Re: Nieuwe regels 2014

31
hairs4u2 schreef:Hmmm... lekker omslachtig weer dus... Maar wat wordt het nu?
Afwachten hoe de Europese richtlijn wordt vertaald naar Nederlandse wet- en regelgeving en dan maar hopen dat de uiteindelijke wettekst duidelijker wordt dan de richtlijn.

Re: Nieuwe regels 2014

33
RicardoV schreef:
hairs4u2 schreef: Waarom is dit klantonvriendelijk?
Omdat je jouw klant gebakken lucht laat kopen.
Hoe bedoel je dat? Als een pakket aangetekend wordt verzonden en er gebeurd iets mee, dan krijgt de klant geld terug via PostNL.. is het niet aangetekend verzonden en er gebeurd iets mee, jammer maar helaas. Daarom is aangetekende post toch in het leven geroepen?
Hairs4u2, every day a new you http://www.hairs4u2.com

Re: Nieuwe regels 2014

34
hairs4u2 schreef:Hoe bedoel je dat? Als een pakket aangetekend wordt verzonden en er gebeurd iets mee, dan krijgt de klant geld terug via PostNL.. is het niet aangetekend verzonden en er gebeurd iets mee, jammer maar helaas. Daarom is aangetekende post toch in het leven geroepen?
Nee, PostNL voert een overeenkomst uit voor de afzender, niet voor de ontvanger. Als er met een poststuk of pakket iets gebeurt, kan de koper jou houden aan je leveringsverplichting. Jij kunt op jouw beurt misschien de schade op PostNL verhalen, maar daarmee heeft de koper niets te maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe regels 2014

35
Ward schreef:
hairs4u2 schreef:Hoe bedoel je dat? Als een pakket aangetekend wordt verzonden en er gebeurd iets mee, dan krijgt de klant geld terug via PostNL.. is het niet aangetekend verzonden en er gebeurd iets mee, jammer maar helaas. Daarom is aangetekende post toch in het leven geroepen?
Nee, PostNL voert een overeenkomst uit voor de afzender, niet voor de ontvanger. Als er met een poststuk of pakket iets gebeurt, kan de koper jou houden aan je leveringsverplichting. Jij kunt op jouw beurt misschien de schade op PostNL verhalen, maar daarmee heeft de koper niets te maken.
Serieus? Dan heeft het inderdaad geen enkele zin om nog gewone pakketpost of aangetekende post aan te bieden.. Ik doe het vooral ook omdat men dan moet tekenen en ik altijd handtekening bewijs heb. *gaat er bij de nieuwe site eens goed voor zitten*
Hairs4u2, every day a new you http://www.hairs4u2.com

Re: Nieuwe regels 2014

36
hairs4u2 schreef:Serieus? Dan heeft het inderdaad geen enkele zin om nog gewone pakketpost of aangetekende post aan te bieden.. Ik doe het vooral ook omdat men dan moet tekenen en ik altijd handtekening bewijs heb.
Bij pakketpost kun je ook kiezen voor een handtekening voor ontvangst (HVO); dat is veel goedkoper dan aangetekend verzenden. Wij verzenden nooit iets zonder handtekening voor ontvangst, omdat je anders niet kunt aantonen dat je aan je leveringsverplichting hebt voldaan. Anders komt er maar "ik heb nooit iets ontvangen"-gedoe van.

Re: Nieuwe regels 2014

38
hairs4u2 schreef:Maar bij HVO heb je geen recht op restitutie van het artikel mocht het beschadigen tijdens transport of wel? En waar kan ik dat op de site van PostNL vinden?
Dan zou je moeten kiezen voor verzekeren in plaats van aantekenen en dát vergoedt alleen de inkoopwaarde, niet de verkoopwaarde. Bovendien moet je voor minimaal € 500 verzekeren, zelfs als je iets veel goedkopers verzendt.

Calculeer in elk geval een kleine post in voor verlies, schade en diefstal.

Re: Nieuwe regels 2014

39
hairs4u2 schreef:Wat moet je de klant terug betalen als hij maar een deel van zijn bestelling retourneert?

Ik lees ook op verschillende sites dat je niet verplicht bent de gehele verzendkosten terug te storten. Als de klant gekozen heeft voor een duurdere variant (dus bv aangetekend) dan hoef jij alleen maar de goedkoopste variant terug te betalen. Maar moeten dat de werkelijke kosten zijn of de kosten die jij hebt gerekend? (ik zelf reken altijd wat meer voor verzendkosten dan wat ze daadwerkelijk kosten vanwege printkosten en papier). Dit kan ik namelijk niet terug vinden.

En nog iets: gelden de nieuwe regels voor voor groothandels? Dus als je daar iets koopt als bedrijf zijnde.
Sowieso zou ik maar even je voorwaarden nakijken. Verzendkosten incl. BTW maar exc. administratiekosten? Dat ik ga mijn winkelmandje vullen en afrekenen en kom niets tegen over adminsistratiekosten?

PostNL aangetekend 9,50!!!! Terwijl dat niet eens zoveel hoeft te kosten en je vraagt echt heel veel verzendkosten. Ik zou daarom al heel snel naar een ander gaan.

Re: Nieuwe regels 2014

41
Zijn er al webwinkeleigenaren die de shop en voorwaarden al hebben aangepast aan de nieuwe regels voor 2014?

Ik heb nog geen modelvoorwaarden kunnen vinden waarin de nieuwe regels zijn verwerkt. Ook geen webwinkels overigens met de "nieuwe" betaalknop. Nu is er geloof ik een half jaar overbruggingsperiode, maar had toch eigenlijk wel verwacht dat organisaties zoals Thuiswinkel.org, de Consumentenbond en KvK hier sneller op in zouden springen.

Gaan jullie binnenkort aanpassingen doen, of laten jullie het eerst nog even op z'n beloop?

Re: Nieuwe regels 2014

42
Ik wil wel eerder aanpassingen doen, maar ik wil geen giga lange knop. De tekst mag er geloof ik ook onder... ik vind het echt iets stoms maar kan aan mij liggen. Is het nou ook iets waarbij wij winkeliers dan beschermd worden tegen oplichters of zeurders?

Re: Nieuwe regels 2014

43
Ja, dat van die knop vind ik ook zo raar. Een knop met heel veel tekst, waarin 9 van de 10 keer niet eens veel ruimte is voor lange teksten. Maar ik had ook gelezen dat het er eventueel onder mocht. Als het maar duidelijk is dat het een betaalverplichting is. Ik zal even kijken of ik die website terug kan vinden.
Toch ben ik bang dat zo'n knop of tekst, op dit moment, toch conversie-verlagend zal werken en klanten kan afschrikken. Misschien als het in alle webwinkels straks gelijk is, dat het dan niet meer uitmaakt, omdat niemand het meer leest en overal hetzelfde is.

Re: Nieuwe regels 2014

44
Ik heb al staan "Ga door naar afrekenen" of eerst had ik "Plaats bestelling". Je weet dat je dan toch moet betalen of ben ik nou een zo'n simpele ziel.

Als je op deze knop drukt MOET je betalen? Mag je niet meer afbreken mag je niet meer terug?
Of is het als je bestelling geplaatst echt gaat plaatsen? Dus alle gegevens hebt ingevuld en dan op de knop moet drukken (is bij mij "Plaats bestelling"). Behalve met rembours en achteraf betalen is toch logisch dat ze dan gewoon een betalingsverplichting aangaan en dan geleverd wordt.

Ik vraag mij eigenlijk af wat en wie hier er nou juridisch sterker in zal staan. Ik vermoed wij, maar ja soms? You never know.

Re: Nieuwe regels 2014

45
Je hebt wel gelijk, de huidige situatie is al duidelijk genoeg lijkt mij. Ik heb ook nog nooit een klant gehad die niet door had, dat hij of zij iets kocht en dacht dat het om een offerte ging o.i.d. :lol:
Maar de regels zijn Europees en Nederland is ermee akkoord, dus zullen we uiteindelijk overstag moeten. Juridisch zal de klant ook meestal wel gelijk krijgen ben ik bang, consumenten worden nu eenmaal beter beschermd dan ondernemers.
Dus ik denk ook, dat hoe eerder dit rond is, des te beter in dit geval. Kunnen de klanten er tenminste snel aan wennen.

Een retourenformulier op de site zetten, die klanten kunnen downloaden is nog niet zo lastig en zo gedaan. Printen en meezenden doe ik denk ik niet, dit is echte verspilling. Mogen we eindelijk digitaal facturen sturen, moet ik weer andere zooi uitprinten. Dus downloaden op de site lijkt mij wel ok. De knop zal ik even gaan bekijken, of ik er iets mee kan.

Nu nog even op zoek naar modelvoorwaarden. Deze heb ik nog nergens kunnen vinden op het www. Als jullie al iets hebben of weten, waar ik even naar mag/kan kijken, houd ik mij aanbevolen.

Ik blijf het raar vinden dat er zo weinig over te vinden is. Of zal het net zo gaan als met de cookies? Dat iedereen alles op z'n beloop laat en eerst de kat uit de boom kijkt? Als er één schaap over de dam is...

Re: Nieuwe regels 2014

46
Europa gaat uitmaken hoe mijn bestelknop moet heten :roll: Fuck Europa. Niks beters te doen daar.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Nieuwe regels 2014

47
Wat ook wel een grote wijziging is, is het modelformulier wat je bij de bestelling mag doen. Wij raden aan om dit allemaal goed te doen in de bevestiging van de bestelling. Dan denk je jezelf daarmee in en is het voor de klant ook duidelijk.

Verder is het niet allemaal strenger (deels wel), maar is er ook minder onduidelijkheid. Was het vroeger binnen 7 werkdagen melding maken en binnen een "redelijke termijn" retourneren. Nu staat deze periode vast. Dat is fijn voor zowel de consument als de webwinkelier. Ook vroeger kon je dus niet eigen dat het product binnen 7 werkdagen retour moest zijn.

Verder hoef je niet de kosten voor het retourneren zelf te vergoeden. Lees daarbij ook op webwinkelrecht ( https://webwinkelrecht.nl/contracten-en ... ingsrecht/ )
6 Welk bedrag moet terug betaald worden? Simpel gezegd alle reeds betaalde bedragen door de klant, behalve uiteraard de kosten voor het terug sturen zelf. Dus ook de verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het pakketje van de winkel naar de klant en ook eventuele kosten die gepaard gaan met een betaalmiddel. Dit is geen nieuwe eis en geldt nu ook al, al wordt dat vaak ‘vergeten’.

Overigens hoeft de verkoper niet alle verzendkosten terug te betalen op het moment dat de klant zelf voor een duurdere optie dan de door de webwinkel geboden standaard verzendmethode heeft gekozen. Het bedrag blijft dan beperkt tot het bedrag van de standaard verzendwijze.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe regels 2014

48
Arnold Huizing schreef: Een retourenformulier op de site zetten, die klanten kunnen downloaden is nog niet zo lastig en zo gedaan. Printen en meezenden doe ik denk ik niet, dit is echte verspilling. Mogen we eindelijk digitaal facturen sturen, moet ik weer andere zooi uitprinten. Dus downloaden op de site lijkt mij wel ok. De knop zal ik even gaan bekijken, of ik er iets mee kan.

Nu nog even op zoek naar modelvoorwaarden. Deze heb ik nog nergens kunnen vinden op het www. Als jullie al iets hebben of weten, waar ik even naar mag/kan kijken, houd ik mij aanbevolen.
Wat bedoel je met modelvoorwaarden? We hebben wel een modelformulier beschikbaar gesteld gebasseerd op de Nederlandse wet (die mag iedereen gebruiken, ook niet leden).
http://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/v ... ingsrecht/

Verder moet je die beschikbaar stellen op een duurzame gegevensdrager. Downloaden valt daar naar mijn idee niet onder, wel mag je die per e-mail toesturen. Dit raad ik dan ook aan door deze als bijlage te doen bij de bevestiging van de bestelling. Printen is dus voor zover mij bekend geen verplichting. Wel zou je dit als service kunnen doen, bijvoorbeeld op de achterkant van de pakbon. Voorkom je zowel bij jezelf als bij de klant problemen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe regels 2014

49
Ik bedoel met modelvoorwaarden, de algemene voorwaarden. Zoals nu ook te krijgen zijn via de KvK en Thuiswinkel Organisatie. Maar dan aangepast conform de nieuwe regels van 2014. Dus met de retourregels en termijn van terugzenden. Misschien dat de keurmerken nog wel het achteraf betalen (max. 50% vooruit) zoals in de huidige voorwaarden blijven hanteren, omdat het altijd gunstiger mag voor de consument, dus weet niet of dit aangepast gaat worden.

Ook vraag ik mij af hoe en wanneer de keurmerken beginnen met het toetsen van de shops conform de nieuwe regels. (Betaalknop, retourvoorwaarden, retourformulier, etc). Zal mij benieuwen, al is er een overgangsregeling van ± 1/2 jaar.

Ik kijk nog even hoe ik het ga doen met dat retourformulier. Waarschijnlijk mail ik deze dan automatisch mee o.i.d. Overigens las ik ook dat downloaden van een formulier ook mocht. Zal even kijken of ik dit terug kan vinden.

Re: Nieuwe regels 2014

50
libertes schreef:
Arnold Huizing schreef: Een retourenformulier op de site zetten, die klanten kunnen downloaden is nog niet zo lastig en zo gedaan. Printen en meezenden doe ik denk ik niet, dit is echte verspilling. Mogen we eindelijk digitaal facturen sturen, moet ik weer andere zooi uitprinten. Dus downloaden op de site lijkt mij wel ok. De knop zal ik even gaan bekijken, of ik er iets mee kan.

Nu nog even op zoek naar modelvoorwaarden. Deze heb ik nog nergens kunnen vinden op het www. Als jullie al iets hebben of weten, waar ik even naar mag/kan kijken, houd ik mij aanbevolen.
Wat bedoel je met modelvoorwaarden? We hebben wel een modelformulier beschikbaar gesteld gebasseerd op de Nederlandse wet (die mag iedereen gebruiken, ook niet leden).
http://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/v ... ingsrecht/

Verder moet je die beschikbaar stellen op een duurzame gegevensdrager. Downloaden valt daar naar mijn idee niet onder, wel mag je die per e-mail toesturen. Dit raad ik dan ook aan door deze als bijlage te doen bij de bevestiging van de bestelling. Printen is dus voor zover mij bekend geen verplichting. Wel zou je dit als service kunnen doen, bijvoorbeeld op de achterkant van de pakbon. Voorkom je zowel bij jezelf als bij de klant problemen...
Ontzettend ongelukkig geformuleerd... "duurzame gegevensdrager". Enige wat ik erbij kan bedenken is een ecologische externe harde schijf of USB-stick! Maargoed het is per e-mail toe te sturen of je stuurt het direct mee (totaal niet ecologisch verantwoord).

Re: Nieuwe regels 2014

51
Arnold Huizing schreef:Ik bedoel met modelvoorwaarden, de algemene voorwaarden. Zoals nu ook te krijgen zijn via de KvK en Thuiswinkel Organisatie. Maar dan aangepast conform de nieuwe regels van 2014. Dus met de retourregels en termijn van terugzenden. Misschien dat de keurmerken nog wel het achteraf betalen (max. 50% vooruit) zoals in de huidige voorwaarden blijven hanteren, omdat het altijd gunstiger mag voor de consument, dus weet niet of dit aangepast gaat worden.

Ook vraag ik mij af hoe en wanneer de keurmerken beginnen met het toetsen van de shops conform de nieuwe regels. (Betaalknop, retourvoorwaarden, retourformulier, etc). Zal mij benieuwen, al is er een overgangsregeling van ± 1/2 jaar.

Ik kijk nog even hoe ik het ga doen met dat retourformulier. Waarschijnlijk mail ik deze dan automatisch mee o.i.d. Overigens las ik ook dat downloaden van een formulier ook mocht. Zal even kijken of ik dit terug kan vinden.
Downloaden lijkt me beter en als dat ook mag doe ik dat. En ik hoop dat keurmerken een beetje nadenken, want niet alle opties zijn perfect! Ik betwijfel of ik namelijk ook nog verder zal moeten gaan met Paypal, want wij weten hoe Paypal werkt, maar vele andere mensen niet. Klanten weten echt niet dat wij zoveel geld kwijt zijn aan een betaling via paypal en dat met hele kleine bedragen het gewoon niet interessant is om Paypal te gebruiken.

Re: Nieuwe regels 2014

52
Zyra schreef:Klanten weten echt niet dat wij zoveel geld kwijt zijn aan een betaling via paypal en dat met hele kleine bedragen het gewoon niet interessant is om Paypal te gebruiken.
Juist voor kleine bedragen is paypal net zo goed als ideal lijkt mij: de kosten bij paypal zijn dan niet veel hoger dan bij ideal. Pas bij grotere bedragen wordt het verschil in kosten groter. Aan de andere kant: liever een klant die met paypal betaalt dan geen klant.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Nieuwe regels 2014

53
Cardexchange.com schreef:
Zyra schreef:Klanten weten echt niet dat wij zoveel geld kwijt zijn aan een betaling via paypal en dat met hele kleine bedragen het gewoon niet interessant is om Paypal te gebruiken.
Juist voor kleine bedragen is paypal net zo goed als ideal lijkt mij: de kosten bij paypal zijn dan niet veel hoger dan bij ideal. Pas bij grotere bedragen wordt het verschil in kosten groter. Aan de andere kant: liever een klant die met paypal betaalt dan geen klant.
Nee, want als je het via een PSP doet betaal je voor Paypal bijvoorbeeld al €0,25 en dan komt er nog 3,5% overheen als het niet meer is. Dus of je moet je producten zo verhogen dat het niet meer interessant is voor de klant. Of je kunt een fee aangeven dat ze moeten betalen.
Dus hoe dan ook ik betaal altijd meer dan €0,45 cent hoor als iemand met Paypal zal betalen.

Klanten kunnen ook iDeal gebruiken het is vooral het nare gemak van Paypal waarom mensen Paypal gebruiken. Al zijn er genoeg mensen die juist GEEN Paypal gebruiken, juist omdat ze het niet vertrouwen (en terecht, ik heb de nare kanten van Paypal ook wel gezien...).

Re: Nieuwe regels 2014

55
Zyra schreef: Nee, want als je het via een PSP doet betaal je voor Paypal bijvoorbeeld al €0,25 en dan komt er nog 3,5% overheen als het niet meer is. Dus of je moet je producten zo verhogen dat het niet meer interessant is voor de klant. Of je kunt een fee aangeven dat ze moeten betalen.
Dus hoe dan ook ik betaal altijd meer dan €0,45 cent hoor als iemand met Paypal zal betalen.

Klanten kunnen ook iDeal gebruiken het is vooral het nare gemak van Paypal waarom mensen Paypal gebruiken. Al zijn er genoeg mensen die juist GEEN Paypal gebruiken, juist omdat ze het niet vertrouwen (en terecht, ik heb de nare kanten van Paypal ook wel gezien...).
Paypal via een PSP? Dat is dan je eigen keuze/gemak en dat kost geld ja. Het kan ook rechtstreeks via paypal. Ook met 3.5% kosten zullen de paypalkosten voor orders tot ongeveer €10 niet veel hoger zijn dan met ideal. Een paypalfee in rekening brengen vind ik erg klantonvriendelijk.

Redenen waarom mensen met paypal betalen zijn o.a. dat ze op dat moment niet met ideal kunnen betalen (geen saldo, geen codes bij de hand), dat ze geen NL bankrekening hebben (oftewel buitenlandse klanten) of dat ze gewoon saldo op paypal hebben en dat willen uitgeven.
Ook is de kopersbescherming voor sommige klanten een reden om met paypal te willen betalen, met name als ze voor de eerste keer bestellen. Deze klanten wil je toch niet mislopen?

Tenzij je marges dusdanig laag zijn dat je er na paypalkosten niks meer op verdient, maar dan is het de vraag of je wel goed bezig bent.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Nieuwe regels 2014

56
Cardexchange.com schreef:
Zyra schreef:
Tenzij je marges dusdanig laag zijn dat je er na paypalkosten niks meer op verdient, maar dan is het de vraag of je wel goed bezig bent.
Dit is het enige punt waarop ik het niet met je eens bent.

Marge is marge. Als goede ordernemer wil je toch dat dit bedrag zo hoog mogelijk is.

Er zijn zoveel 'kleine' bedragen die van je marge afsnoepen zonder dat je daar iets voor terugziet:

KVK/HBD (Geld niet meer voor 2014)
Dure zakelijke rekening ipv 2e veel goedkopere prive rekening
PostNL dat weer fors duurder wordt
Kosten voor Ideal betalingen
Kosten voor PayPal betalingen
Kosten voor keurmerk
Kosten voor terugstorten verzendkosten heen bij retourbetaling

etc etc etc

Zo zijn er zoveel kleine dingetjes waarbij je bij alles wel kan zeggen dat het om een klein bedrag gaat en dat als je je dat al niet kan veroorloven je bedrijfje misschien niet levensvatbaar is.

Uiteindelijk slokken al die beetjes een groot gedeeltje van je marge op. Tuurlijk je komt er niet onderuit en het is ook geen ramp. Maar je moet wel proberen deze kosten zo laag mogelijk te houden. De's te meer kan je of een prijsverlaging doorberekenen aan je klanten of je eigen netto winst verhogen. En daar gaat het toch om bij ondernemen :) Als je een betere/goedkopere betaalmethode kan aanbieden dan PayPal pak je toch mooi gratis 3% omzetstijging dat is geen kattepis :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Nieuwe regels 2014

57
Zo heb ik vandaag nog even postzegels gehamsterd ipv de prijsverhoging van 4 cent per postzegel

200 zegels van 2 en 100 van 1

16 euro + 4 euro = 20 euro

Hoppa 20 euro in de pocket. Oke nu ik het zo uitreken valt de besparing wat tegen :roll: . Maar toch 20 euro makkelijk verdient waarom weggooien. Nee mijn bedrijf valt of staat niet met 20 euro. Maar wel met de houding van 'ach het is maar een beetje'. Die kleine beetjes over een jaar komen uiteindelijk toch uit op een fors bedrag. Bedenkt maar eens hoeveel je op jaarbasis bespaard als je overstapt op een goedkoper koffiemerk met 2 kopjes koffie per dag.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Nieuwe regels 2014

58
Als keurmerk zullen wij zelf gaan controleren. Daar maken we zelf wel een praktische overweging. Zo zien we het niet zitten om webwinkels te gaan controleren op de exacte tekst van de bestelknop. Daarin vinden we duidelijkheid belangrijker dan een knop "Bestellen met betaalverplichting". Ik denk dat wanneer je een betaalmethode selecteert, etc. dat voldoende duidelijk is. Gaat een consument dan toch "zeuren", dan moet je deze gewoon het voordeel van de twijfel geven. Denk dat je dat risico gewoon moet nemen als webwinkelier.

Verder is het verplicht om de informatieplichten te verstrekken bij de bestelling. Verwijzen naar een downloadlink in de e-mail zou dan (misschien) nog mogen, maar ik moet toch uitzoeken of dat aan de wettelijk eisen voldoet. Een downloadlink is namelijk niet "duurzaam", want wat wanneer je de website offline haalt. Een bijlage bij een e-mail (wettelijk) wel. Maar waarom niet een bijlage bijvoegen bij de bestelbevestiging met daarin alle informatieplichten? Het is technisch niet complex...

Voor nu is het echter zaak dat zoveel mogelijk webwinkels op de hoogte zijn. Heb zelf het gevoel dat maar weinig webwinkeliers echt op de hoogte zijn van alle nieuwe regels...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe regels 2014

59
[quote]Ik bedoel met modelvoorwaarden, de algemene voorwaarden. Zoals nu ook te krijgen zijn via de KvK en Thuiswinkel Organisatie. Maar dan aangepast conform de nieuwe regels van 2014. Dus met de retourregels en termijn van terugzenden. Misschien dat de keurmerken nog wel het achteraf betalen (max. 50% vooruit) zoals in de huidige voorwaarden blijven hanteren, omdat het altijd gunstiger mag voor de consument, dus weet niet of dit aangepast gaat worden.
[/quote]

Mocht je interesse hebben dan kan ik je aangepaste algemene voorwaarden verstrekken. Nog niet getoetst door een jurist, maar wel inhoudelijk aangepast op de nieuwe regels. Mail me daarvoor even via marcel [aaap] webwinkelkeur punt NL.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe regels 2014

60
Cardexchange.com schreef: Paypal via een PSP? Dat is dan je eigen keuze/gemak en dat kost geld ja. Het kan ook rechtstreeks via paypal. Ook met 3.5% kosten zullen de paypalkosten voor orders tot ongeveer €10 niet veel hoger zijn dan met ideal. Een paypalfee in rekening brengen vind ik erg klantonvriendelijk.

Redenen waarom mensen met paypal betalen zijn o.a. dat ze op dat moment niet met ideal kunnen betalen (geen saldo, geen codes bij de hand), dat ze geen NL bankrekening hebben (oftewel buitenlandse klanten) of dat ze gewoon saldo op paypal hebben en dat willen uitgeven.
Ook is de kopersbescherming voor sommige klanten een reden om met paypal te willen betalen, met name als ze voor de eerste keer bestellen. Deze klanten wil je toch niet mislopen?

Tenzij je marges dusdanig laag zijn dat je er na paypalkosten niks meer op verdient, maar dan is het de vraag of je wel goed bezig bent.
Via de PSP komt het beter in Magento terecht dan als je het gewoon gebruikt! En dan nog is het duur.

Als je niet met iDeal kunt betalen, kun je 9 van de 10x ook niet altijd met Paypal betalen. Tenzij je continue geld zit te storten naar je Paypal account en daar wat hebt staan. Buitenlandse klanten kunnen via Mister Cash (België) of Sofort (Duitsland) betalen.

Die kopersbescherming is VERSCHRIKKELIJK en er zijn zat mensen die niet eens weten hoe duur het is, blijven maar met Paypal betalen terwijl het een drama is voor sommige winkeliers.

Mijn marges zijn goed! Ik vind het alleen belachelijk wat Paypal ervoor vraagt! En hoe zij omgaan met klanten, want consument vinden ze geweldig en zakelijk is het dramatisch. Er is ooit 1x een betaling niet goed gegaan van mij naar een bedrijf en sindsdien kan het soms 10 werkdagen duren voordat IK betaald heb via Paypal. Nou ik weet het niet, maar ik betaal direct, alleen Paypal houd het geld 10 dagen vast! De smoesjes zijn ook verschrikkelijk en je kunt er weinig mee. En echt vertrouwen heb ik er gewoon niet meer in.