[hetschoenmakertje.nl] Feedback vernieuwde webshop

1
Ben z'n jaar of 5 geleden met een webshop, eerst Blokhak.nl deze is na de verhuizing van mijn fysieke winkel van naam veranderd naar hetschoenmakertje.nl.
Toen ik verhuisd was met mijn fysieke winkel heb ik de oude shop alleen kwa kleuren iets aangepast.

Inmiddels is er een gehele nieuwe webshop gebouwd met Presatshop online. Ik denk dat het zeer geslaagd is maar zou graag wat feeback ontvangen hier.

http://www.hetschoenmakertje.nl

Ben zeer benieuwd naar jullie mening, en alvast bedankt voor de reacties.
het Schoenmakertje

Re: Feedback vernieuwde webshop

2
Je doet iets niet goed bij de beeldbewerking. Het laden van de homepage duurde zo'n 10 seconden en wie dan nog niet is afgehaakt, krijgt in ruil voor zijn geduld onscherpe productfoto's.

Als ik even onder de motorkap duik, blijk je op de homepage inderdaad 57 afbeeldingen (ter waarde van 1.8 megabyte!) te schalen met HTML.
StoreCore.io

Re: Feedback vernieuwde webshop

3
Hai Ward,

Heb wat afbeeldingen van de homepage verwijderd en een aantal afbeeldingen kleiner gemaakt.
Ik wist dat de homepage niet super snel was, maar bij mij duurde het zeker geen 10 seconde.

Hij laad bij mij nu in ieder geval al een heel stuk sneller dan hij deed.

Tips zijn nog steeds meer dan welkom.
het Schoenmakertje

Re: Feedback vernieuwde webshop

4
Bekijk je website eens op een scherm met een fatsoenlijke resolutie, voor mijn part bij de buren, want de resolutie van je foto's is een drama.

Snelheid is nu inderdaad al beter.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback vernieuwde webshop

5
Ward schreef:Je doet iets niet goed bij de beeldbewerking. Het laden van de homepage duurde zo'n 10 seconden en wie dan nog niet is afgehaakt, krijgt in ruil voor zijn geduld onscherpe productfoto's.

Als ik even onder de motorkap duik, blijk je op de homepage inderdaad 57 afbeeldingen (ter waarde van 1.8 megabyte!) te schalen met HTML.
Maar als de sloomheid volgens jou te danken is aan de afbeeldingen ter grootte van 1.8 mb, dan zou ik toch eens naar je internetverbinding kijken. Kom op, het is 2014! Ik werk nu ook aan een website waarvan de homepage alleen al 3.4 mb is. Als je de afbeeldingen slim laat laden dan is er toch niets aan het handje.

Ik kwam laatst zelfs een website tegen van 25 mb, dat is dan ook weer een beetje overdreven :p

Re: Feedback vernieuwde webshop

6
Ik werk nu ook aan een website waarvan de homepage alleen al 3.4 mb is.
En omdat het bij jouw goed gaat is dat overal zo?
Ook Google kijkt naar je snelheid en hoe sneller alles geladen is hoe beter dat voor je seo is. Een plaatje op de site hoeft echt niet vaak over de 50kb te gaan om er goed uit te zien.

Re: Feedback vernieuwde webshop

7
nescioo schreef:Ik werk nu ook aan een website waarvan de homepage alleen al 3.4 mb is. Als je de afbeeldingen slim laat laden dan is er toch niets aan het handje.

Ik kwam laatst zelfs een website tegen van 25 mb, dat is dan ook weer een beetje overdreven :p
Klinkt als een slappe rechtvaardiging voor een eigen RWD-ontwerpfout. Of je ziet niet dat die 3 MB met schalen in HTML/CSS even slecht overkomt als een paar K aan GIF'jes.

Ik verzin de cijfers niet: ik haal ze uit pagespeed-tools van Google en Yahoo, die deze site een onvoldoende geven.

Re: Feedback vernieuwde webshop

8
Maar weer eens een feedback doen :)
Uiteraard nog geen verdere postings gelezen, eerst m'n blik :)

Bij binnenkomst zie ik een erg rommelige, drukke en mij overvallende flash.
Waar het over gaat zie ik vervolgens links bovenin staan.

Goed, wat verder staat een stukje tekst.
Hierin kom ik zeker 4 keer het woord ons/onze tegen. Verder wel duidelijk adhv de tekst wat je kunt betekenen.

Contact gegevens mooi compleet, goed bezig!

Je hebt wel fijn meta sescription, meta keywords maar geen H1 ingevuld.

je hebt wel gewerkt aan Keywords zie ik wel. Waar heb je die overal gelaten?

emaille 32
naamborden 28
schoensmeer 17
voor 15
het 14
bordjes 14
inlegzolen 10
huisnummers 10

Wat betreft navigatie, hoe gaat dit op een tablet/smartphone? Met de muis veel actie dat wel ..?

Tenslotte, ik wil de klikken op Beslist - beoordeel ons maar dan komt er iets omhoog schuiven waardoor dat niet lukt.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Feedback vernieuwde webshop

9
Ward schreef:
nescioo schreef:Ik werk nu ook aan een website waarvan de homepage alleen al 3.4 mb is. Als je de afbeeldingen slim laat laden dan is er toch niets aan het handje.

Ik kwam laatst zelfs een website tegen van 25 mb, dat is dan ook weer een beetje overdreven :p
Klinkt als een slappe rechtvaardiging voor een eigen RWD-ontwerpfout. Of je ziet niet dat die 3 MB met schalen in HTML/CSS even slecht overkomt als een paar K aan GIF'jes.

Ik verzin de cijfers niet: ik haal ze uit pagespeed-tools van Google en Yahoo, die deze site een onvoldoende geven.
Dat het in dit geval onnodig is ben ik met je eens. Ik las je feedback in een ander topic, waar je soortgelijke (overigens terechte) kritiek had, en van daaruit trok ik wellicht de te voorbarige conclusie dat je een diepgewortelde haat jegens grote webpagina's hebt.
PaulG schreef:
Ik werk nu ook aan een website waarvan de homepage alleen al 3.4 mb is.
En omdat het bij jouw goed gaat is dat overal zo?
Ook Google kijkt naar je snelheid en hoe sneller alles geladen is hoe beter dat voor je seo is. Een plaatje op de site hoeft echt niet vaak over de 50kb te gaan om er goed uit te zien.
''Een plaatje op de site'' is nogal een vage definitie. Ik bedoel als je een liefhebber bent van skeuomorphism dan is 50 kb best wel weinig. Hoe dan ook: wanneer ik een website ontwerp dan staat de grootte van de afbeeldingen niet heel hoog op mijn prio-lijstje. Neemt overigens niet weg dat ik er natuurlijk wel rekening mee hou.

Re: [hetschoenmakertje.nl] Feedback vernieuwde webshop

10
Ik kan ook niet klikken op de footer, omdat er ineens een extra footer omhoog komt schieten.

Op mijn scherm (firefox, 17 inch) vind ik de producten wat te groot. Ik verwacht ze in het midden en moet van links naar rechts kijken om alles te bekijken. Ik zou het liever wat kleiner willen.

Ik klikte op een categorie, voor mijn gevoel werd ik eerst naar een product pagina gelinkt en toen door gelinkt naar de categorie pagina.

Verder ziet je site er tof uit. Maar naar mijn mening iets te aanwezig. Ik zou hier niet prettig mijn producten opzoeken.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [hetschoenmakertje.nl] Feedback vernieuwde webshop

11
Goed het is middels al weer even een tijdje terug maar ja naast de webshop ook nog een gewone winkel om te draaien.
Wat betreft de snelheid van de homepage hebben we een probleem getackeld. Ik zou graag van jullie horen of de snelheid nu oke is.

Ook weer een aantal foto's aan gepast en op een groot scherm 107 cm bekeken, ik denk dat het acceptabel is op een normaal scherm. Zo niet hoor ik ook dit graag.

De drukke flash (Was HTML) is verwijderd, kreeg er meer commentaar op.

Voor Jan Speelgoedboer navigeren op een telefoon en tablet werkt perfect.
En ook de footer aangepast.

Dus laat de reacties maar komen :D
het Schoenmakertje

Re: [hetschoenmakertje.nl] Feedback vernieuwde webshop

12
De snelheid is inderdaad fors verbeterd.

De megamenu's "Naamborden" en "Overige categorieën" zijn door de vele koppen in hoofdletters nogal onoverzichtelijk. Gewoon kleine letters gebruiken en per categorie een plaatje toevoegen, zou ik zeggen.

Je call-to-action "In winkelwagen" staat op productpagina's met langere teksten veel te laag: je moet scrollen voordat je kunt bestellen.
StoreCore.io