WooCommerce starter

1
Ik wil beginnen met een makkelijke website middels WooCommerce. Is het verstandig om een maintenance plugin erin te zetten tijdens mijn opbouw of juist niet.

Ik lees ook dat het niet verstandig is. Want zo kan Google de website alvast opnemen namelijk.

Re: WooCommerce starter

2
newbie252 schreef:Ik wil beginnen met een makkelijke website middels WooCommerce. Is het verstandig om een maintenance plugin erin te zetten tijdens mijn opbouw of juist niet.

Ik lees ook dat het niet verstandig is. Want zo kan Google de website alvast opnemen namelijk.
Een beginnende (gratis software) webwinkel met Wordpress en Woocommerce gaat zeer goed en draait zeer stabiel. Ik draai nu bijna 25 transacties per dag (world wide) en nooit geen problemen gehad. Je kunt een mooi theme installeren via bijvoorbeeld: http://themeforest.net/item/sommerce-sh ... eme/542001 Dit moet je dan wel kopen

Waar je voor moet oppassen is dat je niet ZOMAAR en WILLEKEURIG allemaal waardeloze plugins gaat installeren omdat je denkt dat dit wel eens handig zou kunnen zijn. Hou je webshop schoon van al deze meest onzinnige plugins. Sommige plugins zijn nodig en handig om te gebruiken. Van 95% van de plugings heb je niets aan. Echt niet.

Het beste is om twee domeinnamen te registeren op hetzelfde hostingpakket. Via een truc (htacces) kun je dan beide domeinnamen in de lucht krijgen. Een voor testen en een voor de echte live omgeving.

Een maintenance plugin is totaal niet nodig. Ga je toch niet gebruiken. Over Google moet je je nu nog geen zorgen maken, dat komt later als je webshop alive is.

Hou er wel rekening mee dat als je begint te bouwen met je webshop dat je het robots.txt bestand in de public_html directory wijzigt in dit:

User-agent: *
Disallow: /

Dit om te voorkomen dat je speel en testsite al wordt opgenomen door Google of andere zoekmachines.

Door bovenstaande op te nemen (tijdens je testperiode) in je robots.txt (aanmaken) voorkom je hele rare dingen in Google.