Retourzending met invoerrechten

1
Stel dat een klant van je in het buitenland woont en zijn/haar bestelling (of een deel ervan) van een hoge waarde wilt retourneren. Moet je dan weer invoerrechten betalen? Zo ja, wie? De klant of ik?

Re: Retourzending met invoerrechten

3
Binnen de EU is het vrij goederenverkeer, dan heb je dat risico/probleem sowieso niet.

Mocht je verkocht hebben buiten de EU dan kan jouw klant het beste verzenden met de notitie sample met een waarde van 5 Euro ofzo.

Re: Retourzending met invoerrechten

4
Zo dom zijn ze allang niet meer hoor.

Kijk eens op de site van de belastingdienst. Daar zal je ongetwijfeld vinden wat je zoekt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Retourzending met invoerrechten

6
In je voorwaarden opnemen dat invoerrechten van retouren voor rekening van de klant zijn. Bij bestellingen van hoge waarde buiten de EU dit altijd vooraf duidelijk maken en de klant de gelegenheid geven de bestelling te annuleren wanneer hij dat risico niet wil nemen. Ik doe vaak export buiten de EU, maar heb nog nooit een duur ding terug gehad.

Re: Retourzending met invoerrechten

7
frafra schreef:Ik blijf bij mijn antwoord :)
Vraag me of hoeveel export jij doet mrs know it all?
Prive genoeg.

Misschien moet jij je er eerst eens in verdiepen voordat je beledigend wordt. Een product met 'hoge waarde' zal door de Douane zelf geschat worden. Ook als je er een fake factuur bij doet. Als het bedrag over een bepaalde waarde komt dan kan je mogelijk zelfs een boete krijgen.

Vroeger werkte het nog wel eens als je iets met 'gift' markeerde maar ook dat truukje kennen ze daar wel en je zal gewoon invoerrechten etc moeten betalen. Zit er geen factuur bij of is de factuur verdacht laag dan schat de douane gewoon zelf.

Maar hoe het zit met retourzendingen zoals ik zei: Kijk even op de site van de belastingdienst daar vind je het enige juiste antwoord. Daar haal ik namelijk ook mijn 'know it all' vandaan.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Retourzending met invoerrechten

8
Wij krijgen zo'n 30 zendingen per maand binnen vanuit buiten de EU. Meestal gaat het om probeerorders van 1-3 producten per zending. Alles komt via PostNL en circa 97% komt door zonder daar iets voor te hoeven betalen. Heel soms komt er een brief van PostNL met het verzoek om meer informatie en de waarde van de zending.

Re: Retourzending met invoerrechten

11
Als LoLo eerst reageert in het topic zelf dan heeft het eigenlijk pas zin om te reageren...
Maar... het topic gaat om retourzendingen, niet om importzendingen.

Bij de import van buiten de EU zijn de importheffingen gewoon al betaald maar blijkt na aflevering bij jouw klant dat er iets mis is met product. Dan moet het product uiteraard retour naar jou.

Als ik zakelijk iets retourneer buiten de EU dan vergezel ik deze met een proforma invoice.
Hierop wordt dan vermeld dat de invoice for customs purposes only is and that the product has no commercial value because it is /not working/damaged/etc.

Als een consument dan van buiten de EU iets wil retouneren naar LoLo dan is het verstandig dat deze het verstuurt als sample met lage waarde, het is immers een retour.

Re: Retourzending met invoerrechten

12
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met sample. Denk je dat je zo de douane om de tuin leid ofzo?

Een sample is een kleine proefzending. GEEN retourzending.

Zou idd handing zijn als ts reageerd
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]