Welke weg sla ik in?

1
Sinds 9 augustus ben ik gestart met de winkel, tweedehands kleding, speelgoed, boeken, prutteltjes voor in huis, DVD's. Met daarnaast fournituren, brei- en haakgarens.

De DVD's, prutteltjes voor in huis zijn weg, boeken gaan ook weg. De fournituren, brei- en haakgarens zijn uitgebreid.
Op het moment heb ik een schap met partijhandel (dreft vaatwastabletten, gereedschappen, cockpitspray, scheermesjes en dat soort dingen), loopt ook niet, daarvoor komt in de plaats: houten speelgoed.

Nu ben ik van plan om houten speelgoed te verkopen, iemand in mijn nabije omgeving heeft dit jarenlang gedaan. Een soort 'Wooden giftshop' idee. Het past wel een beetje bij het concept: puur, duurzaam, ook handgemaakt.

Ik twijfel toch of ik naast tweedehands kleding ook nieuwe kleding wil gaan verkopen. En op welke manier? Dropshipping? Maandelijks inkopen lukt financieel ook nog niet.

Ik voel me een manusje-van-alles. Daarnaast ben ik Marktplaats aan het platgooien met advertenties, dit gaat best goed. Dagelijks wel overeenkomsten/biedingen. Maar eigenlijk zou ik gewoon graag willen dat het allemaal via de webshop ging. Ik heb het idee dat de SEO helemaal niet in orde is. De gehele webwinkel eigenlijk niet :) De foto's moeten even groot worden, de layout anders. Ik heb de webshop al wel 30 keer aangepast maar ben nog steeds niet tevreden.

Kortom: veel om over na te denken.
Help :!: :?:
Bijna Nieuw - (web)winkel Tweedehands kleding en speelgoed. Fournituren, brei- en haakgarens.

Re: Welke weg sla ik in?

2
Je mist focus: je moet niet alles aan iedereen willen verkopen.

Doe een stap terug en kijk eens vanaf boven, met toegeknepen ogen naar je bedrijf en stel jezelf de vraag: waar ligt mijn kracht?

Re: Welke weg sla ik in?

4
Je lijkt een beetje stuurloos, en in de webshob-branche werkt dat vaak niet zo goed ;).
Wat Ward al zegt, probeer focus aan te brengen.
Start één webshop en doe dat goed. En voeg daar later eventueel een tweede (derde, vierde...) webshop aan toe.
Dus niet zoals nu: één webshop met een samengeraapt zootje, maar bijvoorbeeld één webshop met tweedehands spelletjes, een tweede webwinkel met fournituren, een derde shop met kleding, etc.

Ik herken je enthousiasme trouwens wel, heb hier nog een lijstje liggen met heel veel verschillende ideetjes "hier wil ik ook nog eens wat mee doen" of "volgens mij ligt daar nog een markt", maar je zult merken dat als je één webshop echt goed wilt aanpakken, je een heleboel tijd, aandacht en focus nodig hebt voor dat ene, en je vanzelf ontdekt wat je echt leuk vind :).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke weg sla ik in?

5
Voordat je de SEO goed kan doen zul je eerst moeten uitzoeken welke woorden er gezocht worden en hoeveel. Weet je dit al?

Dat kan ook helpen met de richting die je moet kiezen.
Gx. Media

Re: Welke weg sla ik in?

6
Jullie hebben gelijk. Ik ga me eerst op de tweedehands kleding richten voor baby's en kinderen.
Dan is het voor de webshopbezoeker ook niet zo verwarrend.

Bedankt voor het advies, ik ga hier zeker wat mee doen.
Bijna Nieuw - (web)winkel Tweedehands kleding en speelgoed. Fournituren, brei- en haakgarens.