Re: Achteraf betalen en retouren

31
ArtiDecor schreef:Kijk eens naar het bedrijf Billink.nl.
Doe hier al langere tijd zaken mee en zijn er zeer tevreden over.
Scheelt een hoop ellende en is niet duur. :lol:
En dan moet je 2x je link achterlaten? Billink is best oké, de moederbedrijf is een incassobureau vandaar.

Maar ja ik bied het alleen aan ivm verplichting. Maar wanneer kan ik boodschappen doen op rekening? Er zijn bedrijven die vinden dat er geen verschil is in online of offline, maar hierin wordt wel verschil gemaakt, omdat er oplichters zijn. Goh mag ik de mensen wakker schudden dat er ook oplichters zijn bij het kopen via webshops en liefst op rekening? En er glipt er altijd wel zo'n Muppet doorheen. Gelukkig bied Sisow het ook niet meer aan.

Re: Achteraf betalen en retouren

32
i-mobile schreef:Ik lever toch nog veel op rekening hoor, het zorgt voor meer omzet door een lagere drempel en minder kosten van PayPal en iDeal en Creditcard. Wel is belangrijk dat je even 7 minuten checkt aan wie je levert, met Google kun je zien of iemand een laken voor het raam heeft hangen of een net voortuintje, is iemand op internet actief, facebook, fora et cetera. En kort op de bal spelen, 1 dag na de betalingstermijn een SMS, 3 dagen erna ga ik bellen. Maar goed mijn producten zitten meestal tussen de 50 en 100 euro, misschien is het anders met producten van een tientje.
Google vervangt de foto's niet als iemand verhuist is hoor! De foto die je nu ziet kan wel 3 eigenaars / bewoners geleden zijn... Het is sowieso een moment opname. Op die manier tast googlemaps dus de privacy van mensen aan (omdat er mensen zoals jij zijn die conclusies trekken op basis van die foto).

Re: Achteraf betalen en retouren

33
Kaart schreef:
i-mobile schreef:Ik lever toch nog veel op rekening hoor, het zorgt voor meer omzet door een lagere drempel en minder kosten van PayPal en iDeal en Creditcard. Wel is belangrijk dat je even 7 minuten checkt aan wie je levert, met Google kun je zien of iemand een laken voor het raam heeft hangen of een net voortuintje, is iemand op internet actief, facebook, fora et cetera. En kort op de bal spelen, 1 dag na de betalingstermijn een SMS, 3 dagen erna ga ik bellen. Maar goed mijn producten zitten meestal tussen de 50 en 100 euro, misschien is het anders met producten van een tientje.
Google vervangt de foto's niet als iemand verhuist is hoor! De foto die je nu ziet kan wel 3 eigenaars / bewoners geleden zijn... Het is sowieso een moment opname. Op die manier tast googlemaps dus de privacy van mensen aan (omdat er mensen zoals jij zijn die conclusies trekken op basis van die foto).
Inderdaad en het is 3 jaar oud, weet je hoeveel er verandert in 3 en straks 4 jaar? Google Maps is van 2010, heel vervelend als je namelijk ergens naar toe wilt en in dat jaar stond er nog geen gebouw.

Re: Achteraf betalen en retouren

34
Zyra schreef:
Het Varaantje schreef: Maar je kunt het ook lekker uitzingen tot 2014, want dan is het niet meer verplicht.
Kan je in de nieuwe wet- en regelgeving consumentenrecht aangeven dat achteraf betalen niet meer verplicht is?

Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij een Jurist van de Thuiswinkel Waarborg. Zij geeft aan dat dit niet juist is.

Dit om onduidelijkheid te voorkomen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf betalen en retouren

35
Wij bieden afterpay aan. En daar ben ik tot nu toe goed tevreden over. Zelfs als de klant niet betaald krijg ik gewoon mn geld. Het is een wat duurdere service dan IDEAL maar bij mij trekt het genoeg klanten over de streep

Re: Achteraf betalen en retouren

36
Zyra schreef:Voordeel van de EU regels per 2014, dan is achteraf betalen niet meer verplicht. Maar alles wat je krijgt moet je terug betalen. Zet overigens wel duidelijk op de site dat de retourkosten voor de koper zijn.
Dat zou ik niet te hard roepen. In het wetsvoorstel ben ik het niet tegen gekomen.
Het Varaantje schreef:De klant kiest er zelf voor om via IDeal of eigen overschrijving te betalen of om helemaal niet te bestellen.
De consument kan kiezen voor overschrijving, niet vooraf betalen en vervolgens de levering af dwingen via de rechter. Zit je ook nog eens met een hoge rekening.

Rembours zie ik overigens niet als betaling bij aflevering, omdat je bij rembours niet kunt zien wat je geleverd krijgt en dus ook wel eens een baksteen geleverd kan krijgen.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!

Re: Achteraf betalen en retouren

37
Wat niet? Je pakt twee verschillende regels.

En ik heb het al veel eerder gelezen, maar continue kom ik nu tegen van ja er zijn meerdere regels en wordt het verhaal afgekapt. Waarbij het vroeger nodig was achteraf betaling verplicht aan te bieden was het nu niet meer verplicht. En blijkbaar is dit weer niet waar of terug gedraaid?

Sowieso heb ik er geen last van, want ik bied het aan, maar het is wel vervelend. De regels zijn niet echt duidelijk en die vervelende knop :') ik ga het maar doen, maar vind het lachwekkend.

Re: Achteraf betalen en retouren

38
Zyra schreef:En ik heb het al veel eerder gelezen, maar continue kom ik nu tegen van ja er zijn meerdere regels en wordt het verhaal afgekapt. Waarbij het vroeger nodig was achteraf betaling verplicht aan te bieden was het nu niet meer verplicht. En blijkbaar is dit weer niet waar of terug gedraaid?
Maar helaas is dat ook zo. Zet het maar eens op een rij:

• De EU-richtlijn streeft naar harmonisatie van het consumentenrecht in de gehele EU. Aangezien achteraf betalen niet verplicht is/was in alle EU-landen, wordt aangenomen dat dit op de schop gaat.

• De EU-richtlijn moet worden omgezet in Nederlandse wet- en regelgeving. Daarin kán worden afgeweken van punten waarover de richtlijn niets zegt: achteraf betalen bijvoorbeeld.

• In de (algemene) voorwaarden van bijvoorbeeld keurmerken kán afgeweken worden van Nederlandse wet- en regelgeving, zolang het in het voordeel van consumenten is. Hoppa: via de achterdeur kan achteraf betalen alsnog privaatrechtelijk verplicht zijn.
StoreCore.io

Re: Achteraf betalen en retouren

39
Ward schreef:
Zyra schreef:En ik heb het al veel eerder gelezen, maar continue kom ik nu tegen van ja er zijn meerdere regels en wordt het verhaal afgekapt. Waarbij het vroeger nodig was achteraf betaling verplicht aan te bieden was het nu niet meer verplicht. En blijkbaar is dit weer niet waar of terug gedraaid?
Maar helaas is dat ook zo. Zet het maar eens op een rij:

• De EU-richtlijn streeft naar harmonisatie van het consumentenrecht in de gehele EU. Aangezien achteraf betalen niet verplicht is/was in alle EU-landen, wordt aangenomen dat dit op de schop gaat.

• De EU-richtlijn moet worden omgezet in Nederlandse wet- en regelgeving. Daarin kán worden afgeweken van punten waarover de richtlijn niets zegt: achteraf betalen bijvoorbeeld.

• In de (algemene) voorwaarden van bijvoorbeeld keurmerken kán afgeweken worden van Nederlandse wet- en regelgeving, zolang het in het voordeel van consumenten is. Hoppa: via de achterdeur kan achteraf betalen alsnog privaatrechtelijk verplicht zijn.
Bedankt voor het toelichten Ward ;). Conclusie voor mij op dit moment is dan, verwarrend en chaotisch (iets wat Duitsland heeft, moet voor hele EU gelden, maar andersom niet (sarcastisch)).