[recycletronics.nl] Feedback webshop tbv hogere conversie

1
Wij zijn nu een paar maanden online en merken dat we voornamelijk via oa adwords redelijk wat bezoekers hebben, we hebben ook redelijk wat sales, maar de salesconversie is gewoon nog te laag.

We zitten in een soort van tunnelvisie, wat moeten we verbeteren of aanpassen om klanten over de streep te trekken. We horen dan ook graag meningen van anderen en tips en hints om zaken te optimaliseren om meer vertrouwen uit te stralen, zekerheid etc.

De link waar het om gaat is recycletronics.nl

ps. We zijn druk bezig om te kijken naar een goede review partij voor de betrouwbaarheid, als jullie advies hebben welke partij , ekoni, trustpilot etc horen we dat ook graag.

Alvast bedankt

Re: Feedback webshop tbv hogere conversie sales

2
Ik denk dat je sowieso in een moeilijk gebied zit met je webshop.

Waarom zou ik als consument 'mijn' iPhone 4S 16GB aan http://www.recycletronics.nl/ verkopen voor €166?

Die vraag stel ik mezelf, en daar kan ik geen zinnig antwoord op bedenken. Ten eerste moet de webshop vertrouwen uitstralen. Dat doet het m.i. niet door:
- Verbergen achter een antwoordnummer
- Contactformulier, geen e-mail adres
- Simpele stock images van het internet gehaald (zoals Q&A)
- Geen klantenervaringen

En daarnaast is het tegenwoordig geen moeite om een telefoon via het internet te verkopen, denk aan marktplaats e.d.
Daarmee rekening houdende, krijgt een consument er veel meer voor terug via marktplaats dan via een bedrijf. Tegelijkertijd heeft de verkopende partij meer zekerheid. Ik moet als verkopende partij nog maar hopen dat het toestel goed aankomt en er geen dynafix verhalen gaan gebeuren zoals 'telefoon is beschadigd aangekomen'.

Re: [recycletronics.nl] Feedback webshop tbv hogere conversi

3
Moeilijke markt inderdaad zoals RicardoV al aangeeft.

De webwinkel ziet er wel professioneel uit, maar ik zie niet onmiddelijk waar het om gaat.

Je kan je eigen gadget verkopen. Tegelijkertijd ook iets kopen. Misschien kan je daar een beter onderscheid in maken?

Je zegt dat je een paar maanden bezig bent, er is al een goede basis gelegd, maar om echt een balans te kunnen opmaken zal je nog wat verder moeten doen. De site testen / aanpassen, misschien andere adverteerkanalen opzoeken e.d.

Succes ermee