Leverancier Lego en/of playmobil

1
Hallo,

Ik ben van plan een webwinkel te beginnen met Lego en Playmobil. Is er misschien iemand die een goede leverancier weet met scherpe prijzen? Of misschien een leverancier uit Duitsland?

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

4
Hallo Deniz1 en welkom op het forum

Eerst wil ik jou motiveren met jou productkeuze die kans van slagen heeft mits je een goed functioneerde website hebt omdat er niet al teveel concurrentie op zijn.

Voor groothandel leveranciers kun je dan best itru.nl raadplegen waar je importeurs/ groothandels/ producenten uit Nederland, België en Europa kan vinden.

Hier even directe links:
http://www.itru.nl/leverancier/guide/speelgoed-gadgets
http://www.itru.nl

Alvast veel succes met jou webwinkel
William
Itru InkoopPortaal met een compleet overzicht van Groothandels, Fabrikanten, importeurs, Distributeurs en Dienstverleners. http://www.itru.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

8
frafra schreef:
Rudy schreef:@itru

Ik heb voor jou ook een interessante link. http://www.spelling.nu/
Je zou inderdaad verwachten dat na jouw post van 23 oktober de grote taalfout op de homepage inmiddels zou zijn aangepast... maar nee...
Het is helaas een spammer(t :)) geworden en daar zijn we extra scherp op.
:)

Wij zijn momenteel met een grote project bezig, daarom minder tijd voor (kleine) spellingfouten. Belangrijkste is dat leden van het forum een overzichtelijk bron hebben om groothandel leveranciers te vinden.

Juist daarom reageer ik op topics. (aan reclame doe ik niet omdat Itru.nl totaal gratis is voor leveranciers als zoekende van leveranciers)

Leden van het forum die onze topics/reacties niet informatief vinden kunnen het buiten beschouwing houden.

Met vriendelijke groet,
William
Itru InkoopPortaal met een compleet overzicht van Groothandels, Fabrikanten, importeurs, Distributeurs en Dienstverleners. http://www.itru.nl

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

9
itru schreef: :)

Wij zijn momenteel met een grote project bezig, daarom minder tijd voor (kleine) spellingfouten. Belangrijkste is dat leden van het forum een overzichtelijk bron hebben om groothandel leveranciers te vinden.

Juist daarom reageer ik op topics. (aan reclame doe ik niet omdat Itru.nl totaal gratis is voor leveranciers als zoekende van leveranciers)

Leden van het forum die onze topics/reacties niet informatief vinden kunnen het buiten beschouwing houden.

Met vriendelijke groet,
William
Dus het is geen reclame omdat het gratis is?

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

10
itru schreef:
:)

Wij zijn momenteel met een grote project bezig, daarom minder tijd voor (kleine) spellingfouten. Belangrijkste is dat leden van het forum een overzichtelijk bron hebben om groothandel leveranciers te vinden.

Juist daarom reageer ik op topics. (aan reclame doe ik niet omdat Itru.nl totaal gratis is voor leveranciers als zoekende van leveranciers)

Leden van het forum die onze topics/reacties niet informatief vinden kunnen het buiten beschouwing houden.

Met vriendelijke groet,
William
Je maakt niet zozeer spelfouten, maar vooral aan de lopende band basale grammaticafouten. Ik zou eerder dit stukje eens grondig doorlezen: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/jou-jouw

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

11
itru schreef: :)

Wij zijn momenteel met een grote project bezig, daarom minder tijd voor (kleine) spellingfouten. Belangrijkste is dat leden van het forum een overzichtelijk bron hebben om groothandel leveranciers te vinden.

Juist daarom reageer ik op topics. (aan reclame doe ik niet omdat Itru.nl totaal gratis is voor leveranciers als zoekende van leveranciers)

Leden van het forum die onze topics/reacties niet informatief vinden kunnen het buiten beschouwing houden.

Met vriendelijke groet,
William
Wij ergeren aan jou, omdat je gewoon constant ook oude topics omhoog haalt. Dan alleen maar over je website begint en verder helemaal niets toevoegt aan een topic. En als ik in mijn eigen branche kijk heb je echt groothandels tussen zitten waar veel mensen niets aan hebben, alleen misschien schoonheidssalons die eventueel net beginnen.

Zo dat is er ook uit. Ook al zit ik in een niche geen enkel product dat ik verkoop is bij jou te vinden. Dus loop er niet zo mee te pronken als er nog HEEL VEEL met je site moet gebeuren.

En je maakt spel- en grammaticale fouten dus let daar gewoon op. Ik "vind" en geen ik vindT, en ga zo maar even door. Zal op de site ook wel te vinden zijn en dat komt dan helemaal onprofessioneel over.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

16
Hilda schreef:Misschien ook maar net hoeveel marge ze erop zetten.
Niet helemaal waar.
Lego heeft een antiwebshop beleid.
Niet dat ze webshops tegen kunnen houden maar stenen winkels krijgen een veel hogere (inkoop)korting.
Dus een stenen winkel + een webshop is koopman

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

17
serviesonline schreef:
Hilda schreef:Misschien ook maar net hoeveel marge ze erop zetten.
Niet helemaal waar.
Lego heeft een antiwebshop beleid.
Niet dat ze webshops tegen kunnen houden maar stenen winkels krijgen een veel hogere (inkoop)korting.
Dus een stenen winkel + een webshop is koopman
Is dus oneerlijk, maar ja zo zijn er wel meer bedrijven die zo werken. Het is Anno 2013 en zij vinden het normaal dat je dan maar even een stenen winkel opent i.p.v. een webshop. Er werd mij gezegd van je bent van harte welkom als je een stenen winkel opent, maar wij verkopen gewoon niet aan webshops.

Toevallig van de week het merk gezien in een winkel en moest er direct aan denken en had zoiets van zoek het uit. Graag of niet!

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

18
Zyra schreef:
Is dus oneerlijk, maar ja zo zijn er wel meer bedrijven die zo werken. Het is Anno 2013 en zij vinden het normaal dat je dan maar even een stenen winkel opent i.p.v. een webshop. Er werd mij gezegd van je bent van harte welkom als je een stenen winkel opent, maar wij verkopen gewoon niet aan webshops.

Toevallig van de week het merk gezien in een winkel en moest er direct aan denken en had zoiets van zoek het uit. Graag of niet!
Is dat oneerlijk? Ik denk dat het merk op die manier zijn naam en faam hoog houdt.
Er zijn al zoveel starters die denken met een lage prijs de markt te kunnen veroveren.
Meeliften op een sterk merk en vervolgens alles om zeep helpen met mini-marges want 'we doen het er toch maar bij en hebben niet veel kosten'

Wanneer ik hier vragen lees omtrent wel of geen zakelijke rekening enz. vraag ik me soms af in hoeverre men daadwerkelijk ondernemer is.

Goede afspraken maken met groothandels kan natuurlijk ook.
(ik heb geen stenen winkel en men kan maar twee uurtjes in de week afhalen)
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

19
Het ligt inderdaad genuanceerder. Toen ik in 2008 begon, waren er al drie belangrijke verschuivingen in de speelgoedbranche zichtbaar. Deze trends zijn in de voorbije jaren alleen maar sterker geworden.

Detailhandel versus groothandel. De grenzen tussen detailhandel en groothandel vervagen. Je hebt straks misschien alleen nog tussenhandel. Een van de grootste Nederlandse groothandels in speelgoed heeft zelf een grote webwinkel in speelgoed. En dat is één van de door LEGO geselecteerde groothandels — tot groot ongenoegen van enkele andere groothandels.

Retail versus e-tail. De grenzen tussen retail en e-tail vervagen in een nog hoger tempo. Grote winkelketens met een speelgoedassortiment zoals Blokker, Bart Smit en Intertoys hebben allemaal webwinkels.

Directe verkoop. Grote merken zoals LEGO en aartsrivaal PLAYMOBIL verkopen online direct aan consumenten. Dat zet alle tussenhandel onder druk, zowel groothandel als detailhandel.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

20
Ward schreef:Het ligt inderdaad genuanceerder. Toen ik in 2008 begon, waren er al drie belangrijke verschuivingen in de speelgoedbranche zichtbaar. Deze trends zijn in de voorbije jaren alleen maar sterker geworden.

Detailhandel versus groothandel. De grenzen tussen detailhandel en groothandel vervagen. Je hebt straks misschien alleen nog tussenhandel. Een van de grootste Nederlandse groothandels in speelgoed heeft zelf een grote webwinkel in speelgoed. En dat is één van de door LEGO geselecteerde groothandels — tot groot ongenoegen van enkele andere groothandels.

Retail versus e-tail. De grenzen tussen retail en e-tail vervagen in een nog hoger tempo. Grote winkelketens met een speelgoedassortiment zoals Blokker, Bart Smit en Intertoys hebben allemaal webwinkels.

Directe verkoop. Grote merken zoals LEGO en aartsrivaal PLAYMOBIL verkopen online direct aan consumenten. Dat zet alle tussenhandel onder druk, zowel groothandel als detailhandel.
Interessante post wat ik ook wel zo zie.
Eigenlijk kun je je afvragen wat je bestaansrecht is als je niet verder komt dan dozen schuiven?

Oftewel wat is je toegevoegde waarde voor je klant? Eigentijds gezegd de 'Like' factor.

Ik kan me best voorstellen met de huidige stand van techniek dat een leverancier 2 lagen er tussenuit slaat en de vrijkomende marge merendeel zelf meepakt. Hoe eenvoudig wil je snel meer winst draaien?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

21
Jan Speelgoedboer schreef: Eigenlijk kun je je afvragen wat je bestaansrecht is als je niet verder komt dan dozen schuiven?

Oftewel wat is je toegevoegde waarde voor je klant? Eigentijds gezegd de 'Like' factor.

Ik kan me best voorstellen met de huidige stand van techniek dat een leverancier 2 lagen er tussenuit slaat en de vrijkomende marge merendeel zelf meepakt. Hoe eenvoudig wil je snel meer winst draaien?
Eensch! maarrr/en:

Wat is je bestaansrecht als dropshipleverancier op die manier?
Je creëert je eigen concurrenten via een achterdeur. Tenminste wanneer je als dropshipleverancier ook ZELF aan eindverbruikers levert. Immers je geeft korting aan je zakelijke klant, maar je moet wel dezelfde handeling blijven verrichten.

Je kan dan advertentiebudget uitsparen allicht.

Ik ben dus nog ernstig in vertwijfeling vwb dropshipping. Aan beide zijden van de streep ook nog eens....
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

23
Het beste is je eigen voorraad inkopen. Dan bespaar je je in ieder geval de dropshipkosten en/of je hoeft het niet door te berekenen naar de klant.

Indien je onderneming een eenmanszaak is hoeft men geen zakelijke rekening te openen. Lijkt me overigens niet handig maar goed.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

24
Deniz1 schreef:Het beste is je eigen voorraad inkopen. Dan bespaar je je in ieder geval de dropshipkosten en/of je hoeft het niet door te berekenen naar de klant.
En dan, zelf bezorgen? Verzendkosten heb je altijd, of je eigen voorraad hebt of niet.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

25
TrailerPlus schreef:
Zyra schreef:
Is dus oneerlijk, maar ja zo zijn er wel meer bedrijven die zo werken. Het is Anno 2013 en zij vinden het normaal dat je dan maar even een stenen winkel opent i.p.v. een webshop. Er werd mij gezegd van je bent van harte welkom als je een stenen winkel opent, maar wij verkopen gewoon niet aan webshops.

Toevallig van de week het merk gezien in een winkel en moest er direct aan denken en had zoiets van zoek het uit. Graag of niet!
Is dat oneerlijk? Ik denk dat het merk op die manier zijn naam en faam hoog houdt.
Er zijn al zoveel starters die denken met een lage prijs de markt te kunnen veroveren.
Meeliften op een sterk merk en vervolgens alles om zeep helpen met mini-marges want 'we doen het er toch maar bij en hebben niet veel kosten'

Wanneer ik hier vragen lees omtrent wel of geen zakelijke rekening enz. vraag ik me soms af in hoeverre men daadwerkelijk ondernemer is.

Goede afspraken maken met groothandels kan natuurlijk ook.
(ik heb geen stenen winkel en men kan maar twee uurtjes in de week afhalen)
Ja oneerlijk, want als je een stenenwinkel hebt mag je het product wel online verkopen, maar heb je geen stenen winkel mag je het niet online verkopen.

Je kunt ook eisen stellen met bijv vaste verkoopprijzen en acties waar de webwinkelier aan zich moet houden. Doe je dat niet, wordt het contract ingetrokken.

Dat er ook merken zijn die er lak aan hebben, het wel zeggen tegen de nieuwe inkopers (je moet aan onze prijzen houden), maar de oude mogen wel voor lagere prijzen verkopen, die moet je dan zelf maar de laan uit sturen (het merk). Zeggen we gaan er iets mee doen en na een jaar doen ze er nog niets mee, dan ben ik er klaar mee. Merk verkoop ik dus niet meer.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

26
Zyra schreef:Ja oneerlijk, want als je een stenenwinkel hebt mag je het product wel online verkopen, maar heb je geen stenen winkel mag je het niet online verkopen.
Onzin: er is geen enkel verkoopverbod.
Zyra schreef:Je kunt ook eisen stellen met bijv vaste verkoopprijzen en acties waar de webwinkelier aan zich moet houden. Doe je dat niet, wordt het contract ingetrokken.
Verticale prijsbinding is bij wet verboden in geheel Europa en kan je in de EU op torenhoge boetes komen te staan. Maak je je daar toch schuldig aan, dan pleeg je overeenkomstig de Nederlandse mededingingswetgeving zelfs een economisch delict.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

27
Ward schreef:
Zyra schreef:Ja oneerlijk, want als je een stenenwinkel hebt mag je het product wel online verkopen, maar heb je geen stenen winkel mag je het niet online verkopen.
Onzin: er is geen enkel verkoopverbod.
Zyra schreef:Je kunt ook eisen stellen met bijv vaste verkoopprijzen en acties waar de webwinkelier aan zich moet houden. Doe je dat niet, wordt het contract ingetrokken.
Verticale prijsbinding is bij wet verboden in geheel Europa en kan je in de EU op torenhoge boetes komen te staan. Maak je je daar toch schuldig aan, dan pleeg je overeenkomstig de Nederlandse mededingingswetgeving zelfs een economisch delict.
Maar jij weet net zo goed als iedereen dat dat laatste overal gebeurd. Leverancier die opbelt of je vriendelijk even de prijs van zijn product omhoog wilt krikken/op de avp zetten. Doe je dat niet, kan het weleens zijn dat je over 2 weken geen product x meer kan verkopen.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

28
henk-k schreef:
TrailerPlus schreef:Wanneer ik hier vragen lees omtrent wel of geen zakelijke rekening enz. vraag ik me soms af in hoeverre men daadwerkelijk ondernemer is.
Ik ben dus niet de enige :wink:
Oh maar dat al zeker niet ;) als het daarom gaat.

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

29
RicardoV schreef: Maar jij weet net zo goed als iedereen dat dat laatste overal gebeurd. Leverancier die opbelt of je vriendelijk even de prijs van zijn product omhoog wilt krikken/op de avp zetten. Doe je dat niet, kan het weleens zijn dat je over 2 weken geen product x meer kan verkopen.
Dus als het overal gebeurd, mag het?

Maar goed. Terug on-topic
TS is op zoek naar een LEGO leverancier. Nou die heeft 'ie in Ward gevonden toch?

Die heeft zich er zelfs op toegelegd.
Als ik TS was, zou ik daar mee beginnen en kun je altijd nog zien hoe het groeit.
Wanneer je op jacht bent en blijft naar de goedkoopste, zal diens service wellicht ook niet van top-niveau zijn. Het moet tenslotte ergens vandaan komen......
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: Leverancier Lego en/of playmobil

30
RicardoV schreef: Maar jij weet net zo goed als iedereen dat dat laatste overal gebeurd. Leverancier die opbelt of je vriendelijk even de prijs van zijn product omhoog wilt krikken/op de avp zetten. Doe je dat niet, kan het weleens zijn dat je over 2 weken geen product x meer kan verkopen.
Daarom en je hebt leveranciers die het zeggen en uiteindelijk nergens op letten en hun oude klanten belangrijker vinden hoor. Dat wordt dan een lastige samenwerking met een nieuwe klant, want waarom ik wel en zij niet? Daar wil je dan ook niet mee samenwerken (ik in ieder geval).

En ook al is er geen verkoopverbod. Ik krijg met geen mogelijkheid dat merk in mijn shop, want de distributie van het merk hier in Nederland eist dat je een stenen winkel hebt! En eigenlijk als ze dat eisen vandaag de dag en zo verschrikkelijk moeilijk doen, wil ik dat merk dan nog wel in mijn shop? NEE! Genoeg andere spelers op de markt die interessant zijn en waar ik daarna voor gekozen heb.