Dagelijkse uitbetaling Paypal

1
Ik had vorig jaar geïnformeerd bij Paypal of de functie die men in andere landen (zoals Amerika) aanbied om automatisch elke dag uitbetaald te worden ook in België bestond, en dat was toen niet.

Nu toevallig kom ik nog eens op de site en klik op "opnemen" en daar staat plots een link naar het instellen van een automatische overschrijving elke avond naar je bankrekening.

Ik had deze optie nog niet eerder gezien, waarschijnlijk nieuw voor 2014?

Ik kom niet zoveel op de Paypal site, aangezien ik dagelijks mijn overschrijving deed via de Paypal app. Ik kom enkel op de site voor refunds en opzoekingen.

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

2
Dan is België eerder aan de beurt dan Nederland blijkbaar ;) ik kom daar niets over tegen helaas. Zoiets zou wel handig zijn i.p.v. handmatig waarbij ik het soms wel eens vergeet.

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

3
Of de optie moet tevoorschijn komen vanaf een bepaald bedrag aan verkoop per maand. December was een uitzonderlijk goede maand, ook voor de Paypal betalingen. Ik kan me niet voorstellen dat bv. grotere spelers die echt per dag duizenden euro's ontvangen per Paypal er ook iemand op een bureau verantwoordelijk gemaakt moet worden om dat bedrag dagelijks over te schrijven...

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

4
Sowieso vertrouw ik Paypal voor geen meter meer. Simpel ik heb al jaren een privé-account en ik heb sinds 1,5 jaar een zakelijk account. Nu kan ik met mijn privé-account meer en ook gewoon bestellingen doen (vooral als het gaat om templates bestellen in Amerika), waarbij het met mijn zakelijk account gewoon echt 2 weken overheen wil gaan wil het doorkomen.

Dit alleen maar omdat ik ooit 1x bij een buitenlands bedrijf een annulering had gedaan heb ik dit gezeur, tenminste dat valt op, want daarvoor had ik het niet. Daarna weer een bestelling dezelfde bedrijf gedaan en dat ging gewoon wel goed.

Tenzij ik saldo erop zet dan wil het wel, vreemd aangezien mijn bankrekening gekoppeld is. Dat heb ik ook met mijn privé-account en heeft nooit problemen gegeven. Snap je het nog?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

5
tvserieshop schreef:Of de optie moet tevoorschijn komen vanaf een bepaald bedrag aan verkoop per maand. December was een uitzonderlijk goede maand, ook voor de Paypal betalingen. Ik kan me niet voorstellen dat bv. grotere spelers die echt per dag duizenden euro's ontvangen per Paypal er ook iemand op een bureau verantwoordelijk gemaakt moet worden om dat bedrag dagelijks over te schrijven...
Ik denk dat Nederland later komt, ik zie hem ook niet staan. Wij doen het een paar keer per maand, als ik er aan denk. Er komen eigenlijk dagelijks wel redelijke bedragen binnen.

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

6
Ik deed zo goed als dagelijks een overschrijving omdat Paypal er om bekend staat dat als een koper een klacht indient dat plots heel je account kan bevroren worden inclusief alle geld dat er nog op staat, en dus niet enkel maar het betwiste bedrag. Die twee maal dat er ooit al een claim werd ingediend was het enkel het betwiste bedrag, maar de verhalen op internet van duizenden euro's die zo maar vast komen te staan zijn talrijk en wens ik ten alle tijden te vermijden.

Re: Dagelijkse uitbetaling Paypal

7
tvserieshop schreef:Ik deed zo goed als dagelijks een overschrijving omdat Paypal er om bekend staat dat als een koper een klacht indient dat plots heel je account kan bevroren worden inclusief alle geld dat er nog op staat, en dus niet enkel maar het betwiste bedrag. Die twee maal dat er ooit al een claim werd ingediend was het enkel het betwiste bedrag, maar de verhalen op internet van duizenden euro's die zo maar vast komen te staan zijn talrijk en wens ik ten alle tijden te vermijden.
En terecht ;) ook ik vermijd dat liever. Ik begrijp sommige mensen wel hoor, maar niet iedereen is slecht met een webshop. Als een product retour komt of het komt stuk aan of wat dan ook ben ik de beroerste niet (wel bewijs, dus foto's maken als het stuk aangekomen is).

Daarbij hebben wij webshophouders zelf ook last van mensen die het leuk vinden om je een oor aan te naaien op wat voor manier dan ook. Het gaat wel van twee kanten.