Wat vinden we er van?

1
Na lang wikken en wegen toch maar de stap gezet richting het ondernemen.
Hopelijk ooit de vrijheid om niet meer voor een baas te hoeven werken!! :D :twisted:

Goed, laten we het eerst houden bij een hobby voor er naast :P
Een webwinkel die zich richt op het verkopen van elektrische sigaretten en e-liquids.
Dit omdat dit product mij erg goed bevalt! (tegen verwachting in) Ben inmiddels al zo'n 2 maanden van het "echte" roken af.

Nu dus de ambitie om dit via mijn webshop meer aan de man te brengen.
Nu wil ik graag feedback!

* let op , ben nog lang niet klaar! dingen zoals algemene voorwaarden en verzendingen moeten nog gedaan worden.

Wat kan er in jullie ogen beter in de opzet/uiterlijk/functies?
Wat mist er?

Game on!

http://www.dampert.eu

Re: Wat vinden we er van?

2
Je bent helaas al niet meer de enige en ik zou zelfs met het "dampen" stoppen. Want zoveel gezonder is het nou ook niet, maar goed daar gaat het hier nu niet om.

Paar kritische noten:

- Qua je site vind ik het goed opgezet, erg netjes en de rook is leuk, maar ook best storend eigenlijk.
- Op productpagina mag het lettertype iets groter, want 11px is toch echt te klein. 12px is minimum en 14px is eigenlijk nog beter.

- Je menu-items beginnen niet allemaal met een hoofdletter. Accessoires, e-Pipe, e-Sigaretten of maak er E-sigaretten van maar zelfs aan begin van de site moet één van de twee met een hoofdletter beginnen.

- "Blader door de mobiele site" dat moet je niet onderaan willen hebben staan. Als ik op een laptop/desktop zit wil ik niet door een mobiele versie heen bladeren.

- Het laatste is dat sommige links niet gevuld zijn. Zijn ze niet gevuld kun je ze ook beter niet tonen. Zoals Aanbiedingen, Best verkochte producten.

Re: Wat vinden we er van?

3
Bedankt voor je opmerkingen! :)
Al wat dingen kunnen aanpassen, lettertype moet ik inderdaad nog even wat vergroten of eventueel nog even aanpassen naar een ander font.
Mobile theme uitgeschakeld, de meeste telefoon en tablets kunnen ook wel overweg met een volledige site. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat vinden we er van?

5
Zij kunnen alleen makkelijk overweg als de theme responsive is
Nou dat is een beetje sterk gezegd, de meeste gsms en tablets kunnen een website die 'normaal' is zonder aanpassingen goed weergeven. Niet altijd vriendelijk voor de gebruiker maar je ziet gewoon alles.

Re: Wat vinden we er van?

7
frafra schreef:
Tevens wachten we nog op bestellingen
Voor mij als consument de reden om de site weg te klikken.
Ik denk dat de website ook niet officieel online is, en dat het een wat ongelukkige uitwerking is van de tekst "we wachten nog op de eerste levering", voorraad dus.

Re: Wat vinden we er van?

8
PaulG schreef:
Zij kunnen alleen makkelijk overweg als de theme responsive is
Nou dat is een beetje sterk gezegd, de meeste gsms en tablets kunnen een website die 'normaal' is zonder aanpassingen goed weergeven. Niet altijd vriendelijk voor de gebruiker maar je ziet gewoon alles.
Ja en met alles zien heb je weinig aan met een shop vandaag de dag, je wilt ook dat er besteld wordt.

Re: Wat vinden we er van?

10
Hoi,

Leuk initiatief en het type producten kende ik nog niet. (geen rokers in de directe vriendenkring of familie). m.b.t de site:

Ik vind hem al behoorlijk goed. Overduidelijk Prestashop en daar is niets mis mee, prima pakket, werk er zelf ook mee. Er zijn slechts een paar dingetjes waar ik nog echte opmerkingen over heb:

Die rook, die is voor mij alles behalve positief voor de indruk van de site. Ik krijg er een beetje een gevoel van 10 jaar geleden van. Bewegende achtergronden zijn voor mij een echte no-go. Dit zou ik zsm weghalen. Ook zou ik de zwarte zijbalken weghalen. Het beeldscherm wordt stukken rustiger zonder die balken. Achtergrond dus zelfde kleur als reguliere achtergrond is mijn tip.

Praktisch zag ik ook een paar dingen:
Op de site lees ik over afhalen. maar in de checkout kan ik alleen voor de verzendmethode postnl kiezen. Dat is niet handig lijkt me.
Je bent nog bezig met de site maar het viel me op dat je nog geen algemene voorwaarden op de site hebt staan. Samen met het feit dat je al aangeeft nog maar net te bestaan, geeft me dat niet zo veel vertrouwen. Ik zou als klant niet overgaan tot kopen omdat ik niets kan vinden als keurmerk, achtergrondinfo etc.
Laatste waar we zelf ook tegen aan gelopen zijn: Je geeft aan dat voor 17.00 besteld is volgende dag in huis. Weet je zeker dat je dit ten alle tijden kunt waarmaken? Nadat we tot 2 keer toe 'een vervelende discussie hadden met een besteller hierover' hebben we deze garantie weer verwijderd. \

Succes en veel plezier met het e-ondernemerschap!
Houtspel Duurzaam houten speelgoed