Magento Artikelen Importeren Error met 'Type'

1
Beste mensen met webshopkennis,

Ik probeer onze webshop op te zetten door artikelen in te laden. Onze leverancier heeft een excel(XLSX) bestand aangeleverd met 4 kolommen, EAN Code, Artikelnaam, Verkoopprijs en Inkoopprijs.

Nu heb ik 2 categorieën aangemaakt en 1 product toegevoegd. Dit bestand heb ik geëxporteerd en opgeslagen. Het geëxporteerde bestand heb ik als format aangehouden waarin ik alle gegevens ben gaan plakken die ik via mijn leverancier heb ontvangen. De overige attributen die ingevuld moesten worden zoals: Allow_googlecheckout etc.daar heb ik de '1' en de '0' doorgetrokken tot het hele bestand.

Nu krijg ik telkens de foutmelding:

“” is geen geldige waarde voor veld “type”

Hieronder een aantal screenshots van hoe mijn excelbestand eruit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Magento Artikelen Importeren Error met 'Type'

3
Het Varaantje schreef:Kijk eens in je DataBase. Welke waardes mag je invullen in het veld 'type'? (bv string of int)
Dat kan de fout niet zijn omdat in het geexporteerde bestand stond bij het voorbeeldproduct dat ik had aangemaakt namelijk al Simple. en dit heb ik gewoon gekopieerd naar alle andere artikelen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Magento Artikelen Importeren Error met 'Type'

5
Achter sommige titels staat een komma, achter _type staat geen komma en verderop ook niet zoals vorige poster al aangaf. Of dat de oorzaak is weet ik niet, het is iets dat opvalt.

In het algemeen geeft werken met Microsoft Excel voor .csv bestanden voor Magento vrijwel altijd problemen. Aan te bevelen is werken met Open Office, daarmee hebben we zelden problemen.
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl