Hoe update jij je webwinkel?

1
Niet zo lang geleden kwam ik het volgende tegen toen ik de webwinkel Asos bezocht:

Afbeelding


Wie gooit echt zijn webwinkel nog wel eens offline om deze te updaten? Zelf test ik soms op testservers, soms zelfs live als ik verwacht dat er een kans is dat bezoekers het niet eens merken, zoals wat kleinere aanpassingen, maar ik heb volgens mij nog nooit een webwinkel echt 12 uur offline gegooid. Zoals Asos hier gedaan heeft.

Wat zal dit grapje wel niet kosten?

PS: Misschien moeten we even een mogelijkheid maken om plaatjes te uploaden. Was nu een heel gedoe om deze screenshot eerst te uploaden.

3
De productiewinkel gaat slechts 5 minuten offline als er database veranderingen doorgevoerd moeten worden en om de nieuwe files te uploaden...

Alleen bij een upgrade van de software moet de winkel een half uurtje dicht.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe update jij je webwinkel?

6
Hier ook braaf het rijtje ontwikkelingsserver --> testserver --> productieserver.

Servers van webwinkels zijn in de praktijk lang niet altijd down voor "onderhoud aan de winkel". Ze liggen meestal gewoon gedeeltelijk plat en hebben een ErrorDocument in .htaccess voor HTTP-fout 500 Internal Server Error ingesteld op een vrolijk plaatje met een vriendelijk praatje dat suggereert dat er hard aan verbeteringen van de winkel wordt gewerkt. Altijd beter dan klanten verontrusten met een "onze databaseserver met uw klantgegevens is gecrasht" of iets dergelijks.
StoreCore.io