[nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

1
Hallo,

Enige maanden geleden ben ik begonnen met een webshop voor horloges.

Ik heb al redelijk veel veranderingen gemaakt in de layout e.d. van de webwinkelpagina.

Graag zou ik ook van andere horen hoe zij ernaar kijken en wat eventuele verbeterpunten zouden kunnen zijn.

Site adres is: http://www.nlhorloges.nl

Helaas is niet alles mogelijk omdat de webshop via mijnwebwinkel.nl draait.

Alvast bedankt voor uw reacties!
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

2
Een advies: Focus.

Haal de horloges vanaf een 150 euro maar van je website af. Met zo'n logo, die dunne cursieve letters, de witte achtergrond en de witte navigatie in een lichtgrijze achtergrond..... Het kan prima werken bij een regionale sportzaak en dus bij sportieve horloges, maar niet bij een duur klassiek mannenhorloge. Daarbij verwacht ik een andere style en klasse.

Neem nu het merk Breil dat je wilt verkopen. Denk je dat mensen die dat een goed merk vinden en zichzelf vinden passen bij de uitstraling van het merk, het kopen op jouw website? Zie http://www.breil.com Dat is de uitstraling van Breil. Kopen mensen dat bij jou? Je zou me echt bijzonder verbazen als dat werkelijk zo is.

Je moet jezelf aanpassen aan je doelgroep en in jouw geval is dat heel gemakkelijk. Je neemt namelijk merken en daarbij is het heel makkelijk om even te kijken wat voor style die hebben.

Triumph, Chris Benz en Breil hebben compleet verschillende stylen. Het is dan even kiezen hoe je een webshop weet te maken met overeenkomsten. Maar dat is voor jou juist de uitdaging. Wil je een uistraling van een juwelier, een outletstore, een sportieve uitstraling of een snelle jongens uitstraling? Alles is mogelijk.

En ik snap best dat je niet zomaar een webwinkel hebt in de look-and-feel van een merk als Breil. Daarom probeer ik meestal constructief feedback te geven op dit forum, maar als mensen dan aankomen met horloges van 500 euro en aangeven dat ze zelf ook wel weten dat de webwinkel beter hoort maar dit niet kan in hun goedkope webwinkeltje, vraag ik me af wie je voor de gek houdt. Mij? Jezelf? Of de potentiele klant?

Als ik een sieraad of juweel koop van een paar honderd euro moet alles goed zijn. Die koop ik echt niet bij een of ander in drie dagen in elkaar geknutseld webwinkeltje.

Je witte horloges, voor soms nog geen twintig euro, die trendy en leuk zijn en ik inderdaad speciaal voor een outfit of event koop, dat zou ik dan weer wel kopen bij een website zoals jij wilt uitstralen. Nu nog niet want ik vind dat er nog van alles mis is, maar t.z.t. als je je daarop blijft focussen en blijft werken, komt er een dag en dan koop ik zo'n ding bij je.

4
Hallo,

Ik heb even snel gekeken en als je op Akzent horloges klikt (in de bovenste link-balk) dan kom je op de home-pagina uit.

Verder is de uitstraling, zoals Dirkjan zegt niet de uitstarling van dure horlogemerken maar meer van een outletstore of iets in die richting. Aangezien bijna alle producten in de aanbieding zijn denk ik dat die gedachte ook op zijn plek is. Hier vindt ik de webwinkel dan ook wel voor geschikt en dan is een dure uitstraling dus ook niet nodig.
Begin met backlinks vanuit zelfgeschreven (EN) artikelen op HubPages

Promoot uw webwinkel met zelfgeschreven artikelen (NL)! Meld u dan gratis HIER aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Kijk eens naar je header. Die kan volgens mij veel 'strakker' er zitten. Bijvoorbeeld die keurmerk logo's ogen rommelig en goedkoop. Met photoshop kun je dat perfect strak maken en heft geeft je shop direct meer kwaliteit. :D
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

6
webwinkelsucces schreef:Bijvoorbeeld die keurmerk logo's ogen rommelig en goedkoop. Met photoshop kun je dat perfect strak maken en heft geeft je shop direct meer kwaliteit. :D
Dat is voor heel veel webwinkels van toepassing. Ik snap ook nooit waarom mensen klakkeloos altijd allerlei icoontjes naast elkaar zetten. Soms kom je iDEAL, Twitter, Facebook etc. allemaal onder en naast elkaar tegen in vormen die de websites zelf aanleveren. Kermis! Maak gewoon zelf een mooi overzichtje dat ziet er gelijk veel professioneler uit.

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

7
@webwinkelsucces
Bedankt voor de scherpe blik.
Heb nu alleen het keurmerk afgebeeld. Deze is uiteindelijk ook belangrijker dan de shopwiki logo.
De shopwiki logo staat nu links onderaan bij de andere logo's.

@Dirkjan
Wederom bedankt voor je reactie.
Het wel zo als je de logo's van vorm gaat veranderen dan zijn ze niet zo snel meer herkenbaar.
Ik ben het wel met je eens dat de verschillende categorieën bijelkaar moeten staan.

Mochten er meerdere tips/verbeterpunten zijn dan hoor ik die graag.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

9
Ik heb hem niet gezien hoe die eerst was, maar zoals die nu is vind ik hem erg strak en professioneel overkomen. Bij mij staat dat logo links (NL horloges) er alleen niet helemaal op. Vanaf beneden staat de N er maar half op.. Maarja misschien ligt dat aan mijn beeld.
Dat 'gratis verzending' rechts bovenin vind ik ook wel aanspreken en je hebt niet alleen voor mensen met veel geld horloges, maar ook voor mensen die niet al te dure horloges willen kopen :D

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

10
Bedankt voor uw reactie.

Het kan inderdaad aan uw scherm liggen dat de volledige tekst niet leesbaar is.

Is bij mijn andere computer ook het geval, deze heeft nog een relatief klein scherm en dan zie je "NLhorloges" helemaal niet staan.

In ieder geval blijf ik natuurlijk verbeteringen doorvoeren in de site en dan is het ook belangrijk om te weten hoe iemand anders daar tegenaan kijkt.

In ieder geval bedankt en mocht u nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

11
Wat is de reden dat ik geen horloges mag ophalen? Dat zou ik een afknapper vinden...het is juist goed om je klanten te leren kennen. Zelf heb ik alle voorraad in een garagebox. Als men specifieke producten wil zien, nweem ik die even mee naar huis. Als ze van alles willen zien, bereid ik ze voor op de opslag. Mijn ervaring is dat ik door face-to-face contacten veel te weten kom over mijn klanten, wat ik weer kan gebruiken.
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

12
De naam NLHorloges kan verkeerd worden begrepen als "Nederlandse horloges", dus horloges van Nederlandse makelij. Die indruk wordt versterkt doordat je de landafkorting NL van Nederland tooit in de nationale kleur oranje.

Je gebruikt de drie vormvarianten NLHorloges, NLhorloges en NLhorloges.nl door elkaar, zelfs in de logo's. Kies één vaste vorm.

"Online webshop" is eigenlijk dubbelop. Het is "online shop" of "webshop" (tenzij je webshop offline is, maar dan zien we toch niets).

Je typt bijvoorbeeld webpagina`s en Levi`s met een backtick in plaats van 's of ’s.

In de hoofdnavigatie is het "Dames Horloges", in de zijbalk "Vrouwen Horloges". In goed Nederlands wordt "Dameshorloges" bovendien aaneengeschreven en taalfouten maken een slordige indruk.

In de zijbalk heb je aanklikbare lijnen met pijltjes gebruikt om structuur aan te brengen. Dat zou ik anders oplossen: wel de lijn, maar geen navigatiepijltje en geen hyperlink.

In de algemene voorwaarden staat "Kamer van Koophandel Brabant" zonder handelsregisternummer. (Dat staat nu waar het btw-nummer had moeten staan.) Bovendien bestaat de "Kamer van Koophandel Brabant" helemaal niet. Daardoor lijkt het of je maar wat verzint, wat slecht is voor het vertrouwen.

Je algemene voorwaarden bevatten daarnaast taalkundige onzin: "De op deze webpagina`s vermelde informatie met betrekking tot de aan- of verkoop van producten [...] kunnen geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor schade [...]".

Tot slot geef je geen garantie op de vier onderdelen van een horloge die het eerst kapot gaan: glas, kroon, band en batterij. De garantie is een wassen neus, want feitelijk is het jaar garantie beperkt tot het binnenwerk. Een klant die een horloge ontvangt met een lekkende batterij, heeft kennelijk pech gehad. Als je, letterlijk, garant staat voor de kwaliteit van de producten die je verkoopt, zou ik dat duidelijker laten zien met een klantvriendelijkere garantie.

Re: Kritische blik op NLhorloges.nl

13
Ward schreef:Tot slot geef je geen garantie op de vier onderdelen van een horloge die het eerst kapot gaan: glas, kroon, band en batterij. De garantie is een wassen neus, want feitelijk is het jaar garantie beperkt tot het binnenwerk.
Je kunt je in je algemene voorwaarden niet zomaar beperken in de garantie van je product tenzij er een goede reden voor is. Bijv. als achteraf niet duidelijk is of het een fabrieksfout is of dat de klant er slecht mee omging. Bij kleding is dat vaak het geval. Bij glaswerk of het bandje van een horloge ook nog wel tot bepaalde mate. Garantie op de batterij bijv. kun je als webwinkel niet echt in beperken.
Nu op mijn weblogs:

Re: [nlhorloges.nl Kritische blik op NLhorloges.nl

15
Levertijd.

Mijn conclusie, je hebt dus niks op voorraad.

En ik moet toegeven dat ik het nog steeds eens ben met Dirkjan, alle horloges boven de 150 euro zou ik nooit bij een dergelijk webshop kopen. Ik verwacht gewoonweg geen service van jouw shop. Dat ligt aan de uitstraling.

Re: [nlhorloges.nl Kritische blik op NLhorloges.nl

16
Meesleepbeest schreef:Levertijd.

Mijn conclusie, je hebt dus niks op voorraad.

En ik moet toegeven dat ik het nog steeds eens ben met Dirkjan, alle horloges boven de 150 euro zou ik nooit bij een dergelijk webshop kopen. Ik verwacht gewoonweg geen service van jouw shop. Dat ligt aan de uitstraling.
@meesleepbeest,

Uiteraard hebben we voorraad, maar niet alles.

Bij de horloges staat ook vermeld wat de levertijd is, dus de klant weet dit zeker van tevoren.

De consument heeft de weg naar NLhorloges gevonden en we verkopen zeer zeker ook horloges van boven de 150 euro

Wat betreft de service. Ik vind het vreemd dat u op basis van de site kan beoordelen of we goede service verlenen of niet.
Op het moment dat u iets bij ons koopt en ermee te maken krijgt dan kunt u pas een oordeel vellen en zeker niet eerder. Beetje jammer om zo'n reactie te plaatsen.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: [nlhorloges.nl Kritische blik op NLhorloges.nl

18
NLhorloges schreef:Wat betreft de service. Ik vind het vreemd dat u op basis van de site kan beoordelen of we goede service verlenen of niet.
Op het moment dat u iets bij ons koopt en ermee te maken krijgt dan kunt u pas een oordeel vellen en zeker niet eerder. Beetje jammer om zo'n reactie te plaatsen.
Ik zei dus dat ik het eens was met Dirkjan, niet dat het onbetrouwbaar is. Mijn gevoel is er gewoon niet goed bij, maar hieronder in mijn eigen woorden mijn uitleg.

Het punt is dat een klant een beoordeling maakt en een bepaald gevoel bij de site heeft. Mijn gevoel is niet goed bij dermate dure horloges dat ik ze hier zal bestellen. Ik ga niet bestellen dus ik kom er ook niet achter, en dat is juist het hele eiereten met een webshop. Als webshop moet je een goeie indruk achterlaten bij een toekomstige klant. Het is net als iemand die al zijn hele leven lang bij de AH komt en dan voor het eerst een Aldi binnen stapt, velen hebben dan zoiets van, tjee wat is dit dan nu weer. Dat wil niet zeggen dat de Aldi per definitie slecht is, maar hun gevoel is er niet goed bij. De eerste indruk is tegenwoordig wat telt.

Maar goed ik zal wat meer onderbouwen waarom ik er niet zou kopen, omdat ik de shop niet bij mijn dure product vind passen.

- Website foto's, te lage kwaliteit.
- Oranje van het logo, oranje is een prijsvechters kleur.
- De tekst bij levertijd, zoals ik al aangaf. Mijn idee hoeft niet te kloppen maar ik heb m wel...
- De simpele opbouw qua uiterlijk, doet goedkoop en zeer standaard aan.
- Overal dat delen geval, meeste exclusieve shops hebben dat gewoon echt niet.
- Van veel horloges slechts 1 afbeelding, ik wil het product ZIEN voor ik 300 euro uitgeef.

Kortom de uitstraling past gewoon niet bij de producten, en dat is mijn persoonlijke mening. Zoals Dirkjan al aangaf, kijk eens naar een site van Breill, en zelf heb ik elders ook al eens aangegeven, kijk eens bij Armani. Dat zijn shops die wat uitstraling, luxe, exclusief etc. Het maakt helemaal niks uit al lever je de beste service, al kruip je voor je klant door de modder en het stof, de eerste indruk is de indruk die je maakt. En de indruk die ik heb is er maar 1, goedkoop.

Bij de goedkopere modellen vind ik de site gewoon goed, afgezien van te weinig foto's, alleen voor de dure modellen niet. En dat is mijn gevoel en niets meer en niets minder. Ik vind de site ook dus niet per definitie onbetrouwbaar, maar niet doelgroep gericht.

Deze tekst klopt niet op de contact pagina en spreekt elkaar tegen. Dit komt over als ik heb hier wel voorraad maar zeg dat het niet zo is. Standaard zeggen dat ergens niks te vinden is maakt al verdacht/doelwit.
Het adres is een postadres, hier houden wij geen voorraad.
Horloges worden alleen verzonden.

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

19
@Meesleepbeest,

Kijk dit is nou een antwoord/opmerking waar ik iets mee kan.

Aan de opbouw en uitstraling van de site wordt gewerkt.
We stappen over op een op maat gemaakte site.

Wat bedoel je overigens met "Overal dat delen geval, meeste exclusieve shops hebben dat gewoon echt niet."

De andere tips ga ik als vast veranderen.

In ieder geval bedankt voor de uitleg van je mening!
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

23
Ik vind de klantreacties niet betrouwbaar over komen. Dit moet je niet zelf doen vind ik. Gebruik in plaats van hoe je het nu doet iets als Kiyoh of Ekomi. Buiten dat je het proces dan kunt automatiseren met uitnodigingen is het ook een stuk betrouwbaarder voor je klanten als het extern staat.

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

24
rudyhoff schreef:Ik vind de klantreacties niet betrouwbaar over komen. Dit moet je niet zelf doen vind ik. Gebruik in plaats van hoe je het nu doet iets als Kiyoh of Ekomi. Buiten dat je het proces dan kunt automatiseren met uitnodigingen is het ook een stuk betrouwbaarder voor je klanten als het extern staat.
Hallo Rudyhoff,

bedankt voor je reactie!

Je hebt inderdaad gelijk. Op dit moment had ik 2 verschillende soorten klantreacties.
Ik heb er nu voor gekozen alleen nog maar met de reacties van Kiyoh te werken.
Dit geeft veel meer vertrouwen en het is voor de klant transparant.

Deze heb nu ook direct aangepast op de site.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

26
NLhorloges schreef:Iemand nog tips?
Op http://www.nlhorloges.nl/porsche-design.html zie ik vier horloges die allemaal "Porsche Design Dashboar" zonder d heten en evenveel kosten. Alleen uit de foto's kun je enigszins afleiden dat er verschillen zijn, maar dat is mij niet duidelijk genoeg.

Onjuiste nevenschikking: "De verzendkosten voor het buitenland zijn € 14,50 en worden altijd verzekerd verzonden."
StoreCore.io

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

27
Ward schreef:
NLhorloges schreef:Iemand nog tips?
Op http://www.nlhorloges.nl/porsche-design.html zie ik vier horloges die allemaal "Porsche Design Dashboar" zonder d heten en evenveel kosten. Alleen uit de foto's kun je enigszins afleiden dat er verschillen zijn, maar dat is mij niet duidelijk genoeg.

Onjuiste nevenschikking: "De verzendkosten voor het buitenland zijn € 14,50 en worden altijd verzekerd verzonden."
Hallo Ward,
Bedankt voor de reactie.
Bij Porsche horloges komt bij de begin foto's inderdaad overal dezelfde tekst.
Als je het horloge aanklikt dan zie je het volledige type nummer. Alleen is dit typenummer te lang, zodat hij niet wordt weergegeven bij de begin foto's.

Wat bedoel je met "onjuiste nevenschikking"?
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: [nlhorloges.nl] Kritische blik op NLhorloges.nl

30
PeterPastoor schreef:En het maakt voor de klant ook niet uit of het verzekerd verzonden wordt. [...] Alleen voor jezelf is het van belang :)
Niet helemaal: bij een verzekerde zending via PostNL is burenlevering niet toegestaan en mag de bezorger de zending niet door de brievenbus gooien (wat bij een horloge waarschijnlijk vsak wel kan).
StoreCore.io