Nieuwe (budget) breng- en haalservice van PostNL in 2014

1
Haal- en Brengservice
Urban Economy
Per 1 januari 2014 introduceren wij urban economy. Dit betreft een goedkoper tarief voor de Haal- of Brengservice van €4,99 per dag onder de volgende voorwaarden:
• Bezorging tussen 08.00 - 11.00 uur of ophalen tussen
15.00 - 18.00 uur
• Standaard 5 dagen per week, van maandag tot en met
vrijdag
• Maximaal 12 zakken post per dag
• Het aflever- of haaladres ligt in een industrieel gebied.
Of het aflever- of haaladres in een industrieel gebied
ligt, wordt bepaald op basis van het Nationaal Zakelijk Bestand Industriegebieden van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Vanaf januari kan dat gecheckt worden op onze website.
Alleen zullen veel webwinkeleigenaren niet in industriegebied zitten. Maar anders kan het wel eens handig zijn bij een grote partij op 1 dag. Eerder koste incidenteel afhalen meer dan €20

Re: Nieuwe (budget) breng- en haalservice van PostNL in 2014

4
Vandaag gebeld.

Wij voldoen aan hun voorwaarden en onze postcode valt ook in het juiste gebied.
Dus ik kan een paar euro per dag gaan besparen.

Dacht ik....
niet dus...

Blijkt opeens dat ze ook de haaltijden erg ruim genomen hebben.
Ergens tussen 15:00 uur en 18:00 uur kunnen ze komen.
En binnen die periode moet de complete container klaarstaan.

Nu komen ze bij ons altijd tussen 17:00 en 18:00 uur halen.
Eerder kan simpelweg niet omdat we productie moeten draaien en voor die tijd zijn de producten niet klaar.

Als we nu om 15:00 uur alles al kant en klaar moeten hebben staan, kost ons dat 2 uur productie per dag.
Dat is te kostbaar.

Dus gaat het voor ons niet door.
Ze willen simpelweg de vrijheid hebben om zelf te bepalen wanneer ze langs gaan komen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe (budget) breng- en haalservice van PostNL in 2014

6
Dennis1 schreef:Ergens tussen 15:00 uur en 18:00 uur kunnen ze komen.
En binnen die periode moet de complete container klaarstaan.
Als het bijna dagelijks een (rol)container is, zou ik mijn accountmanager bij PostNL eens bellen. Daarvan krijg je PostNL bijna jaarlijks een verse toebedeeld. (Wat ze met al die ouwe accountmanagers doen weet ik ook niet.)

Re: Nieuwe (budget) breng- en haalservice van PostNL in 2014

8
Ik heb pas geleden twee accountmanagers van PostNL over de vloer gehad. Ik was bezig met de switch van Shops United naar Myparcel maar had de pickup van de rolcontainers nog via Shops United lopen.

Het advies gekregen om de pickup in eigen beheer te doen (korte lijnen mocht er wat afwijken) en kreeg bij de aanvraag ook direct de vraag of een accountmanager langs mocht komen.

Tijdens het prettige gesprek gaven ze echter wel aan dat het, qua prijs, verstandiger zou zijn om bij Myparcel te blijven. Volgens mij moet je aardig wat zendingen doen op jaarbasis om daar onder te kunnen duiken.