Ik ben Mirtje en stel mijzelf graag voor

1
Beste mensen,

Ik heb zojuist dit forum ontdekt en stel mezelf graag voor. Ik ben Mirtje en na 20 jaar in de zorg gewerkt te hebben kwam ik zonder werk te zitten . Ik besloot alles op alles te zetten en heb mijn ww uitkering waar ik jaren recht op had stopgezet en ben voor mezelf te begonnen met een webwinkel. Mischien niet helemaal slim om in het diepe te springen zonder enige vorm van inkomen maar ik had nu het grote voordeel dat nergens toestemming en uitleg voor nodig was. Alles is vanaf 0 euro opgebouwd dwz iets verkopen en weer investeren en dat jaren lang met erg hard werken en ieder dubbeltje 3 x om te draaien. Ben erg benieuwd om jullie forum verhalen-vragen etc te zien

Graag totziens, groetjes Mirtje

http://www.apartenmooibijmirtje.nl

Re: Ik ben Mirtje en stel mijzelf graag voor

2
Je bent op een hoop punten in strijd met de wet. Voordat je een webwinkel begint zal je toch echt op de hoogte moeten zijn met de wettelijke bepalingen op dat gebied.

Om even te noemen:

De klant heeft 7 werkdagen het recht om de bestelling terug te sturen en het gehele aankoopbedrag (incl. verzendkosten) terug te krijgen. En dan wel na ontvangst van het artikel. Of de klant nu wel of niet met korting besteld doet daar niet aan af.

En bon geven ipv geld retour voor bepaalde artikelen mag ook niet.

Ook artikelen met een 'geur' uitsluiten is onzin. En wat als de postbezorger rookt? Heeft de klant dan pech? Zijn rokers standaard uitgesloten van het retourrecht?

Jij bent verantwoordelijk als een bestelling zoekraakt. Niet de klant die het volgens jouw voorwaarden het zelf maar moet uitzoeken met PostNL.

De klant mag de kleding passen. Dat je klant het kledingstuk alleen door het plastic geen mag bekijken is onzin. Uitzondering voor hygiene voor ondergoed uiteraard.

Wees duidelijk over dingen als verzendkosten.
Verzendkosten worden volgens het systeem van ,,Mijn Webwinkel,, berekend en het kan voorkomen dat deze achteraf niet helemaal de juiste zijn. Neem als u hierover twijfelt contact op met Mirtje en zij zal ervoor zorgen dat alles in goede orde aangepast / verrekend wordt. Het kan ook voorkomen dat Mirtje contact met u opneemt als blijkt dat de berekeningen hier omtrent teveel ten nadelen vallen voor haar. Dit zal ze overigens te allen tijde proberen te voorkomen.
Ik zou als klant je gewoon aan de overeenkomst houden. Je gaat een koopovereenkomst aan met de klant. Als daar een foutieve prijs berekend is is dat jouw probleem. De klant die zich bij het bestellen afvraagt of er later misschien nog een rekening volgt met nog meer verzendkosten is een klant die afhaakt.

En geef de klanten gewoon een track & trace code. Het komt erg lui over als de klant hier zelf om moet vragen. Alsof service teveel moeite is.

En zo zijn er nog een aantal dingen mis.

Verder zijn de algemene voorwaarden slecht geschreven. Zeer warrig en je schrijft soms diverse malen hetzelfde. Je spreekt over jezelf in 3e persoon. Dat klinkt niet professioneel. Je bent een webwinkel.
Contant geld opsturen geschied op uw eigen risico. Mirtje geeft aan dit liever niet te willen.
Maar hiervan iets zoals
apartenmooibijmirtje accepteerd geen contante betalingen per post. Stuurt u toch geld op is dit geheel voor eigen risico
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zou mij eerst eens verdiepen in de wet 'koop op afstand' en dat de gehele algemene voorwaarden herschrijving op een eenduidige, duidelijke en vooral professionele manier.
Mirtje heeft bewust gekozen voor géén internet kassa, dit o.a. om u te beschermen tegen alle (tegenwoordig met regelmaat) voorkomende bankstoringen en de daarop volgende problemen. Ze kan zo ook U privacy blijven waarborgen. Tevens is dit ook kostenbesparend waardoor Mirtje haar kleding scherper kan prijzen.
Ik zou ook IDeal betalingen gaan accepteren. Je kan b.v. een plugin als Sisow gebruiken. Bovenstaand verhaal is ook weer grote onzin sorry dat ik het zeg. Alsof betalen met IDeal je privacy schaad.... Zonder IDeal ga je een hoop klanten mislopen. Je zou b.v. geld kunnen vragen voor betalingen met IDeal (0.50 of 1 euro) Als je 1 klant behoud die anders weggegaan zou zijn heb je het er alweer uit.

Je bent trouwens ook verplicht duidelijk je adresgegevens te vermelden. Ik zie het wel terug als retouradres maar erg verstopt. Vermeld je gegevens duidelijk op de voorpagina of op de contact pagina. Dat geeft vertrouwen.

Oftewel stap weg van de 'hobby uitstraling' met de regels en voorwaarden die je zelf uitkomen en denk vanuit het oogpunt van klantvriendelijkheid. Dingen die je nu hebt (algemene voorwaarden moeten zakelijk zijn. Geen gezellige spreektaal) gastenboek e.d. Ik zou ipv het gastenboek overgaan tot aan beoordelingssysteem. Zodat klanten een onafhankelijke beoordeling van je webshop kunnen zien. Ook dat geeft potentiele kopers een indruk van je zaak. Je mag best in b.v. een pagina 'wie zijn wij' over jezelf praten maar probeer verder zakelijk te blijven. Mensen moeten er vertrouwen in hebben dat hun bestelling goed wordt afgeleverd en zich niet afvragen of hun bestelling laat komt omdat Mirtje ziek of druk is.

Klinkt hard maar sommige dingen moet je echt op in orde hebben. Niet alleen om een goede webwinkel neer te zetten maar ook om aan de wet te voldoen en je belastingaangifte zo goed op orde te hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ik ben Mirtje en stel mijzelf graag voor

3
Ik heb even een testbestelling gedaan. Ik zie nergens een melding van het BTW bedrag. Niet op de product pagina maar ook niet in het bestelprocess.

Je weet toch dat je dit moet vermelden op de factuur? Je verkoopt 2e hands kleding dus je zal met de marge regeling werken. Je zal dus wel op de factuur 0% btw moeten vermelden. Voor zover ik weet mag je het niet helemaal weglaten maar pin me daar niet op vast.

Ik zou dit ook even herschrijven....

Er is een orderbevestiging per e-mail naar u verstuurd.

Let op aub !!! Mocht u zometeen geen orderbevestiging via de mail krijgen. Adviseer ik in uw postvak ongewenst te kijken. Het kan zijn dat u email filtering op hoog staat en héél soms staat deze dan daarin.Zo niet neem dan aub contact met me op.
Heeft u gekozen voor opsturen,dan bij de betaling duidelijk het ordernummer vermelden.Ik bericht u als het ontvangen is en verzonden word
Heeft u gekozen voor ophalen krijgt u van mij een 2e mail voor het maken van een afspraak
Bestellingen naar het buitenland krijgen een 2e mail van me met de juiste verzendkosten.

Met vriendelijke groet...Mirtje.



Mischien wilt u ook op de hoogte gehouden worden van de nieuwtjes en actie's,schrijf dan in op de nieuwsbrief die u kunt vinden links onder in de webwinkel in de vorm van een grijze envelop.

U kunt Mirtje ook volgen op Facebook hierop dagelijks nieuwtjes - leuke onderwerpen - tips - etc etc

Facebook pagina : Apart & Mooi bij...Mirtje
Ik zou hier ook je Facebook pagina even linken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.