Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

3
vind het ook allemaal erg schraal en klinisch. Mis ook veel omschrijvingen bij de producten, exclusieve, prachtige horloges tot en met duizenden euro's en als omschrijving alleen: gewicht 0,1 kilo, tja..... Je schrijft in over ons: "Met meer dan 1500 unieke bezoekers per dag en jaarlijks duizenden klanten hopen we in deze opzet te zijn geslaagd." Waarom zou je jezelf groter maken dan nodig?

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

4
Ik denk dat je een aantal punten moet afvragen.
- Wat zijn je verwachtingen?
- wat is je bounce rate?
- Waarop komen je bezoekers binnen?
- hoe scoren je zoekwoorden?

Weet iemand wat een gemiddelde bezoekers aantal is voor een dergelijke site?

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

5
Allereerst verzin een nieuw logo, ga anders met een ontwerper aan de slag.

Als je net begint heb je geen 1500 unieke bezoekers per dag! Dit is echt iets waarbij ik gewoon wegloop, iets beweren wat niet klopt.

En zijn het 4000 artikelen alleen op shop trend of juist ALLES? Dus parfum trend, game trend, horloge trend?

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

6
Zyra schreef:Allereerst verzin een nieuw logo, ga anders met een ontwerper aan de slag.

Als je net begint heb je geen 1500 unieke bezoekers per dag! Dit is echt iets waarbij ik gewoon wegloop, iets beweren wat niet klopt.

En zijn het 4000 artikelen alleen op shop trend of juist ALLES? Dus parfum trend, game trend, horloge trend?
Er staat in de beginpost gewoon 650 per maand hoor? Uit die 650 per maand zou je normaliter een bestelling of 10 tot 15 moeten halen.
(op de website wordt inderdaad 1500 vermeld, wat erg sneu is om zo je bedrijf te moeten 'verkopen')

Helaas werkt de uitstraling, de productomschrijvingen, het logo, het vertrouwen, de sfeer en de algehele indruk welke de bezoeker krijgt op de homepage.

Daarnaast vermeld je bij retouren dat je geen producten terugneemt die speciaal bestelt zijn. Die regel gaat alleen op bij gepersonaliseerde producten en niet bij bijvoorbeeld een horloge welke je extra moet bestellen.

Als tips zou ik je mee willen geven:
- Laat een logo ontwerpen
- Pas het design van je shop aan, het is een en al kilheid
- Richt je op een aantal producten, zodoende kun je ook beter je productomschrijvingen invullen
- Je prijzen zijn niet concurrent; heb een aantal producten opgezocht (horloges en zonnebrillen heren) en daar zit je bijvoorbeeld met een Diesel zonnebril 30e boven een andere verkoper.
- Richt je op SEO, zowel onpage als offpage.

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

7
Ik zit te lezen op je site en daar zeg je dat je direct koopt bij de importeur zodat wij ( je klanten ) profiteren van voordelige prijzen ....

Nu is dit maar een voorbeeld en ja ik weet veel concurrentie in de parfum wereld ..

Maar als ik bijvoorbeeld Moschino glamour bij je wil kopen, betaal ik voor 100 ml maar liefst 55 euro. terwijl ik bij een andere 26,95 betaal. En bij jou is 30 ml zelfs duurder namelijk 36 euro.

Als mensen zulke dingen beweren, ga ik als klant toch verder zoeken...

Maar .... daarentegen ben je met horloges weer niet duur, een horloge dat bij jou 79 euro kost , kost bij de ander 159 euro.

En idd zet niet op je site dat je dagelijks zo veel bezoekers hebt, als dat niet zo is ...
Muurstickers & Sjablonen

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

8
Hallo Allemaal,

Ik heb jullie reactie positief ontvangen. De tekst heb ik aangepast. Wat betreft de layout. Daar moet ik de web bouwer naar laten kijken.

De tekst bij de producten moet er inderdaad bij gezet worden. Dit had ik al gedaan bij nieuw toegevoegde producten.

Wat betreft de kostprijs van de parfum... Weet jij of iemand een inkoop adres waar ik goedkoop of tegen een redelijk prijs kan inkopen... ? Erg lastige branche.. !

Wat is bounche ?? De bezoekers aantallen heb ik van Google analytics.

Advies is zeer welkom aangezien ik niemand in mijn omgeving ken die mij kan adviseren..

Ik heb ook even naar het geurtje MOSCHINO GLAMOUR EAU DE PARFUM gekeken. En ja die is wel erg goedkoop bij die webshop. Kocht daar ook wat geurtjes in via hun groothandel en ik snap niet hoe het kan dat het daar zo goedkoop is...! De groothandelsprijzen waren soms hoger dan de verkoopprijs op hun site. Dus daar ben ik mee gestopt.

Gr,

Michel

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

9
EwoutG schreef:
Zyra schreef:Allereerst verzin een nieuw logo, ga anders met een ontwerper aan de slag.

Als je net begint heb je geen 1500 unieke bezoekers per dag! Dit is echt iets waarbij ik gewoon wegloop, iets beweren wat niet klopt.

En zijn het 4000 artikelen alleen op shop trend of juist ALLES? Dus parfum trend, game trend, horloge trend?
Er staat in de beginpost gewoon 650 per maand hoor? Uit die 650 per maand zou je normaliter een bestelling of 10 tot 15 moeten halen.
(op de website wordt inderdaad 1500 vermeld, wat erg sneu is om zo je bedrijf te moeten 'verkopen')

Helaas werkt de uitstraling, de productomschrijvingen, het logo, het vertrouwen, de sfeer en de algehele indruk welke de bezoeker krijgt op de homepage.

Daarnaast vermeld je bij retouren dat je geen producten terugneemt die speciaal bestelt zijn. Die regel gaat alleen op bij gepersonaliseerde producten en niet bij bijvoorbeeld een horloge welke je extra moet bestellen.

Als tips zou ik je mee willen geven:
- Laat een logo ontwerpen
- Pas het design van je shop aan, het is een en al kilheid
- Richt je op een aantal producten, zodoende kun je ook beter je productomschrijvingen invullen
- Je prijzen zijn niet concurrent; heb een aantal producten opgezocht (horloges en zonnebrillen heren) en daar zit je bijvoorbeeld met een Diesel zonnebril 30e boven een andere verkoper.
- Richt je op SEO, zowel onpage als offpage.
Ik praat over de webshop, onder "over ons" staat gewoon heel duidelijk 1500 unieke bezoekers per maand. Ik geloof het niet, aangezien ik de webshop voor het eerst zie en zover ik weet lopen KvK-nummers op? Weet niet of je je daar echt aan kunt houden, maar als dat zo is dan is hij zeker jonger dan die van mij.

En dan moet je echt HEEL VEEL in marketing hebben gestoken wil je 1500 unieke bezoekers per maand krijgen. En dan moet ik de shop via Twitter, Facebook en blogs zeker wel voorbij hebben zien komen.

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

10
1e indruk is alles! Mooie site, leuke producten! Ik vind alleen je logo een erg goedkope uitstraling hebben. Ik wil je hier niet mee beledigen maar een webshop die producten boven de 100,- verkoopt mag op ze minst dat bedrag ook wel aan een logo uitgeven. Een mooi logo met een goede pakkende slogan of beschrijving eronder zal je "bounce-percentage" verlagen. Hierdoor zullen meer bezoekers je site verder bekijken dan alleen de eerste pagina, waardoor de conversie (hopelijk) zullen stijgen!

Succes met de website!
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

11
Zyra schreef: Ik praat over de webshop, onder "over ons" staat gewoon heel duidelijk 1500 unieke bezoekers per maand. Ik geloof het niet, aangezien ik de webshop voor het eerst zie en zover ik weet lopen KvK-nummers op? Weet niet of je je daar echt aan kunt houden, maar als dat zo is dan is hij zeker jonger dan die van mij.

En dan moet je echt HEEL VEEL in marketing hebben gestoken wil je 1500 unieke bezoekers per maand krijgen. En dan moet ik de shop via Twitter, Facebook en blogs zeker wel voorbij hebben zien komen.
1500 unieke bezoekers per maand is toch niet zo'n enorme prestatie?

Re: Mening van mijn webshop www.shop-trend.nl

12
nescioo schreef:
Zyra schreef: Ik praat over de webshop, onder "over ons" staat gewoon heel duidelijk 1500 unieke bezoekers per maand. Ik geloof het niet, aangezien ik de webshop voor het eerst zie en zover ik weet lopen KvK-nummers op? Weet niet of je je daar echt aan kunt houden, maar als dat zo is dan is hij zeker jonger dan die van mij.

En dan moet je echt HEEL VEEL in marketing hebben gestoken wil je 1500 unieke bezoekers per maand krijgen. En dan moet ik de shop via Twitter, Facebook en blogs zeker wel voorbij hebben zien komen.
1500 unieke bezoekers per maand is toch niet zo'n enorme prestatie?
Nee, maar een webshop dat er net is (ik zelfs alleen ken via dit forum, terwijl ik veel mensen ken en volg in de fashion/beauty wereld) en nergens nog echt bekend is dan is dat dus een erg hoog aantal en ja uiteraard als ik mijn awstats zou aanhouden dan had ik echt heel veel bezoekers.

Doe je wat aan online marketing is het een ander verhaal. Maar praat er gewoon niet over op je site of laat statistieken zien, want dan kunnen mensen je wel geloven. Ik kom het nauwelijks tegen, vooral bij de goedlopende zaken juist helemaal niet. Vertrouwen winnen doe je op een andere manier. Voor mij is dit iets om gelijk de site te sluiten. Je beweert iets, maar je kunt het niet waarmaken.

Het domeinnaam is geregistreerd op 4-02-2013.

Ook zie ik zelfs staan "mannen luchtjes". In de parfumeriewereld praat je niet over "luchtjes", maar over geuren. Dus mannengeur. Dit kom ik in de meta tegen en de beschrijving vind ik eigenlijk ook matig.

Let hier dus ook op bij eventueel aanpassen van de beschrijvingen.