Net dat iets extra, presentje voor de klant?

1
Met mijn webwinkel wil ik me graag onderscheiden en mijn klanten een goede service aanbieden. Net even dat 'extra' toevoegen waardoor het een stukje persoonlijker wordt ondanks dat het via internet bestelt is.

Doen jullie ook iets extra's om je klant te verwennen? Een klein cadeautje bij de bestelling in, een handgeschreven kaartje of pakken jullie iets in als de klant hier om vraagt?


Nu ben ik zelf al bezig om mijn producten (kleding) mooi te verpakken in vloeipapier, maar wil eigenlijk ook een klein cadeautje erbij gaan doen. Maar weet eigenlijk niet precies waar ik moet zoeken. Het moet wel bij mijn klanten passen, een leuke verassing zijn, maar daarnaast niet te duur kwa inkoop. Uiteindelijk is de bedoeling om mij ook te gaan onderscheiden met bedrukte dozen, maar zo ver is het nog lang niet op dit moment ;). Stapje voor stapje wil ik hier dus naartoe werken.

Daarnaast vind ik het wel leuk om een zelfgeschreven kaartje bij de bestelling te doen, wat vinden jullie hiervan?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

2
Bij vaste klanten wil ik nog wel eens een cadeautje doen. Dat wordt altijd wel gewaardeerd. Maar meer als een bedankje voor een goede klant dan iets wat ik er standaard bij doe.

Een handgeschreven briefje zou ik niet doen. Je bent een professional. Geen hobbyist op een Etsy account. Je hebt ook geen beroemdheid die zijn biografie verkoopt.

Natuurlijk je product extra netjes verpakken is een plus. Zo kom je goed over. Uiteindelijk is dat wat de klant belangrijk vind. Dat zijn spullen netjes en verzorgd aankomen.

Je zou misschien iets van een kortinsbon erbij kunnen doen met korting op een 2e aankoop. Dat zullen klanten vast meer waarderen en als alles goed is aangekomen is de kans dat ze een vervolg aankoop doen weer een stuk groter.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

3
Het Varaantje schreef: Een handgeschreven briefje zou ik niet doen. Je bent een professional. Geen hobbyist op een Etsy account. Je hebt ook geen beroemdheid die zijn biografie verkoopt.
Er is een Duits bedrijf in computerhardware, de naam ontschiet mij even, die overal een ´persoonlijk´ briefje van de ceo bij doet. Ik weet niet meer wat er exact op stond, maar sterk geparafraseerd stond er iets van dat er miljoenen dozen per jaar zijn deur uit gaan, maar dat hij tegelijkertijd het idee had dat er iets mistte. Dus was hij op het idee gekomen om overal een briefje bij te stoppen, en mij naast succes met het product ook succes met het leven te wensen.

Ergens vind ik dit wel grappig, maar tegelijkertijd heb ik ook meelij met de arme drommels die miljoenen van dat soort briefjes in de dozen moeten stoppen.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

4
Er is een Duits bedrijf in computerhardware, de naam ontschiet mij even, die overal een ´persoonlijk´ briefje van de ceo bij doet. Ik weet niet meer wat er exact op stond, maar sterk geparafraseerd stond er iets van dat er miljoenen dozen per jaar zijn deur uit gaan[/quote]

Zal die ff last van zijn pols gehad hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

5
Ik doe er wel een kleinigheidje bij. Veelal proefjes, maar nu ook mijn eigen flyer met korting en van iemand anders. Jup ik doe aan flyerruil.

Bepaalde producten zijn niet verpakt en daar heb ik een mooi zakje voor of cadeaupapier. Ik maak er altijd wel iets leuks van.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

6
Zyra schreef:Ik doe er wel een kleinigheidje bij. Veelal proefjes, maar nu ook mijn eigen flyer met korting en van iemand anders. Jup ik doe aan flyerruil.

Bepaalde producten zijn niet verpakt en daar heb ik een mooi zakje voor of cadeaupapier. Ik maak er altijd wel iets leuks van.
Ik betwijfel of een klant een flyer van iemand anders heel erg op prijs stelt. Ik bestel bijna dagelijks op internet en krijg ook veel van dat soort spul binnen. 99 van de 100 keer komt het de doos niet eens uit en gaat het zo in de papiercontainer.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

7
henk-k schreef:
Zyra schreef:Ik doe er wel een kleinigheidje bij. Veelal proefjes, maar nu ook mijn eigen flyer met korting en van iemand anders. Jup ik doe aan flyerruil.

Bepaalde producten zijn niet verpakt en daar heb ik een mooi zakje voor of cadeaupapier. Ik maak er altijd wel iets leuks van.
Ik betwijfel of een klant een flyer van iemand anders heel erg op prijs stelt. Ik bestel bijna dagelijks op internet en krijg ook veel van dat soort spul binnen. 99 van de 100 keer komt het de doos niet eens uit en gaat het zo in de papiercontainer.
Nou het werkt dus wel, ja vind je het niets gooi je het de prullenbak in. Vind je het interessant kun je altijd even kijken. Het is niet uit dezelfde branche, maar een andere. En andersom net zo, zij ziet haar conversie verhogen en ik ook. Niet voor niets dat er steeds meer zijn die dit doen, dat je elkaar helpt, want blijkbaar werkt het dus wel.

En ook van de grote spelers op de markt heb ik wel eens flyers van andere bedrijven gehad dat ik interessant vond. Dat jij ze weg gooit, wilt niet zeggen dat andere het ook doen.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

8
Zoiets kan denk ik alleen werken indien de bedrijven zijlings met elkaar te maken hebben maar niet in elkaars vaarwater zitten. BV een jas bestellen bij een kledingwinkel en vervolgens een flyer voor dakkappellen krijgen. Grote kans dat het direct met het oud papier meegaat. maar als je bijvoorbeeld ergens een dierenschilderij besteld kan een flyer van een dierenbeeld best interessant zijn. Je houd blijkbaar van decoratie en dieren en de winkel schilderijen verkoopt geen beelden. Zou zou je dat beide kanten op kunnen doen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

9
Het Varaantje schreef:Zoiets kan denk ik alleen werken indien de bedrijven zijlings met elkaar te maken hebben maar niet in elkaars vaarwater zitten. BV een jas bestellen bij een kledingwinkel en vervolgens een flyer voor dakkappellen krijgen. Grote kans dat het direct met het oud papier meegaat. maar als je bijvoorbeeld ergens een dierenschilderij besteld kan een flyer van een dierenbeeld best interessant zijn. Je houd blijkbaar van decoratie en dieren en de winkel schilderijen verkoopt geen beelden. Zou zou je dat beide kanten op kunnen doen.
Je geeft ook weer een voorbeeld dat direct van A naar Z gaat. Je kunt ook cosmetica webshop flyers uitdelen aan mensen die bijvoorbeeld gek zijn op knutselen :wink:.
En als ze dan zien dat in het pakket ook nog producten verpakt zijn in bepaald papier of bepaalde zakjes + een masking tape erop of een sticker. Is dat een hele leuke samenwerking en komt dat ook anders over. Een personal touch, want ja ik krijg bij sommige bedrijven ook letterlijk mijn cosmetica in een kale doos zonder bescherming en dat is gewoon jammer (daarmee kan bijv make-up sneller stuk gaan, dat moet beter verpakt worden, maar zat bedrijven die dat niet interesseren).

Heb bijvoorbeeld ook al Kerst stickers ingeslagen en kan niet wachten tot ik dat kan inpakken voor de kerst. Ik merk dat het echt gewaardeerd wordt.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

10
Hier staat al een aantal weken ruim 25 kilo pepernoten te wachten om meegezonden te worden, zodat de sint in het land is. De pepernoten zijn verpakt in kleine zakjes.
Klanten waarderen het enorm!

Zodra de sint het land uit is, gaat er een kerstkaart mee in de doos. Deze liggen ook al klaar. (Je kan ze maar hebben 8) )

Heb ik vorig jaar ook gedaan, het aantal klanten wat per mail ook ons fijne feestdagen wenst is ongelooflijk.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

11
Ilonajoy schreef:Hier staat al een aantal weken ruim 25 kilo pepernoten te wachten om meegezonden te worden, zodat de sint in het land is. De pepernoten zijn verpakt in kleine zakjes.
Klanten waarderen het enorm!

Zodra de sint het land uit is, gaat er een kerstkaart mee in de doos. Deze liggen ook al klaar. (Je kan ze maar hebben 8) )

Heb ik vorig jaar ook gedaan, het aantal klanten wat per mail ook ons fijne feestdagen wenst is ongelooflijk.
Ja, deed ik vorig jaar ook en ga ik dit jaar ook weer doen! Kerstkaartje erbij, werd bij mij ook zeer gewaardeerd!

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

12
Wat een leuke ideeën allemaal. Ik heb ook erg zin aan het aankomende feestseizoen. Ik denk dat ik in November alvast begin met een paar leuke acties op facebook (nee geen like/share/win actie ;P). En wil ook graag iets doen in de trend van het feestseizoen. Zit ook erover na te denken één of andere inpakservice aan te bieden. Weet niet of ik dit gratis ga doen of tegen een kleine vergoeding. (bv 0.50 cent om het in te laten pakken) en hoe ik dit ga uitwerken en in de praktijk zal werken. (zal wel wat dubbele verpakkingskosten met zich mee brengen.

Die van de flyer ruil vind ik ook een goed idee. Zolang de doelgroepen in het verlengde van elkaar ligt kan dat best werken. Bv cosmetica en fashion ligt wel in het verlengde, maar als je kledingwebwinkel flyer bij een telefoonhoesje webwinkel gaat doen, en vica versa, is het weer wat minder denk ik.

Hebben jullie ook adressen waar jullie bv kleine presentjes en dergelijke inkopen?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

13
Ik heb zelf biologische zeepjes ingekocht bij een leverancier die toevallig ook geschenken aanbied en waar ik ook een biologisch merk inkocht, kleine zakjes weer ergens anders (waar het goedkoopst was) en visitekaartjes laten maken en dat zit er dan aan vast. Het was wat knoopwerk, maar toch gelukt en mensen vinden het echt heel leuk om te krijgen (vooral ook gezien op markten en beurzen).

Moet zeggen dat ik na een jaar mijn voorraad behoorlijk op begint te raken, ook met de proefjes. En dan wil ik kijken voor een ander type product in zo'n zakje.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

14
Mijn klanten mogen altijd maximaal 3 gratis artikelen uit de GRATIS bak uitzoeken wanneer ze iets kopen (hoeveelheid gratis artikelen hangt af van het bedrag dat ze uitgeven). Daar koop ik specifiek kleine spullen voor in zoals poppetjes, sleutelhangers en buttons. Gewoon als bedankje voor de bestelling.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

15
Ik bied inderdaad ook een inpak service aan op mijn website, die een klant gewoon per product aan kan vinken. Ik vraag er wel een kleine vergoeding voor, maar dat is kostprijs.

Het idee van de pepernoten vind ik heel leuk!

Ik ben sinds vandaag open, en ik bied mijn eerste tien klanten een gratis toepasselijk presentje aan. Als bedankje voor hun bestelling. Het kost wat, maar ik hoop dat er natuurlijk weer uit te halen aan bestellingen :)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

16
Wij geven een "edelkadootje" bij

dat is een mooi origami zakje met 2/3 edelsteen/trommelsteentjes erin met een visitekaartje eraan.

Ook op beurzen zijn dit de "visitekaartjes" die we geven, altijd erg leuk om dan de reacties te zien. Mensen komen zelfs terug met vrienden of bekende op een beurs om voor hun "ook" een kaartje te komen halen.
Het is een minimale investering maar werkt wel, we horen het vaak op een dan opvolgende beurs.
"zijn jullie met die speciale visitekaartjes? Heb je die nu weer?"

Voorbeeld:
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Net dat iets extra, presentje voor de klant?

18
Ik doe er hier bij iedereen een zakje chocoladegeld of een suikermuis bij. Gewoon voor de leuk. Sinterklaas is weer in het land tijd van geven. Met kerst iets met schuimpjes erbij ofzo denk ik.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]