Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

1
Beste Webwinkeleigenaren.

Ik wil een webshop gaan beginnen naast mijn winkel in een wijkwinkelcentrum. Het bereik van deze winkel zal zich voornamelijk concentreren op Nederland, al geef ik aan dat België ook mogelijk is. Als betaalmethoden wil ik voor de Nederlanders iDEAL aanbieden en Paypal als alternatief. Verder lijkt mij geen andere betalingsmethode nodig.

Ik las op DutchCowboys dat je je geld bij sommige betaalmethoden kunt kwijtraken door een chargeback.

http://www.dutchcowboys.nl/online/30520

Bij welke betaalmethoden moet je je als webshopeigenaar indekken? Hoe doe ik dit efficiënt zonder de goedwillende klant te benadelen? Hoe werkt zo'n chargeback?

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

2
Indien je een betaling ontvangt via PayPal en het gaat om een gehacked account/gestolen credit card of andere illegale activiteiten van de koper halen ze bij jou gewoon het geld van je rekening. Maakt niet uit dat jij het product al verzonden hebt. PayPal is een erg slecht bedrijf zij nemen namelijk niet de verantwoording (terwijl je wel fors betaald voor het ontvangen van betalingen) maar jij draagt de verantwoording. Alsof het jou fout is dat iemands PayPal account gehacked is.

http://www.paypalsucks.com/

De enige gegarandeerde betalingen zijn IDeal en overschrijving. Credit Card weet ik niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

3
Paypal is geen slecht bedrijf, de mensen lezen gewoon algemene voorwaarden niet.
De terugboek regels bij fraude zijn zeer duidelijk, en ook de verkoper wordt beschermt tot op bepaalde hoogte als je de juiste informatie aanlevert. Dus je weet waar je aan begint als je deze betaalvorm aanbied. Als je daarintegen de goede transacties meet en in % gaat bekijken valt dat fraude erg mee.

ik heb 2 fraude gevallen op 6 jaar tijd,

De fees die je dient te betalen is voor de beschikbaarheid van systeem, betaling van personeel/juristen en een wereldwijd netwerk aan beveiligde servers etc.

Ik denk dat veel mensen zich vergissen in de kosten van het online houden zoals een platform als paypal. voor niets gaat de zon niet eens meer op...
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

4
Dat zijn er 2 teveel.

Ik heb 0 fraudegevallen met zowel Ideal als Overschrijving. En dat is wat TS vraagt toch of niet :wink:

En collega van mij is wel fors opgelicht, tot 2 keer toe, via PayPal.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

5
We hebben het 1x gehad. Waarbij een klant diensten afnam, enkele maanden niet betaalde en na afsluiting contact opnam. Toen de betaling via paypal ontvangen, de dienst weer aangezet en verder niet naar gekeken. Die nacht heeft de klant al zijn data, zo'n 75 GB, verhuist, en een chargeback via Paypal gedaan.

Paypal heeft ons, na het overhandigen van bewijs, in het gelijk gesteld, maar de creditcard maatschappij van de klant deed dat niet. Jammer van die bijna 500 euro, maar daar staat tegenover dat we ontzettend veel klanten hebben puur om het feit dat we Paypal accepteren.

Of Paypal duur is? We betalen 2% geloof ik, als je genoeg volume doet zakt de prijs aanzienlijk. Daarnaast is het een internationaal systeem, je hebt betalingen van over de hele wereld binnen een minuut op je Paypal rekening. Dat gaat bij een bank niet lukken.

Service mag geld kosten, ik vind het aanbieden van Paypal een extra service naar de klant toe. Dat werkt uiteindelijk in je voordeel, klanten die bestellen omdat je Paypal betalingen aanbiedt.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

6
Als PayPal eens iets zou doen aan het aantal fraudegevallen, en betalingen gegarandeerd zouden zijn, zou ik PayPal ook wel aanbieden.

Ik geloof overigens niets van het verhaal dat volgens PayPal het Credit Card bedrijf niet akkoord zou gaan. Makkelijk afschuiven.

Als ik slachtoffer zou zijn van fraude, en ik heb het geld al van mijn PayPal rekening gehaald, dan haalt PayPal het klakkeloos van mijn bank of credit card af. Indien ik geen saldo en/of credit card heb dan zou ik gewoon een incasso bureau op mijn dak krijgen. Dat PayPal dan beweerd dat de Credit Card maatschappij weigert gaat er bij mij niet in. Alsof de betaalverplichting van de fraudeur daarmee vervalt wat een onzin.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

7
In principe wil ik PayPal gaan aanbieden omdat iDEAL alleen mij zo amateuristisch lijkt. Ik wel men als teken van service een alternatief aanbieden. Zelf verstuur ik mijn artikelen pas zodra de betaling binnen is. Via iDEAL merken we dat direct, via PayPal ook leek mij?

Mijn artikelen zullen nagenoeg allemaal onder de <10 euro per stuk liggen. Grotendeels misschien zelfs <5 euro per stuk. Is het aan te raden om PayPal aan te bieden? Kan het in de B2C vaak voorkomen dat je een bestelling verstuurd hebt en dat daarna een chargeback wordt gedaan. Is een verzendbewijs dan voldoende als bewijs naar PayPal?

Zouden jullie nog een andere betaalmethode aanbieden? Of is dit voldoende?

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

8
Michael_ schreef: Zouden jullie nog een andere betaalmethode aanbieden? Of is dit voldoende?
Als je je ook wilt houden aan de wet, is een achterafbetaalmethode ook noodzakelijk. Hier kun je de risico's goed afvangen via specifieke aanbieders als klarna.nl of afterpay.nl als je de transactiekosten kunt dragen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

9
Ideal is veruit de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. PayPal bungelt ergens onderaan. Ik geloof dat ergens op deze site de exacte cijfers staan over welke betaalmethodes hoevaak gebruikt worden. PayPal is voornamelijk populair in het buitenland. Ik gebruik zelf PayPal redelijk vaak voor aankopen Ebay/buitenland.

Ik kom zelf zelden tegen dat een NL webshop PayPal aanbied maar ze zijn er wel.

Als je alleen lage bedragen verkoopt zou PayPal wel een goede optie kunnen zijn. Iemand met een gestolen PayPal account gaat eerder shoppen voor de grotere bedragen. Hou wel rekening met de kosten van PayPal. dat is een vaste prijs + een percentage van de transactieprijs. Dat zal je in je verkoopprijs moeten verrekeken. Ik denk dat als je veel verkoopt naar het buitenland wel een goede optie is aangezien Ideal (nog) alleen binnen NL is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

10
Het Varaantje schreef:Ik kom zelf zelden tegen dat een NL webshop PayPal aanbied maar ze zijn er wel.
Dacht dat PayPal in Nederland bij ongeveer 50% van de webwinkels geaccepteerd wordt? In ieder geval in de Twinkle100. Ik gebruik het zelf vooral mobiel, zoals bij Pathe (bioscoop) en Thuisbezorgd. Kan m.i. zeker met opkomst mcommerce geen kwaad om aan te sluiten als de transactiekosten betaalbaar voor je zijn.
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

11
Dirkjan schreef:
Michael_ schreef: Zouden jullie nog een andere betaalmethode aanbieden? Of is dit voldoende?
Als je je ook wilt houden aan de wet, is een achterafbetaalmethode ook noodzakelijk. Hier kun je de risico's goed afvangen via specifieke aanbieders als klarna.nl of afterpay.nl als je de transactiekosten kunt dragen.
Is dit serieus verplicht via de wet? Is het dan niet zo dat omdat dit een extra kanaal naast mijn winkel van 600m2 dat dit dan niet hoeft? Zeg maar in tegenstelling tot een webshop-only webshop. Als fysieke winkel hoef ik het toch ook niet toe te staan dat klanten mijn artikelen meekrijgen en pas na 14 dagen betalen? Dit vind ik een heel vervelende regel. Afterpay kost mij helaas veel per transactie, staat er iets in de wetgeving over het doorberekenen van deze kosten aan de klanten?

Ik ga een dezer dagen eens onderzoeken hoeveel PayPal gebruikt wordt en hoeveel het kost om dit aan te bieden.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

12
Michael_ schreef:Is dit serieus verplicht via de wet? Is het dan niet zo dat omdat dit een extra kanaal naast mijn winkel van 600m2 dat dit dan niet hoeft? Zeg maar in tegenstelling tot een webshop-only webshop. Als fysieke winkel hoef ik het toch ook niet toe te staan dat klanten mijn artikelen meekrijgen en pas na 14 dagen betalen? Dit vind ik een heel vervelende regel. Afterpay kost mij helaas veel per transactie, staat er iets in de wetgeving over het doorberekenen van deze kosten aan de klanten?
Eén afhaalpunt is onvoldoende. Maar je kunt bijvoorbeeld ook een levering onder rembours aanbieden; dat wordt ook als achteraf betalen beschouwd.

Formeel is de regel overigens ruimer: je mag de klant niet verplichten meer dan de helft vooraf te betalen.

Je mag de reële kosten van een betaalmethode doorberekenen, niet meer, wel minder.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

13
Michael_ schreef: Is dit serieus verplicht via de wet?
Yup. Minimaal 50% van de betaling moet achteraf mogelijk zijn (bij een pure verkoop op afstand aan consumenten).
Michael_ schreef: Is het dan niet zo dat omdat dit een extra kanaal naast mijn winkel van 600m2 dat dit dan niet hoeft?
Nee. Als je een pure online transactie aanbiedt aan consumenten moet daar een achteraf betaalmogelijkheid bij staan. Alhoewel de wet vrij breed geintepreteerd wordt, zelfs door keurmerken als Thuiswinkel.org, die accepteert dat ANWB bijv. (die meerdere fysieke winkels heeft) een 'uitgestelde creditcard-betaalmogelijkheid' aanbiedt als oplossing.
Michael_ schreef: Zeg maar in tegenstelling tot een webshop-only webshop. Als fysieke winkel hoef ik het toch ook niet toe te staan dat klanten mijn artikelen meekrijgen en pas na 14 dagen betalen?
Het gaat om de transactie zelf. Als jij meerdere verkoopkanalen aanbiedt kun je ervoor kiezen om voor elk van deze kanalen aparte algemene voorwaarden te hanteren waardoor je online dus kampt met mogelijke retouren en een achteraf betaaloplossing, terwijl je dit offline uitsluit.
Michael_ schreef: Afterpay kost mij helaas veel per transactie, staat er iets in de wetgeving over het doorberekenen van deze kosten aan de klanten?
De wet zegt vrij weinig over wat jij moet of mag berekenen qua prijzen. In de praktijk zijn er dus verschillende webwinkels die onder rembours aanbieden voor 15 euro per transactie, waar vervolgens nooit gebruik van wordt gemaakt, alleen maar om te voldoen aan de wetgeving (en zo gelijk voldoen aan voorwaarden van verschillende keurmerken). En die winkels lijken er momenteel redelijk mee weg te komen, wederom zelfs bij keurmerken als die van Thuiswinkel.org
Michael_ schreef: Ik ga een dezer dagen eens onderzoeken hoeveel PayPal gebruikt wordt en hoeveel het kost om dit aan te bieden.
De transactiekosten van PayPal en AfterPay liggen schrikbarend dichtbij elkaar helaas.
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

14
2 fraude gevallen vind ik persoonlijk overwinbaar, als ik kijk naar verlies van post of fraude van klanten die beweren niets aan te hebben gehad. Dat % ligt veel hoger.. dat verlies moet je ook op je nemen. Immers heb je een leveringsverplichting.

Ik moet me nu ook inhouden om niet meer te zeggen, maar houd het hier maar even op:
maar net als bij digitale diensten, mensen die abonnementen afnemen en algemene voorwaarden niet nalezen krijgen ook een incasso vervolgens. En worden ook op een fraude lijst geplaatst....
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

15
Het Varaantje schreef:Ideal is veruit de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. PayPal bungelt ergens onderaan. Ik geloof dat ergens op deze site de exacte cijfers staan over welke betaalmethodes hoevaak gebruikt worden. PayPal is voornamelijk populair in het buitenland. Ik gebruik zelf PayPal redelijk vaak voor aankopen Ebay/buitenland.

Ik kom zelf zelden tegen dat een NL webshop PayPal aanbied maar ze zijn er wel.

Als je alleen lage bedragen verkoopt zou PayPal wel een goede optie kunnen zijn. Iemand met een gestolen PayPal account gaat eerder shoppen voor de grotere bedragen. Hou wel rekening met de kosten van PayPal. dat is een vaste prijs + een percentage van de transactieprijs. Dat zal je in je verkoopprijs moeten verrekeken. Ik denk dat als je veel verkoopt naar het buitenland wel een goede optie is aangezien Ideal (nog) alleen binnen NL is.
Paypal bungelt echt niet ergens onderaan! Zeker niet, en kan het beamen dat in mijn shop, naast iDeal Paypal op 2 staat, overboeking op 3 en rembours op 4 (duh).

Paypal is zo slecht nog niet, al erger ik mij wel dood dat zij nadat er een betaling geannuleerd moest worden i.v.m. annulering van bestelling meteen idioot doen met mijn account. Direct afschrijven gebeurt niet meer, wat met een privé-account wel gebeurd.

Maar verder eigenlijk qua ontvangsten geen problemen.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

18
Het Varaantje schreef:Ideal is veruit de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. PayPal bungelt ergens onderaan. Ik geloof dat ergens op deze site de exacte cijfers staan over welke betaalmethodes hoevaak gebruikt worden. PayPal is voornamelijk populair in het buitenland. Ik gebruik zelf PayPal redelijk vaak voor aankopen Ebay/buitenland.

Ik kom zelf zelden tegen dat een NL webshop PayPal aanbied maar ze zijn er wel.

Als je alleen lage bedragen verkoopt zou PayPal wel een goede optie kunnen zijn. Iemand met een gestolen PayPal account gaat eerder shoppen voor de grotere bedragen. Hou wel rekening met de kosten van PayPal. dat is een vaste prijs + een percentage van de transactieprijs. Dat zal je in je verkoopprijs moeten verrekeken. Ik denk dat als je veel verkoopt naar het buitenland wel een goede optie is aangezien Ideal (nog) alleen binnen NL is.
Toch raar dat dan al een stuk of 8 paypal betalingen heb gehad, allemaal van Nederlandse klanten ;).

Wil je ook Belgische klanten bedienen, zou je kunnen overwegen om Mistercash er ook bij te nemen. Dit is zeg maar de Belgische Ideal variant. Ben nu 2 maanden open, en heb hier toch ook al drie betalingen mee ontvangen. Ideal en overboeking zijn toch de meest gebruikte opties in mijn shop. Maar overboeking wordt niet altijd betaald, wat dan weer een nadeel is in mijn ogen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

19
Mij bekruipt altijd het gevoel dat "het varaantje" wat in de tijd is blijven hangen, een hekel heeft aan dingen die, in welke vorm dan ook, geld kosten en behoorlijk afgeeft op mensen en bedrijven die anders denken dan zijzelf. Jammer, dat maakt het allemaal zo moeilijk namelijk.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

20
Ik heb ook MisterCash. Ik schat in dat een derde van de Belgische klanten gebruik maakt van Paypal, een derde gebruikt MisterCash en een derde overboeking.

Volgens mij heeft de een gewoon een voorkeur voor de ene betalingsmogelijkheid en de ander gebruikt liever dat. Waarom zou je het niet breed aanbieden? Inderdaad bestaat bij overboeking het risico dat het niet betaald wordt, maar bij mij valt dat eigenlijk nogal mee.

Ik had onlangs zelfs een NL klant die meldde dat ze de opdracht voor overboeking nog even bij de bank moest afgeven. Daar keek ik toch even van op.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

21
henk-k schreef:Mij bekruipt altijd het gevoel dat "het varaantje" wat in de tijd is blijven hangen, een hekel heeft aan dingen die, in welke vorm dan ook, geld kosten en behoorlijk afgeeft op mensen en bedrijven die anders denken dan zijzelf. Jammer, dat maakt het allemaal zo moeilijk namelijk.
Wat is dat nou weer voor onzin opmerking.

Alleen maar omdat ik niet van PayPal hou omdat ze de klant op laten draaien voor fraude gevallen? Als iemand zijn bank account gekraakt is en doet hiermee een IDeal betaling dan draait de bank hiervoor op. Bij PayPal draai ik ervoor op. Het feit dat de klant/PayPal wie dan ook zijn beveiliging niet op orde heeft betekend niet dat ik voor de schade moet opdraaien.

Fijn dat mensen hier wel goede ervaringen hebben met PayPal maar google eens op PayPal fraud. 72.300.000 resultaten.

Maar goed omdat bij jouw woning nooit is ingebroken gebeurd het ook bij andere niet ofzo...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

22
Het Varaantje schreef:
henk-k schreef:Mij bekruipt altijd het gevoel dat "het varaantje" wat in de tijd is blijven hangen, een hekel heeft aan dingen die, in welke vorm dan ook, geld kosten en behoorlijk afgeeft op mensen en bedrijven die anders denken dan zijzelf. Jammer, dat maakt het allemaal zo moeilijk namelijk.
Wat is dat nou weer voor onzin opmerking.

Alleen maar omdat ik niet van PayPal hou omdat ze de klant op laten draaien voor fraude gevallen? Als iemand zijn bank account gekraakt is en doet hiermee een IDeal betaling dan draait de bank hiervoor op. Bij PayPal draai ik ervoor op. Het feit dat de klant/PayPal wie dan ook zijn beveiliging niet op orde heeft betekend niet dat ik voor de schade moet opdraaien.

Fijn dat mensen hier wel goede ervaringen hebben met PayPal maar google eens op PayPal fraud. 72.300.000 resultaten.

Maar goed omdat bij jouw woning nooit is ingebroken gebeurd het ook bij andere niet ofzo...
Alle vormen van betalingen kunnen fraude bevatten, zelfs cash en ideal enkel bij ideal merk je er weinig van aangezien de bank een goed/fout code geeft en zich daar aan houd.
De bank draait dus op voor de fraude als het ware. Jij krijgt gewoon je geld.

Paypal is niet opgezet door een bank, maar is ontwikkeld als een platfom welke gebruikers kunnen gebruiken om snel effectief geld over te zetten. Niet meer niet minder.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

24
Ik doe al jaren zaken met paypal en ben het zeer over te spreken. Dat ik een % moet af staan vind ik geen probleem. Hier nog nooit een fraude geval mee gemaakt.

Ken ook mensen waarbij er fraude was gepleegd en die zijn door paypal netjes afgehandeld.


Ook ik merk dat naast iDEAL paypal toch echt wel op de 2e plek komt wat betreft betalingsmogelijkheid.

Daarnaast is mistercash ook een goede voor de belgische klanten inderdaad.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

25
Wij doen ook al jaren zaken met Paypal (10 jaar ofzo alweer bijna)
2x ook een fraude poging meegemaakt.

In beide gevallen ging het om mensen die spullen bestelden, betaalden met Paypal en direct een claim bij Paypal neerlegden.
Nog zonder ons op de hoogte te stellen dat ze het ergens niet mee eens waren.

Na wat berichten proberen te sturen naar deze mensen, nooit een reactie terug ontvangen. Jawel... eentje toch... maar dat was een scheldpartij die wij ontvingen.

Paypal heeft in beide gevallen gewoon ons uitbetaald en zij hebben de geleden schade voor hun rekening genomen.
Wat ik zeer netjes vind.

Daarnaast hebben we in het begin ook veel met eenmalige incasso's gewerkt die wij zelf inden.
Ging echt altijd heel erg goed.
Wel eens ooit dat iemand geen saldo had, maar dat kwam dan een paar dagen later weer goed.

Totdat er een moment kwam dat zeker 80% van de orders die men via incasso's bestelde, vals waren.
De mensen gaven nummers op van rekeningen die gewoon op internet te vinden zijn (wij webwinkeliers zijn verplicht onze rekeningnummers op internet te zetten, deze worden doodleuk door oplichters gebruikt)
We hebben zelfs een paar keer meegemaakt dat het gestolen pasjes waren en enkele keren dat mensen van een zorginstelling de pasjes van hun patienten gebruikten.

Daar komen we dan achter (soms pas na 6 maanden), wanneer we door de bank gebeld worden en dat mensen aangifte van diefstal gedaan hadden.

Ja, ik weet het, incasso's via websites kan niet zonder een getekende machtiging. Maar de banken accepteren het gewoon hoor.
Ze hoeven die handtekening pas te zien als er iets aan de hand is, en dan trek je als winkelier altijd aan het kortste eind, want die is er niet.
Dat we alle ip gegevens, en zelfs de naam en adressen van de fraudeurs hebben maakt niet uit. Daar doen ze niets mee.

Ben zelfs ooit naar de politie gestapt en verteld dat men ons opgelicht heeft.
Alle adressen gegeven, NAW gegevens en dergelijke. Krijg je doodleuk te horen dat het geen prioriteit heeft en dat ze er niets mee gaan doen.

Ondertussen gebruiken we het al jaren niet meer hoor. Scheelt een hoop sorus.
Wij kiezen nu voor Ideal, Paypal, Overmaken en Klarna. Bij Klarna nemen zij het risico op zich, waar je dan ook voor betaald natuurlijk.
In de jaren dat ik dat systeem nu gebruik hebben ze 4x een verzoek bij mij neergelegd om nadere klantinformatie te overleggen omdat zij hun geld moeilijk konden innnen. Dus dat valt eigenlijk ook nog redelijk mee.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

26
Dennis1 schreef:Bij Klarna nemen zij het risico op zich, waar je dan ook voor betaald natuurlijk.
In de jaren dat ik dat systeem nu gebruik hebben ze 4x een verzoek bij mij neergelegd om nadere klantinformatie te overleggen omdat zij hun geld moeilijk konden innnen. Dus dat valt eigenlijk ook nog redelijk mee.
Wacht eens even, lees ik dat nu goed? Klarna controleert dus niet vooraf kredietwaardigheid, maar gaat achteraf, met hulp én extra werk van de webwinkelier, achter onbetaalde rekeningen aan? Je betaalt een dienstverlener dus voor een dienst die je zelf het werk laat doen? Leuk verdienmodel.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

27
Nee, dat lees je niet goed.
Ze doen vooraf aan check. Kredietwaardigheid, openstaande rekeningen en dergelijke.

Maar sommige mensen betalen achteraf simpelweg toch gewoon hun rekening niet.
Dat is mens eigen denk ik. Dat doen sommigen niet.

Vaak zeggen ze dat dan een order niet aangekomen is of iets dergelijks.
Wij krijgen dan de vraag van Klarna om een bewijsje van verzending naar ze te emailen en daarmee is het dan geregeld.

Dat is een emailtje naar ze sturen. Klaar.
Ik denk dat het kostbaarder is en meer werk is en een groter risico zal zijn als ik zelf facturen ga sturen, deze matchen met betalingen en dan als een betaling niet gedaan is daarvoor herinneringen en aanmaningen moet gaan versturen.
Als dan blijkt dat de factuur niet betaald gaat worden, het verlies daarvan ook nog eens nemen.

Niet zo negatief Ward. Valt allemaal wel mee.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

30
Ward schreef:Kunnen we het on-topic houden?

@Varaantje, wanneer heb jij PayPal aangeboden en wat waren jou ervaringen? Of is je beleving gebaseerd op van-horen-zeggen?
Ik noem 3 redenen op in mijn eerdere post. Ten eerste de website paypal sucks. De enorme hoeveelheid resultaten als je zoekt op 'paypal fraud' en ten 3e een vriend van mij die tot 2x toe getild is door een oplichter via PayPal.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel een beetje begin te twijfelen. Als eerste vind ik dat PayPal veel te veel macht heeft (zomaar geld van mijn rekening kunnen boeken zonder mijn toestemming of dat ik hier iets tegen kan doen) en bij oplichting de schade op mijn shouders gooit. Dit zijn dingen waardoor ik denk niks maar dan ook niks met deze partij te maken willen hebben.

Maar als 2e schat ik dan de kans dat iemand met een gestolen credit card bij mij komt toch wel weer klein in. Ik ben nou niet echt een juwelier ofzo. Wellicht kan het toch wel omzet verhogend werkend. Het feit dat track & trace codes nu sinds een jaar ofzo wel door PayPal geaccepteerd worden (was eerst niet zo. Een track & trace code was geen bewijs voor verzending) is ook wel een grote hindernis genomen.

Ik ga er nog eens over nadenken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]