Re: Nieuwe regels 2014

61
PayPal betalers hebben niet persé een saldo bij PayPal waarmee ze betalen, maar betalen feitelijk meestal met een aan PayPal gekoppelde creditcard of bankrekening. Gedoe met PayPal heb ik eigenlijk nog nooit gehad, al heb ik natuurlijk het liefst dat mijn klanten allemaal met iDeal betalen.

Re: Nieuwe regels 2014

62
BertB schreef:PayPal betalers hebben niet persé een saldo bij PayPal waarmee ze betalen, maar betalen feitelijk meestal met een aan PayPal gekoppelde creditcard of bankrekening. Gedoe met PayPal heb ik eigenlijk nog nooit gehad, al heb ik natuurlijk het liefst dat mijn klanten allemaal met iDeal betalen.
Niet iedereen heeft dat en wilt dat. Veelal betalen ze alleen met Paypal juist omdat je alleen een ww hoeft te gebruiken en verder niet.

Re: Nieuwe regels 2014

63
Zelf betaal ik inderdaad wel eens met paypal omdat het zo eenvoudig is. Geen rabo reader, geen ing tan codes ;). Zelf heb ik daarbij een bankrekening gekoppeld.

Denk dat in veel landen het creditcard gebruik normaler is, daar werkt men ook meer met percentages over een transactie. Wij als Nederlanders zijn dat niet gewend, en inderdaad het kan erg in je marge snijden. Je zou echter een kleine opslag kunnen berekenen voor Paypal om mensen te stimuleren op een andere manier te betalen. Zolang die kosten maar niet meer zijn dan de werkelijke kosten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe regels 2014

64
@libertes:

Ik lees op jouw site dat de wet een bijlage heeft wat betreft retourformulier. Ik kan deze niet vinden, jij wel?

Daarnaast: is het verplicht om een retourformulier mee te zenden dan wel te mailen bij de bestelling. Of is een verwijzing voldoende waarbij het formulier downloadbaar op de website is?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe regels 2014

65
RicardoV schreef:@libertes:

Ik lees op jouw site dat de wet een bijlage heeft wat betreft retourformulier. Ik kan deze niet vinden, jij wel?
Het formulier heeft zelf weinig om het lijf. Let echter vooral goed op de tekst die je eraan moet toevoegen om de koper correct te attenderen op het herroepingsrecht. Bijlage I in:

HTML: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:NL:HTML

PDF: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... :01:NL:PDF

Gebruik van het standaardformulier is formeel niet verplicht, vooral omdat de koper de vrijheid heeft "schriftelijk" gebruik te maken van zijn herroepingsrecht. De koper mag bijvoorbeeld ook herroepen door je een mail te sturen.

Verder staat het overigens allemaal duidelijk in de richtlijn zelf en op de bijbehorende subsite:

http://ec.europa.eu/justice/consumer-ma ... dex_en.htm
StoreCore.io

Re: Nieuwe regels 2014

68
In artikel 9 lid 3 staat dat EU-lidstaten achteraf betalen zelf mogen invullen. Wachten dus op de Nederlandse en Belgische invulling van de Europese richtlijn:
Artikel 9 lid 3 schreef:[…] Voor buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten kunnen de lidstaten evenwel bestaande nationale wetgeving waarbij het de handelaar wordt verboden om de betaling door de consument te innen gedurende een bepaalde periode na de sluiting van de overeenkomst, handhaven.
StoreCore.io

Re: Nieuwe regels 2014

70
Ik heb echter het wetsartikel bekeken, maar ik zie niet dat het huidige wetsartikel dat achteraf betalen van 50% (of beter gezegd, het maximaal verplicht mogen stellen van 50% vooraf) wordt aangepast of verwijderd. Heb op sommige sites gelezen dat dat gewijzigd zou worden. Zie daar echter nergens een (juridische) bron voor.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m