Wat vinden jullie van www.soetelief.nl ?

1
Het is moeilijk om kritisch en objectief te kijken naar je eigen ontworpen webwinkel! :? Daarom via deze weg een oproepje tot kritisch meekijken en feedback.

De winkel is nu een tijdje online en met behulp van Google Analytics kan ik zien hoe het gaat wat betreft bezoekers. Het valt mij op dat mijn winkel wel bezocht wordt, maar dat het vaak bij bezoek aan de home page blijft (verkopen blijven toch wel behoorlijk achter :| )

Als ik dan zelf probeer toch een beetje objectief te kijken, denk ik dat bij binnenkomst in mijn winkel alvast niet in een oogopslag te zien is wat ik verkoop. En blijkbaar is er ook niet echt een prikkel die aanzet tot verder kijken.

Hoe zien jullie dit? Alvast heel erg bedankt voor jullie kritische blik en advies! :D
http://www.soetelief.nl

Re: Wat vinden jullie van www.soetelief.nl ?

2
Ik denk wel dat duidelijk is wat de winkel verkoopt. Maar zijn de bezoekers die binnenkomen op de hoofdpagina wel op zoek naar producten uit jouw winkel? Op welke zoekwoorden komen ze binnen? Misschien klikken ze wel weg omdat ze zoeken naar iets wat wel gelijke zoekwoorden heeft, maar niet om de (soort) producten gaat die jij verkoopt (of misschien zijn ze op zoek naar informatie en niet naar producten).

Komen ze echt op de hoofdpagina binnen of op een specifieke productpagina? Bij mij komen bezoekers, als ze via zoekwoorden binnenkomen, 9 van de 10 keer binnen op een productpagina. De hoofdpagina eigenlijk alleen als ze mijn winkelnaam als zoekwoord in hebben getypt of via een link ofzo.

Jij hebt ook niet zo veel tekst staan op de hoofdpagina, dus waar komen ze dan op binnen?

Onderaan de pagina staat copyright 2010-2013. Is de winkel echt al zo lang draaiend? Waarom probeer je deze problemen dan nu pas op te lossen?

Re: Wat vinden jullie van www.soetelief.nl ?

3
Bedankt voor je feedback. Er staat inderdaad niet zoveel tekst op mijn pagina, dat belemmert misschien ook wel. Misschien is ook de omschrijving die ik in mijn webwinkelsoftware ingeef mbt meta omschrijving te globaal en moet ik me meer inleven op welke zoektermen mensen, die naar mijn producten op zoek zijn, zoeken.
(Inderdaad ben ik mijn winkel gestart in 2010, maar door omstandigheden heeft het stopgelegen en sinds een paar maanden pas echt gestart.)
http://www.soetelief.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat vinden jullie van www.soetelief.nl ?

5
Ik mis heel erg je USP's. De opmaak is een beetje de standaard mijnwebwinkel. Op zich niets mis mee maar je hebt dan wel iets anders nodig om er uit te springen.

Ook mis ik een telefoonnummer. Het beste is een vast nummer maar een mobiel nummer is beter dan niets.

Je icoontjes van betalen en verzenden zweven op de pagina en staan daar verdwaald. Dit past beter bij je verzendkosten in de buurt.

De teksten op de pagina zijn erg kort. Voor Google kun je dit beter uitbreiden maar gebruik niet onnodig tekst.

Ook staan je categorieën achter elkaar opgesomd. Kun je per categorie een witregel er tussen zetten. Dat maakt het net wat overzichtelijker.

Volgens mij wel genoeg werk aan de winkel!

Succes!

Re: Wat vinden jullie van www.soetelief.nl ?

9
Hoi Simone :wink:

Superlief natuurlijk van je vrienden dat ze het gastenboek vullen voor je, maar voor mij is een gastenboek met alleen maar zulke berichtjes eerder een reden om nog even verder te zoeken.

Ik zou inderdaad vooral de header een stuk smaller maken, het 'welkom' weghalen en de tekst onder de plaatjes zetten. Je bent behoorlijk creatief en die stralen denk precies de liefelijkheid en gezelligheid uit die je moet hebben.

Succes! :)
Vintagious.nl - Vintage in een modern jasje
RetroNintendoKopen.nl - Video Game Nostalgie