Wat vind je van de kleuren van de webshop?

Vrolijke frisse kleuren
Totaal aantal stemmen: 1 (6%)
Te bonte kleuren
Totaal aantal stemmen: 5 (28%)
Kleuren passen bij de shop
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
Kleuren passen niet bij de shop
Totaal aantal stemmen: 9 (50%)
Smaken verschillen maar het gaat om het product
Totaal aantal stemmen: 1 (6%)
Totaal aantal stemmen: 18

feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

1
Hallo mede webshop eigenaren

Ik ben opzoek naar feedback voor mijn laatste nieuwe webshop:
http://www.enveloppenwebshop.nl

Ik zou graag feedback ontvangen gezien door de ogen van een potentiële klant.

Zelf vind je het al snel duidelijk maar een ander kijkt er nieuw tegen aan.

- Is de site goed vormgegeven?
- Staat alles duidelijk vermeld?
- Wat zou je anders willen zien of doen?
- Wat zijn je tips of aanbevelingen?

Het winkelsysteem draait op Biedmeer.nl,

Alvast bedankt voor jullie bijdrage
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

2
Hoi!

Ik vind de website op het eerste gezicht erg onoverzichtelijk. Wat ik zoek kan ik niet goed vinden en onder het kopje 'artikelen' staat heel erg veel tekst. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om alle informatie apart te vermelden in een aparte informatie pagina (bijvoorbeeld veelgestelde vragen) en bij de artikelpagina's zoveel mogelijk alleen artikelen te plaatsen.

Ik weet niet of het kan omdat je een webwinkel via biedmeer maakt, bij de prijzen is het misschien interessanter om de prijs 'vanaf 0,13 ct' te maken ipv 0,29 ct. Als ik enveloppen bestel dan vaak 100 of meer tegelijk en bij een prijs van 0,29 ct zou ik het artikel niet eens aanklikken en weer weg zijn.

de 2e foto bij de luchtkussenenveloppen kan niet vergoot worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met de webshop!

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

3
Bedankt voor je feedback.

Het is een bewuste keuze om de informatie juist op de product pagina te zetten. Er zijn per productpagina niet zoveel artikelen en zo heb je info en artikelen bij elkaar. Zelf vind ik het nog wel eens lastig als ik bij een artikel zit en dan weer naar een ander blad voor info moet.

De vanaf prijs ben ik helemaal met je eens maar ik zit vast aan het biedmeer concept (trouwens bij mijnwebwinkel en luondo werkt het niet anders) Ik heb de vraag al bij biedmeer gestelt en ze werken eraan maar er is nog niets concreet wanneer dit in een update meegenomen kan worden.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben?? Of die er een oplossing voor weten??
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

6
heb toevallig een webwinkel via mijnwebwinkel.nl en ik kan bij elk artikel een 'meerprijs' invullen. dus op de artikelpagina's ziet de klant dan de laagste prijs, en als hij kiest voor een grotere maat ziet hij (bijvoorbeeld) meerprijs +€1,00 staan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij biedmeer werkt.

over het wel of geen tekst op je artikelpagina's vanwege weinig artikelen : Je zou je artikelen ook kunnen uitsplitsen. Maak voor elke maat een apart artikel aan zodat het lijkt alsof je heel veel hebt.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

7
henk-k schreef:Eerlijk? Het ziet eruit alsof de website 12 jaar oud is. En dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur ;)
Mee eens. Ik snap ook niet waarom je in het contentgedeelte een grijze achtergrond gebruikt. Als je dit gewoon wit houdt, dan komen de productafbeeldingen toch veel mooier uit.

Zie het verschil:
Afbeelding

Afbeelding

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

8
Zo zie je maar smaken verschillen. Ik heb juist gekozen voor een gekleurde achtergrond omdat de luchtkussenenveloppen en massieve brievenbusdoosjes die we verkopen zelf ook al wit zijn. Dat komt bij een gekleurde achtergrond goed tot zijn recht.

De shop is net een week actief. Het is een standaard template van biedmeer. Uiteraard zou een op maat gemaakte shop mooier zijn. Maar mijn bedoeling is om andere webshopeigenaren een goed en prijs concurrerend aanbod aan verzendmaterialen te bieden. We zijn begonnen met luchtkussenenveloppen, deze week zijn de brievenbusdoosjes erbij gekomen. Meer formaten volgen komende week. Daarna nog de paklijst enveloppen.

Als er eerst een dure lay out gemaakt moet worden moet dat uiteraard in de prijs doorberekent gaan worden. Eerst maar eens loop in de shop krijgen en dan kijken naar optimalisatie.

Maar iedereen die goedkoop een mooiere layout voor de biedmeer shop kan maken is natuurlijk welkom om me een aanbod te doen via info@robenton.nl
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

9
webshopeigenaar schreef:Zo zie je maar smaken verschillen. Ik heb juist gekozen voor een gekleurde achtergrond omdat de luchtkussenenveloppen en massieve brievenbusdoosjes die we verkopen zelf ook al wit zijn. Dat komt bij een gekleurde achtergrond goed tot zijn recht.
Huh? Hier staan de productfoto's gewoon op een witte achtergrond hoor, de rest daar omheen is dan wel paars/grijs, maar de achtergrond van de foto's is gewoon wit. Ik vind ze op deze manier juist minder goed tot hun recht komen omdat de foto nu in een fel wit hokje staat, terwijl de rest daar omheen heel anders is van kleur.
webshopeigenaar schreef: Als er eerst een dure lay out gemaakt moet worden moet dat uiteraard in de prijs doorberekent gaan worden. Eerst maar eens loop in de shop krijgen en dan kijken naar optimalisatie.
Dat is wel een beetje de omgekeerde wereld denk ik. Er zijn heel veel aanbieders van verzendmaterialen, ook die goedkoper zijn. Een mooie webshop heeft gewoon veel invloed op je conversie. Investeren heet dat ;)

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

10
webshopeigenaar schreef:Zo zie je maar smaken verschillen. Ik heb juist gekozen voor een gekleurde achtergrond omdat de luchtkussenenveloppen en massieve brievenbusdoosjes die we verkopen zelf ook al wit zijn. Dat komt bij een gekleurde achtergrond goed tot zijn recht.
Dat is zoals Henk zegt (gmta! Henk!) sowieso niet het geval, omdat er nog een witte achtergrond achter zit. Maar zelfs wanneer je die witte achtergrond zou weghalen dan zou jouw opvatting dat de doosjes zich hiermee beter onderscheiden nog niet waar zijn, omdat je allereerst geen gekleurde (!) achtergrond hebt. Je gebruikt nu namelijk grijs, en grijs is geen kleur. Als je deze foto hieronder bekijkt dan zie je dat het doosje zich van zijn witte achtergrond onderscheidt door zijn schaduwen in allerlei verschillende grijswaarden. Wanneer jij hier dus een grijze achtergrond tegenaan zet dan valt hij nog veel meer weg en gaat hij veel platter ogen. Terwijl het wit nu juist voor een contrast zorgt. Het zijn misschien wel witte doosjes, maar op de foto ogen ze door allerlei schaduwwerkingen vooral grijs.

Afbeelding


Ik zie dat je een beetje in de verdediging schiet, en het is ook heel vervelend wanneer je trots bent op iets om daar vervolgens kritiek op te krijgen, maar ik bedoel dit enkel goed :wink:.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

11
Misschien ergens aangeven waarom ik bij jou zou moeten kopen?

Wat mij betreft ben je duur. pas bij hele grote afname krijg ik de zelfde prijs als bij een vestiging hier om de hoek...... En dan zie ik tot mijn verbazing dat "Alle bedragen zijn exclusief BTW" zijn die er ook nog eens bijkomen. Ik dacht dat het verplicht was om alles incl. te vermelden.

Het is geloof ik al eerder gezegd maar ik zou je kleurkeuze ook wat aanpassen. Probeer ook een wat beter profesioneler logo/banner te maken.

veel succes
http://www.badsavings.com

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

12
Badsavings schreef:En dan zie ik tot mijn verbazing dat "Alle bedragen zijn exclusief BTW" zijn die er ook nog eens bijkomen. Ik dacht dat het verplicht was om alles incl. te vermelden.
Dat mag mits een webwinkel zich alleen en uitsluitend op zakelijke klanten richt en dat ook duidelijk communiceert. Enveloppenwebshop.nl gaat hier inderdaad in de fout, want volgens de homepage richt de webwinkel zich tevens op particulieren.
Enveloppenwebshop.nl schreef:We leveren zowel aan bedrijven als aan particulieren.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

13
Door alle feestdagen drukte was het laatste antwoord me ontgaan. Bedankt voor de feedback. Ik heb meteen weggehaald dat we ook aan particulieren leveren.

De webshop heeft als doelgroep webshop eigenaren en andere bedrijven. Dus de zakelijke klant. Vandaar ook prijzen excl. BTW.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

18
henk-k schreef:
Shopso schreef:Maak de layout wat neutraler, nu lijkt het inderdaad een site gemaakt met de eerste versie van frontpage. Nu is het een mengelmoes aan kleuren.

een concurrent doet het bijvoorbeeld zo: http://www.123envelop.be/bubbel-envelop ... 3godwHkAbw
Als je je beginpagina vult met 12 x dezelfde foto heb je het ook niet helemaal begrepen.
Dat klopt, was me niet opgevallen eerlijk gezegd :-)

Maar de layout vind ik knap.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

20
Hilda schreef:Waarom krijg ik ineens mails van jullie op mijn bedrijfmail terwijl ik nog nooit wat bij jullie heb besteld? Heb nooit toestemming gegeven om op jullie mailinglijst te komen staan. Wil hier graag vanaf gehaald worden. Sorry dat ik dan even zo open plaats, maar ben hier niet van gedient.
Ik dacht dus dat ik de enige was.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

21
Niet zo netjes van mevrouw "eigenares van 6 webshops" dus. Wellicht kan iemand haar op een mailinglist zetten met handige marketing (en design...) tips? Rond spammen op een forum en mensen ongevraagd op een mailinglist zetten is niet de juiste manier zeg maar.

Hier niks trouwens, maar ja, ik heb ook geen website in m'n profiel staan.

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

22
Ik vind het erg moeilijk om te reageren op zulke webshops.

Allereerst is elke kritiek hier bedoeld als een manier voor jou om te groeien. Wij geven deze feedback zo hard mogelijk, omdat dat onze gezamenlijke ervaring en visie is.

Door in de verdediging te schieten zal je niet groeien.

Mijn persoonlijke mening, de hele vormgeving moet overhoop gehaald worden en opnieuw gedaan. De shop straalt 0 vertrouwen uit, en ik zou direct weg gaan bij deze webshop.

Ik kan wel beginnen met individuele elementen benoemen, maar dat zal weinig zoden aan de dijk zetten.

Natuurlijk begrijp ik je punt, dat je een minimum viable product wilt opzetten en kijken hoe dit loopt, echter bepaalt de uitstraling van een webshop de klantbeleving, en de klantbeleving bepaalt het koopgedrag.

Bovendien zal ik eens een hartelijke brief schrijven naar de webwinkel aanbieder die nog steeds dit soort templates hanteert. Dat kan echt niet meer.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

webshop in brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen.

24
In november 2013 zijn we gestart met http://www.enveloppenwebshop.nl waar we alles verkopen voor brievenbusverzendingen zoals brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen.

Ik vroeg bij de start om feedback, en dat heb ik geweten. Het commentaar was niet van de lucht en er was niet veel dat in de smaak van de mede forumleden viel. Iedereen heeft recht op een persoonlijke mening en daar had ik natuurlijk ook om gevraagd. Ik vind het wel jammer dat de kritiek bijna nooit opbouwend met goede tips is. Ondanks dat er niet veel positieve reacties waren ben ik toch blij dat ik me daar niet door uit het veld heb laten slaan.

Ik had niet de intentie om met veel geld de meest prachtige site te maken, wel met een bescheiden budget een doelmatige site. Die geen luxe uitstraalt maar degelijkheid. Wat ik wilde is brievenbusdoosjes en luchtkussen enveloppen betaalbaar(der) maken voor een grote groep, veelal webshophouders. Ruim 10 maanden na de start kan ik niet anders zeggen dan dat dat ondanks de niets ontziende kritieken goed gelukt is. Zonder dure advertenties staan we hoog in Google, klanten zijn veelal zeer tevreden over de kwaliteit, de lage prijzen en snelle levering. We ontvangen hele lovende reviews. Uiteraard zullen er ook potentiële klanten zijn die niet bestellen doordat de uitstraling hun niet aanstaat. Maar ik heb ook helemaal niet de illusie dat je iedereen als klant kan hebben. Als iemand liever meer betaalt voor hetzelfde product alleen omdat die site er mooier uit ziet is hij/zij daar vrij in.

Onze shop draait heel goed en we kunnen de groei goed aan. Ook nu blijft steeds de afweging gaan we investeren in een "betere" uitstraling of gaan we voor de laagste in prijs te willen zijn. Voorlopig gaat nog steeds de voorkeur naar het laatste uit. Maar wie goede tips heeft is uiteraard welkom om ze te spuien.

Wat ik in dit verband dan wel "leuk" vind om te zien is dat professionele uitstraling alleen ook geen garantie is. Begin augustus nam ik een andere webshop over: http://www.babyshopbambineke.nl Deze shop is door een professioneel bedrijf gemaakt en de eigenares voor mij heeft heel wat geld uitgegeven aan reclame. Dat vertaalt zich echter nog lang niet in goede verkopen en aan dit project zal veel meer tijd en aandacht gegeven moeten worden voor ik ook maar in de buurt kom van het resultaat van http://www.enveloppenwebshop.nl
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

26
Ik voel een cynische toon in je bericht...

Als je je webshop hier plaatst, dan wordt deze niet beoordeeld door je vrienden/familie die je een schouderklopje geven om je persoonlijke prestatie. Maar wordt deze inhoudelijk beoordeeld door je collegas en concurrenten met vele jaren ervaring!
Ze kunnen zeggen wat je graag wilt horen, maar daar schiet je uiteindelijk niks mee op!
Ik vind het dan ook jammer dat je niks met de tips hebt gedaan en ben benieuwd wat je bereikt had als je deze tips wel meegenomen had!

Een goede/redelijke layout hoeft niet veel geld te kosten, biedmeer heeft diverse standaard templates die de website veel toegsnkelijker maken voor een groter publiek!

Wat is het bounce percentage van je website?

Re: webshop in brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen.

27
webshopeigenaar schreef:Ook nu blijft steeds de afweging gaan we investeren in een "betere" uitstraling of gaan we voor de laagste in prijs te willen zijn. Voorlopig gaat nog steeds de voorkeur naar het laatste uit.
Dan heb je je doel al bereikt, want de uitstraling is héél goedkoop. :lol:

Maar ergens vind ik dat helemaal geen argument. Het kost je een klein uurtje om een fatsoenlijke kleurstelling te maken die bezoekers niet wegjaagt. Bijvoorbeeld bij Adobe Kuler vind je kant-en-klare kleurenthema's die je gratis mag gebruiken.

Verder is goedkoop geen excuus voor matige tot erg slechte foto's en doodlopende links in je slider. Doe daar wat aan.
StoreCore.io

Re: feedback nieuwe webshop enveloppenwebshop.nl

28
Niet zeuren Ward.
Onze shop draait heel goed en we kunnen de groei goed aan. Ook nu blijft steeds de afweging gaan we investeren in een "betere" uitstraling of gaan we voor de laagste in prijs te willen zijn. Voorlopig gaat nog steeds de voorkeur naar het laatste uit. Maar wie goede tips heeft is uiteraard welkom om ze te spuien.
Eigenaar is tevreden dus dan is het goed.
Hoewel dit toch wat zeer doet aan m'n ogen :|
Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren