Zakelijk bankieren

1
Ik vroeg me af in hoeverre mensen hier een bankrekening voor zakelijk bankieren hebben aangevraagd? Het lijkt me toch handig een andere rekening te hanteren dan je eigen rekening courant omdat je dan geen overzicht meer hebt van de kosten en inkomsten. Wel las ik dat je al snel 100 euro op jaarbasis kwijt bent voor zo'n rekening. Mijn vraag is dan ook waar op te letten en wat zijn voordelige banken voor zakelijke contacten.

Hetgeen ikzelf nodig heb zijn alleen:
- Betaalrekening
- Internetbankieren

Ideal etc. gaat al via de webshop

4
Maar hebben ze dat niet door dan? Plus klanten maken dan geld over op jouw naam en niet bedrijfsnaam toch?
Gebruik je die rekening alleen voor je zaak of wisselend (ook prive)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Mensen maken geld over op naam van de zaak... komt gewoon aan... ten minste bij de rabo....

Ik gebruik de rekening zowel zakelijk als prive... gewoon kwestie van goed boekhouden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
Volgensmij mag je op een priverekening geen zakelijke transacties doen van een bank. Aan een priverekening verdienen ze immers niets/minder.

Hoe dan ook kun je voor die 150 euro per jaar aan vaste kosten het gedoe niet hebben vind ik. Betalingen doen of ontvangen kost ook nog wat maar dat is afhankelijk van wat je doet.
Ook kun je op een zakelijke rekening wel iDeal, pin e.d. aanvragen en op een priverekening niet. Er zijn wel manieren om dit weer te omzeilen maar waarom zou je iDeal betalingen bijvoorbeeld via een derde willen laten verlopen? Alleen maar extra risico's.

Welke bank voor jou en jouw situatie geschikt is moet je zelf even uitvogelen. Ik heb voor de ene zaak een rekening bij de ABN en voor de andere bij de Rabobank. Beide hebben voor- en nadelen. Bij de ABN kun je bijvoorbeeld bij ieder filiaal terecht voor bankzaken en bij de Rabobank alleen bij je eigen filiaal (omdat het een coöperatieve bank is), ook liggen de tarieven en de klantvriendelijkheid bij beide banken wat anders.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

7
Klopt het dat je bij de postbank aan aantal gratis zakelijke transacties krijgt? Dit lees je op veel forums, maar op de site van postbank/ing kun je dit niet terug vinden

8
Heeft iemand enig idee hoeveel transacties gemiddeld zijn voor een prive rekening per maand. Ik gebruik mijn prive rekening (ABNAMRO) ook voor mijn webwinkel en heb naast mijn prive transacties ongeveer 35 zakelijke afschrijvingen per maand. Ik ben te klein (mijn hobbybedrijf www.palmboomtekoop.nl ) om een zakelijke rekening te bekostigen.
www.palmboomtekoop.nl voor palm, banaan en oleander zaad

9
Voor elke 'onderneming' heb ik een apart zakelijk rekeningnummer. Dat geeft je overzicht en houd je bij de les;

Als je voor de derde keer geld overmaakt van de ene zaak naar de andere zaak dan heb je al snel door dat dit zo niet langer door kan gaan.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

10
lemmings schreef:Heeft iemand enig idee hoeveel transacties gemiddeld zijn voor een prive rekening per maand. Ik gebruik mijn prive rekening (ABNAMRO) ook voor mijn webwinkel en heb naast mijn prive transacties ongeveer 35 zakelijke afschrijvingen per maand. Ik ben te klein (mijn hobbybedrijf www.palmboomtekoop.nl ) om een zakelijke rekening te bekostigen.
Zolang je niet voor een financiering bij ze langs gaat en het niet 35 transacties per dag zijn zal de bank er niet naar omkijken...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

11
@ eentje, dank voor je reactie...was het maar 35 transacties per dag!!
www.palmboomtekoop.nl voor palm, banaan en oleander zaad