of Amsterdam; hier komt een nieuw 3S label op de zending. Dit is eventueel via PostNL op te vragen (ze reageren best goed op Twitter berichten @PostNL; even Kiala code + postcode (NL) ontvanger doorgeven)


Wat geeft jouw Kiala code aan?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Kiala + TNT België

4
Dat klopt inderdaad dat die Nelux heten.

De code dat Kiala nu geeft is de volgende:
Retourpakket is onderweg naar of aangekomen bij uw verkoper - contacteer de verkoper voor meer info (op datum van 17/08)

Als ik deze binnenbreng bij het Kiala-punt kleeft de verkoper er ook gelijk een 3S sticker op. Die code geef ik ook aan de klant.

Ik heb Kiala ook al gecontacteerd hierover. Ben benieuwd naar hun antwoord.

Reeds ook gedaan via Twitter naar @PostNL. Kreeg ik geen antwoord.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kiala + TNT België

5
Vandaag verder onderzocht bij TNT en Kiala.

Kiala beweert dat ze het pakket daadwerkelijk aan tnt hebben gegeven. Terwijl TNT in communicatie zegt dat ze het pakket niet eens hebben. Ik heb dus de indruk dat TNT mijn zendingen allemaal kwijt zijn.

Klanten beginnen ondertussen meer vragen te stellen ivm hun bestelling. Wat ook logisch is.

Ik ben dus van plan de herzendingen te laten plaats vinden door Bpost. TNT heeft volledig gefaald voor me en is geen reclame voor mijn webshop.

Kan ik een schadeclaim indien voor het geleden verlies bij Kiala-tnt? Sticker was ExtraSecure.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Kiala + TNT België

6
Ik denk (weet bijna wel zeker) dan PostNL een eigen 3S label erop heeft geplakt.

Wanneer het pakketje op za 17 augustus bij Kiala is afgeleverd moet het nog worden overgedragen aan de Nederlandse postverwerker. Ik weet niet wie, naar wie rijdt; maar ik vermoed dat het dinsdag in Nederland zal zijn. Daar zal men dinsdag op woensdag een nieuw 3S label erop plakken. Eigenlijk had het gisteren of uiterlijk vandaag geleverd moeten zijn.

bPost werkt eigenlijk op dezelfde manier. Zij dragen de zending ook over aan PostNL, dit gaat allemaal iets sneller omdat ze meer volumes hebben én dus een aansluiting op werkdagen. Als je stiekem is wilt meekijken, ik heb een Track&Trace code van vorige week: CD097145005BE.

Schadeclaim kun je indienen, levert helaas niks zinnigs op. In het beste geval krijg je een nieuwe Nelux sticker opgestuurd :lol:
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Kiala + TNT België

7
Kiala en TNT liggen nu over elkaar te rollen. Kiala stuurt pakketlijst van de container naar TNT om te bewijzen dat mijn zendingen daadwerkelijk in die container zaten en dus in bezit zijn van TNT.

TNT op zijn beurt zegt dat ze het pakket niet hebben en dat Kiala maar eens verder moet kijken in zijn magazijn.

*zucht* en we zijn weer een paar dagen verder.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Kiala + TNT België

8
Weet eigenlijk iemand hoe het zit met Kiala in Nederland.
Ze sturen niet meer naar België.
Maar als ik lees op de DPD site; die gebruiken dan wel de kiala punten voor hun pakketshop.

Nu had ik een Nederlander die een pakketje naar mij wou zenden (naar België). En die gaat naar zo'n kiala punt en daar wisten ze niks van de samenwerking met DPD.

Re: Kiala + TNT België

9
Op deze webpagina van Kiala Nederland staat duidelijk: “Internationale verzendingen zijn ook mogelijk (zie tarieven)!” In de tabel is Nederland-België tariefzone 1. Op dezelfde pagina wordt meerdere keren verwezen naar de DPD Pakketshop.

Punt dat je nooit krijgt opgelost: een Kiala-punt is meestal een winkel en het winkelpersoneel weet zelden alle ins & outs van pakketpost.

Re: Kiala + TNT België

12
veke schreef:Is Bpost niet veel duurder, of zend je heel veel onder andere voorwaarden?
Ik verstuur momenteel nog niet zo veel omdat ik nog niet veel producten aanbied. De prijzen vallen heel goed mee. Als ik Bpost vergelijk met GLS ben ik met Bpost zelfs goedkoper. Ik heb liever een snelle levering bij de klant dan het gedoe van wat ik gehad heb met TNT. Ik ben heel benieuwd naar de dienstverlening van Bpost.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Kiala + TNT België

14
inetverhuurshop schreef:Ik raad je wel aan om een klantaccount aan te vragen bij bPost, scheelt toch aardig wat centjes per doos dan wanneer je in het postkantoor een pakketlabel koopt.
Inmiddels een account aangevraagd bij Bpost. Verwerking ging heel vlot. Mooie tarieven gekregen voor het aantal dat ik nu verzend alsook voor gewichtsartikelen. Vanaf morgen gaan de eerste bestellingen buiten met Bpost. Ik ben benieuwd. :D
Spaanse recepten en Guarana Antarctica