Te weinig bezoekers

1
Hallo allemaal,

Ik ben sinds begin augustus online via http://www.retrobengel.nl
Ik heb geprobeerd een leuk resultaat neer te zetten met product waarbij een foto wordt bewerkt naar een ontwerp op canvas in diverse kunst stijlen.

Allemaal hartstikke leuk, maar ik heb een groot probleem. Ik heb te weinig bezoekers. Volgens google analytics maar zo'n 3 a 4 per dag. En ik verkoop ook niets. Ik heb geprobeerd wat verbeteringen door te voeren qua teksten, afbeeldingen en navigatie. Maar dit heeft niet echt tot een beter resultaat geleid.

Hebben jullie tips voor mij ter verbetering? Ik stel jullie advies zeer op prijs!

Groeten,

Miranda

Re: Te weinig bezoekers

2
Voor meer bezoekers zul je moeten investeren in promotie.
Denk aan Google adwords, marktplaats admarkt, beslist feed, etc.
Adverteren kost geld, probeer aan het begin wat te experimenteren, bij google heb je altijd wel een actie van 25 euro tegoed kopen en daarbij krijg je dan 75 gratis.

Ik weet niet hoe je prijs technisch in de markt staat, maar probeer als opening wat kortingscodes te maken en verspreid die op forums die te maken hebben met de producten die je verkoopt.

Een opmerking: Betaalkosten € 0,99
Dat vind ik zelf in deze tijd niet meer kunnen, door deze 'betaalkosten' toe te voegen ontmoedig je het afrekenen naar mijn idee.
Verder zou ik wat producten op je homepage plaatsen, dat springt in het oog en je zorgt daarmee dat mensen snel bij je producten uitkomt.
http://www.bikon.nl

Re: Te weinig bezoekers

3
Het is dat je zegt dat dit een webwinkel is, anders had ik het nooit geweten. Het zou ook de site kunnen zijn van een galerie, van een fotostudio of van een handelaar in neo-antieke meubels.

Dáár zou ik eerst wat aan doen. En niet door domweg "webwinkel" in een banner toe te voegen, door de look and feel van een webwinkel te gebruiken.

Drie of vier bezoekers per dag is wel extreem weinig. Voeg je site eens toe aan de hulpprogramma’s voor webmasters van Google. Dan kun je zien of Google ergens fouten vindt.
StoreCore.io

Re: Te weinig bezoekers

4
Beste Retrobengel,

Leuke site en leuk product maar de navigatie en duidelijkheid kan inderdaad beter. Misschien kun je een horizontaal menu toevoegen onder de header. Dit is vrij standaard maar geeft mensen wel houvast bij het zoeken op je site. Verder viel het me op dat er een witte tekst staat boven 'Welkom bij Retrobengel, fotokunst op canvas'. Deze is haast niet te zien.
Voor het trekken van bezoekers moet je een marketingplan gaan maken. Wat is je doelgroep en hoe kun je die zo direct mogelijk benaderen. Wellicht heb je iets aan onderstaande artikelen:

- Marketing voor beginners deel 1
- Marketing voor beginners deel 2
- Marketing voor beginners deel 3
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Te weinig bezoekers

5
Voor het verhogen van het aantal bezoekers kun je inderdaad denken aan Google AdWords, Marktplaats Admarkt en Beslist. Kijk voor een promotiecode voor het aanvragen van je € 75,- tegoed in het bovenste topic bij "Marketing en Bezoekers" op dit webwinkelforum. Maar wellicht eerst nog wat feedback vragen over de pagina voordat je geld gaat investeren in het vergroten van je bezoekers.

Ik moest namelijk ook even goed kijken hoe de site in elkaar steekt. De producten mogen wat mij betreft eerder duidelijk in beeld komen. De teksten in het menu aan de linker kant mogen ook duidelijker naar mijn mening. Haal bijvoorbeeld "Welkom bij Retrobengel, fotokunst op canvas" weg zodat men direct de tekst ziet waar een stijl keuze gemaakt kan worden.

Daarnaast is het misschien een idee om naast alle variaties in stijlen ook een "gewone" optie te bieden. Gewoon :wink: een foto op canvas zonder effecten. Dan spreek je ook de mensen aan die geen "speciale" stijl willen.

Plaats anders ook eens Google Analytics op je pagina. Dan kun je ook nagaan waar de mensen die op je pagina komen eventueel afhaken. Misschien ziet men de producten niet, is het aanbod niet voldoende, is de prijs niet goed, of ligt het inderdaad aan de kosten die je in rekening brengt voor het betalen. Die kosten kun je beter in je prijs verrekenen mijn inziens.
ToverTeam Internet Marketing http://www.toverteam.nl

Re: Te weinig bezoekers

6
Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor de feedback. Ik ga hiermee aan de slag. Helaas ben ik wel wat beperkt met de mogelijkheden van mijn webwinkel. Google analytics en de webmaster tools zijn al gekoppeld aan mijn site.

Ik ga in ieder geval starten met adverteren om zo die bezoekers wat op te krikken. Mocht er nog iemand waardevolle tips hebben, dan hoor ik die graag.

Hoe is trouwens jullie ervaring met inzet social media?

groeten,
Miranda

http://www.retrobengel.nl

Re: Te weinig bezoekers

10
stefans schreef:Ga je bezig houden met linkbuilding en het publiceren van persberichten, werkt erg goed om uw website een boost te geven in de zoekmachines, als je leuke persberichten schrijft zal zeer zeker je bezoekersaantallen gaan toenemen.

WC EEND!
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn