Webwinkel Kleding & Accessoires jonge designers - Feedback

1
Maart dit jaar is mijn webwinkel http://www.atelieraangenaam.nl online gegaan. Een shop met kleding en accessoires van jonge, opkomende designers. Ik ben nu ruim een half jaar verder en kan zeggen dat het redelijk gaat maar de verkoop moet zeker meer worden om de site in de lucht te houden. Nu is de tijd qua verkoop van kleding lastig maar ik geloof er zeker in dat vrouwen kwaliteit en originaliteit belangrijk vinden. Tot nu toe is de collectie niet heel groot en uitgebreid. Gezien ik zelf alles financieer, wil ik zo voorzichtig mogelijk te werk gaan. Dit betekent dat ik een gedeelte inkoop maar ook op basis van consignatie werk. Het is een beetje letten op de kleintjes maar al snel kwam ik erachter dat ik niet moet bezuinigen op de belangrijke dingen, maar eigenlijk is alles belangrijk.

De foto's zijn nu niet helemaal naar mijn zin. Daarom laat ik de nieuwe collecties in september fotograferen op model, door een professionele fotograaf. Daarnaast is mijn webdeveloper nog druk bezig met het verwerken van een aantal punten.

USP's: Atelier Aangenaam staat voor service, kwaliteit en originaliteit. Ik bied de klant aan om bij twijfel een afspraak te maken om een jurkje te komen passen. Ik begrijp ook dat het 06 nummer naar een vast nummer moet worden omgeschakeld, blijkbaar wekt dit meer vertrouwen bij de consument. Is dit nog steeds zo belangrijk? De kleding van de designers is haast nog niet in Nederland verkrijgbaar, het is dus echt wat anders.

Marketing/Promotie
Naast het versturen van persberichten en nieuwsbrieven, heb ik een advertentie op Flavourites. In de maand mei heb ik een extra advertentie op deze site geplaatst zodat ik duidelijk zichtbaar op de homepage stond. Dit bracht me veel bezoekers op maar relatief weinig kopers. Een reden om dus extra goed te kijken naar wat er beter kan in het betaalproces en dergelijke.
Ik ben actief op Social Media, heb regelmatig een pop up store en ben regelmatig bij verschillende ontwerpers te vinden om Atelier Aangenaam te promoten. Ik ben nog wel steeds zoekende waar mijn publiek precies zit. De kleding is niet goedkoop en richt zich op de vrouw die iets te besteden heeft.
Een aantal persberichten zijn o.a. door Marie Claire Belgie, Textilia en Styletoday opgepikt wat ook voor meer bezoekers zorgt.

Nu een half jaar verder
Het eerste seizoen heb ik veel geleerd en is er al heel wat verbeterd aan de shop zelf. Gezien ik een klein budget heb, kan ik niet alle kleding zo maar inkopen. Dit betekent vaak ook wat afhankelijk zijn van de designers. Ik wil graag wel doorgroeien naar een goede online shop en meer naar inkoop toe groeien om een goede service te kunnen verlenen. Naast de webshop heb ik een baan voor vier dagen maar uiteindelijk hoop ik natuurlijk op een goed draaiende shop waar ik me volledig op kan focussen.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van de shop vinden, wat wel of niet goed is. Wat kunnen jullie mij adviseren om de shop te verbeteren en meer omzet te generen?

Alvast bedankt!