Neppe review

1
Ik werd vanochtend wakker en kreeg een slechte review onder mijn neus.

Een meneer genaamd Peter, die beweerde nooit wat te hebben ontvangen, slechte service en geen contact. Inmiddels heeft deze persoon 2 reviews geplaatst, waarvan er 1 zichtbaar is en de ander nog in behandeling omdat ik hierop gereageerd heb. Er is echter nooit contact met mij geweest dat er iets niet is ontvangen? Het kan altijd gebeuren dat PostNL iets niet heeft bezorgd, maar hier is nooit iets over gecommuniceerd naar mij toe? Zowel per mail als telefonisch niet. Er zijn overigens ook geen bestellingen geplaatst onder de naam Peter, ook heeft hij geen ordernummer ingevuld waardoor ik zijn bestelling kan traceren.

Ik baal hier ontzettend van, ik ben sinds september online en probeer iets voor mezelf op te bouwen in alle eerlijkheid en krijg ik dit opeens voor mijn schenen gegooid.

Hoe gaan jullie om met een neppe review?

Re: Neppe review

2
Hij kan best onder een andere naam besteld hebben natuurlijk. Ik bestel ook wel eens online voor mijn vriendin en laat het op haar naam bezorgen.

Waarom hij geen contact opgenomen heeft? Geen idee. Het gebeurd best vaak dat mensen zeggen dat gedaan te hebben terwijl dat niet zo is. Hij kan toch ook bellen? Dat werkt eigenlijk altijd :)

Re: Neppe review

3
Als er iets niet naar tevredenheid is, dan los ik het met alle liefde graag op. Ik vind dit echt zwaar onterecht, daar er absoluut nooit melding van is gemaakt. Indien dit wel was gedaan, dan was het probleem allang opgelost.

Re: Neppe review

4
klanten willen ook wel eens zonder eerst contact op te nemen maar meteen eerst een slechte review plaatsen. Heb ik wel al eens ondervonden.

Ik probeer daar gewoon professioneel mee om te gaan, maar er zijn er ook die dan totaal niet mee werken die heb je er ook tussen.

Ik zou in jouw geval gewoon reageren op die review, dat als er iets niet in orde is dat hij contact met je kan opnemen om dit juist op te kunnen lossen. Dat is het enige wat je kunt doen helaas.
Muurstickers & Sjablonen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Neppe review

6
Ik heb zondag direct een bericht naar het keurmerk gestuurd! Meneer had 2 negatieve reviews geplaatst, waarvan 1 zonder algemene waardering. Deze is inmiddels verwijderd. Wat betreft de 2de review, deze staat in quarantaine. De periode van quarantaine duurt 2 weken zodat de webwinkelier voor een oplossing kan zorgen. Het keurmerk heeft deze meneer aangeschreven met het verzoek een ordernummer te overhandigen om zo de echtheid van deze review te kunnen controleren.

Ben erg blij dat ze hier direct werk van maken!

Re: Neppe review

7
Leuk om hier je positieve reactie te zien.

Om even op de verwijdering van de klacht terug te komen en de gang van zaken. Normaal gesproken verwijderen we geen ervaringen, in dit geval had "de klant" (we zoeken momenteel uit of het een klant betrof) echter 2 ervaringen geplaatst waaronder 1 slechte ervaring met een 1 ster waardering. Ons systeem zet deze ervaringen automatisch 14 dagen in quarantaine om zo de webwinkelier een kans te bieden een oplossing te bieden en/of deze ervaring aan te vechten.

In het laatste geval nemen wij contact op met de consument en vragen om zijn kant van het verhaal. Op basis van de feiten bepalen wij dan of de ervaring echt is. Dit doen we door bijvoorbeeld een ordernummer te overleggen. Is de ervaring echt, dan wordt hij na 14 dagen geplaatst. Is hij nep (wat ook veel voorkomt) dan gaan we over tot verwijdering van de ervaring.

In dit geval was er echter een slechte ervaring geplaatst (die in quarantaine is komen te staan) + een slechte ervaring zonder sterren waardering (die wel direct geplaatst is). Omdat die inhoud gelijk was hebben we die laatste verwijderd. Voor die eerste controleren we momenteel de echtheid.

Dit even ter informatie om aan te geven dat we niet zomaar ervaringen verwijderen... Wanneer de ervaring in dit geval echter onterecht is, dan zullen wij deze ook binnen de 14 dagen verwijderen en wordt deze dus nooit publiek zichtbaar...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Neppe review

8
Onbedoeld neveneffect is wel dat er vandaag, 25-11-2013, ineens 4 reviews met uitsluitend 5 sterren en 10'en bij zijn gekomen. Of zou dat toeval zijn :wink:

Re: Neppe review

9
Nee geen toeval hoor! Ik heb nadat dit gister gebeurde mijn klanten aangeschreven met de vraag of ze ons naar alle eerlijkheid wilde beoordelen. Dit hebben er een paar gedaan! Blij dat zij heel positief zijn.

Re: Neppe review

10
bijoux4less schreef:Nee geen toeval hoor! Ik heb nadat dit gister gebeurde mijn klanten aangeschreven met de vraag of ze ons naar alle eerlijkheid wilde beoordelen. Dit hebben er een paar gedaan! Blij dat zij heel positief zijn.
Goed gedaan! Nou heeft die naarling precies het tegenovergestelde bereikt. :D

Re: Neppe review

11
Mooi om te zien dat het keurmerk er zo goed mee omgaat, ben benieuwd of het überhaupt een echte klant is. De concurrentie afkraken op internet is natuurlijk altijd een mogelijkheid.
Gx. Media