Google lanceert 'Google Instant'

1
Wat is dit nou, vroeg ik me vamorgen af. Google laat vanaf vandaag resultaten zien tijdens het typen. Dat kennen we natuurlijk al maar hierbij krijg je gelijk de pagina te zien ipv het welbekende dropdown menu.
Er is ook gelijk kritiek op de nieuwe manier van zoekresultaten weergeven.
“Zowel Microsoft als Google focussen zich op de verbetering van hun zoekmachine, maar wij richten ons niet zo zeer op snelheid als wel op wat de gebruikers willen bereiken, het draait niet om meer resultaten”, laat Mehdi weten.
Voorlopig is deze manier van zoeken alleen beschikbaar wanneer je ingelogt bent met je G account. Je kunt de optie ook uitschakelen.
Wat vinden jullie hier van? Ik vind het zelf niet echt gemakkelijk werken.
En is dit handig voor ons, de website menschen, of juist helemaal niet?

2
Er is de laatste tijd al vrij veel over geschreven op internationale blog's

Een van de meest uitgebreide nederlandse is hier te vinden

Op een ander forum berichtte ik al bij wijze van voorbeeld op de consequenties voor een website als autokopen.nl, die ik hieronder zal quoten
Om een voorbeeld van mogelijke consequenties te geven doen we even alsof ik een auto wil kopen.

De zoekterm die ik gebruik is [auto kopen]

In het verleden typete ik eerst [auto kopen], vervolgens op enter en de site autokopen.nl kwam als eerste zoekresultaat.

Nu is het zo dat google al resultaten toont terwijl ik type en wat blijkt:

Op het moment dat ik begin te typen verschijnt na de letters [au] al een relevant zoekresultaat, namelijk autotrader.nl en dat blijft in beeld staan tot ik ben aangekomen bij [auto k] waarna autokopen.nl pas weer bovenaan komt.

Tot dat moment is autokopen.nl niet meer op de eerste pagina van de zoekresultaten te vinden.

Ik denk niet dat ze erg blij zullen worden bij autokopen.nl.
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

3
Daar dacht ik dus ook aan, nogal waardeloos.
Ben benieuwd of Google dit door zet, de layout klopt iig niet (zoek balk ineens 720px breed?).

Ik begin steeds minder Google producten te gebruiken. Waarom zou ik bijvoorbeeld mijn site stats met Google delen?
Google slapped een hoop niche sites met dit nieuwe systeem, hoe gaan ze dat oplossen? Ik dacht dat het nieuwe Google nieuwe content zo belangerijk vond maar nu hebben korte keywords blijkbaar weer prioriteit.

Afbeelding