Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

1
Hallo.

Ik ben op zoek naar een zoekmachine waar je een URL kan ingeven van een bepaalde web site of shop en die dan een status van aantal bezoekers kan geven.
Geen lijst waar ik de meeste 50 of 100 bezochte sites kan vinden maar een echte zoekmachine.
Ik heb deze gehad maar ben hem zoek.
Ik wil BV weten hoeveel bezoekers mijn concurrent of een web shop van gelijke soort heeft in BV een maand of jaar.

Wie kan me helpen aan een zoekrobot hiervoor.

Dank op voorhand.

Re: Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

3
Rudy schreef:Antwoord is simpel, dit kan niet. Er zijn websites die schattingen publiceren, maar dat wijkt zo enorm af dat het lijkt of dit nergens op gebaseerd is.
Het kan wel, maar dan zou je het moeten oplossen zoals multinationals hun marktaandelen laten becijferen: met een notarisformule. Iedereen levert zijn cijfers in bij een notaris, de notaris verwerkt die vervolgens tot geanonimiseerde gegevens, zoals: "Je bent 3e in marktsegment x en je marktaandeel in segment y is z%."

Aan sites zoals Alexa heb je inderdaad niets.

Re: Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

4
Yep, Alexa is ongeveer wat ik voorheen gebruikte maar ze zijn idd niet altijd 100 % betrouwbaar maar geeft ongeveer een idee van hoe hoog ze in de ranking staan.

Misschien komt er nog een goed antwoord uit de bus.
In ieder geval merci.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

7
TrailerPlus schreef:Waarom wil je weten hoeveel bezoekers anderen hebben?
Zakelijk gezien !

ik wil weten wat de concurrent doet en waarom hij wel meer of juist minder bezoekers heeft.
Wie zijn ze, wat doen ze en wat doen zij anders dan ik?
Meten is weten en zo wil ik mijn positie en omzet kunnen indelen in een hogere omzet;

Lijkt me een gezond onderzoek toch?

Ik heb in het verleden een zoekprogramma gehad waar ik dat perfect kon zien maar ik ben dat zoek geraakt.
Er zijn niet veel programma's die dat goed bijhouden of projecteren.

Re: Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

11
ik wil weten wat de concurrent doet en waarom hij wel meer of juist minder bezoekers heeft.
Wie zijn ze, wat doen ze en wat doen zij anders dan ik?
Veel bezoekers of weinig bezoekers zegt niets over hoe goed ze het doen in verkoop en winst maken.
Simpel gezegd als je weet hoe je bezoekers die toch niet kopen kunt weglaten van je site dan heb je weinig bezoekers die allemaal iets kopen. Dat is veel beter dan 1000 waar er maar eentje van koopt.
Wie je concurrenten zijn weet je al, want je wil website data opvragen. En nieuwe vind je op google als je zoekwoorden gebruikt die met jouw website te maken hebben.
Wat ze doen kun je zien als je zoekt in google en op hun site kijkt.
Meten is weten en zo wil ik mijn positie en omzet kunnen indelen in een hogere omzet
Je kan het niet meten alleen wat dingen constateren.
Ik heb in het verleden een zoekprogramma gehad waar ik dat perfect kon zien maar ik ben dat zoek geraakt.
Bestaat niet dat je van anderen kan zien wat ze doen aan bezoekers, tenzij ze zelf hun statistieken online zetten.

Re: Aantal bezoekers van concurenten of diverse sites

14
Tja er zijn genoeg vergelijkingssites, maar ik denk niet dat je dat zoekt. Heeft vooral met zoekwoorden te maken, is mijn website SEO beter dan dat van mijn concurrent(en).

Maar het aantal bezoekers en of zij daar conversie uithalen? NEE en als jij weet wat je gezien had, waarom weet je niet meer wat het was en toen Alexa werd genoemd was dat het ook weer niet.

Ja een aantal concurrenten van mij zullen gerust meer bezoekers hebben, maar hebben ook een groter budget dan ik (stoppen gigantisch veel in marketing). Ga je daar niet op vast pinnen, want dat heeft toch geen nut.