Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

1
Zijn hier mensen die bestellingen per brievenbuspost naar Belgie verzenden?
Mijn ervaring is dat de bezorging in Belgie erg wisselvallig is, maar de laatste twee weken is het wel erg problematisch. Enveloppen zijn in sommige gevallen gewoon 13 dagen onderweg of komen helemaal niet aan. Ik krijg momenteel echt opvallend veel klachten, ook van vaste klanten, dus ik heb verder niet het idee dat men liegt over niet ontvangen. Hoe zijn jullie ervaringen?

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

4
Verjaardagskadootjes online bestellen: O ja een verjaardag morgen! even snel iets online bestellen want geen tijd meer om de stad in te gaan voor een kadootje!
Beter plannen beste klanten (en gewoon weer een verjaardagskalender op de Plee!) :roll:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

5
Meestal worden ze wel vrij snel bezorgd. Ik heb ontdekt dat het helpt om goed onderstreept, met hoofdletters, BELGIE onder het adres te schrijven. Gek genoeg gebeurt het nu nooit meer dat het zo lang onderweg is. Maar je weet het nooit met de post.

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

6
PixieBell schreef:Meestal worden ze wel vrij snel bezorgd. Ik heb ontdekt dat het helpt om goed onderstreept, met hoofdletters, BELGIE onder het adres te schrijven. Gek genoeg gebeurt het nu nooit meer dat het zo lang onderweg is. Maar je weet het nooit met de post.
Er zijn normen voor de adressering van internationale poststukken. Als je je daar niet aan houdt, moet er handmatig worden gesorteerd en worden er fouten gemaakt. Dát kost dagen of weken.

Maar als je nu eens netjes de normen volgt, heb je er geen last van. Niet altijd maar klagen over de uitvoerende partij. Kijk ook eens hoe je iets aanlevert aan de uitvoerder...

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

7
BertB schreef:Verjaardagskadootjes online bestellen: O ja een verjaardag morgen! even snel iets online bestellen want geen tijd meer om de stad in te gaan voor een kadootje!
Beter plannen beste klanten (en gewoon weer een verjaardagskalender op de Plee!) :roll:
Het zit meer in de traktatie- en taartenhoek, maar ik verbaas er ook wel eens over. Je weet al jaren op welke dag je kind jarig is, maar de bestellingen moeten veelal met spoed verzonden worden (en dat worden ze ook, maar als het vervolgens bij de post vertraging oploopt, is de verjaardag voorbij)

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

8
Ward schreef:
PixieBell schreef:Meestal worden ze wel vrij snel bezorgd. Ik heb ontdekt dat het helpt om goed onderstreept, met hoofdletters, BELGIE onder het adres te schrijven. Gek genoeg gebeurt het nu nooit meer dat het zo lang onderweg is. Maar je weet het nooit met de post.
Er zijn normen voor de adressering van internationale poststukken. Als je je daar niet aan houdt, moet er handmatig worden gesorteerd en worden er fouten gemaakt. Dát kost dagen of weken.

Maar als je nu eens netjes de normen volgt, heb je er geen last van. Niet altijd maar klagen over de uitvoerende partij. Kijk ook eens hoe je iets aanlevert aan de uitvoerder...
Daar kan het bij mijn poststukken in ieder geval niet aan liggen, ik gebruik de normen zoals PostNL op de website aangeeft, voor binnen- en buitenlandse post.

Re: Brievenbuspost Belgie traaaaaaaaaaag

11
Peavey schreef:
BertB schreef:Verjaardagskadootjes online bestellen: O ja een verjaardag morgen! even snel iets online bestellen want geen tijd meer om de stad in te gaan voor een kadootje!
Beter plannen beste klanten (en gewoon weer een verjaardagskalender op de Plee!) :roll:
Het zit meer in de traktatie- en taartenhoek, maar ik verbaas er ook wel eens over. Je weet al jaren op welke dag je kind jarig is, maar de bestellingen moeten veelal met spoed verzonden worden (en dat worden ze ook, maar als het vervolgens bij de post vertraging oploopt, is de verjaardag voorbij)
Dat hebben we zelfs met pakketpost binnen Nederland: als de bezorger 's avonds aanbelt, ligt de jarige dreumes of peuter vaak al op bed... :(