[colavita.nl]

1
Hey,
Sinds 2012 heb ik een webshop waarop ik replica producten verkoop: http://www.colavita.nl
Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden en wat er beter zou kunnen

Alvast bedankt voor de reacties

Re: [colavita.nl]

2
Wat ik er van vind? Ik vind het knap, dat je het durft, en het zo lang volgehouden hebt. Ik, en velen met mij, doen het je niet na denk ik.

Verzend je uit eigen voorraad, of op basis van dropshipping?

Re: [colavita.nl]

3
daavidof schreef:Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden en wat er beter zou kunnen
Als je zakelijk levensmoe bent is het project in ieder geval goed gelukt. Een webwinkel volledig vullen met imitatie producten lijkt mij ongeveer het domste wat je als webwinkelier kan doen. Ik zou maar alvast een goede advocaat gaan zoeken.

Re: [colavita.nl]

4
Een Armani voor 25% van de winkelprijs....

Pas maar op dat je vannacht niet van je bed gelicht wordt. Allemaal ali-baba spul zie ik. Als je dit bij de douana eruit pikken (en dan doen ze 100%) zijn de boetes niet mals.

Sorry ik vind het erg lullig voor je maar ik zou je hele website direct offline gooien voordat je zelf ergens ingegooid wordt...

Gelukkig weet je zelf ook dat je heeeeeel fout zit:
1. Zijn de producten echt?
Nee, de producten zijn hoge kwaliteits replica's.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [colavita.nl]

5
Heb nog nooit boetes gekregen, het wordt wel eens door de douane gecontroleerd maar dan moet je gewoon belasting aan de deur betalen, meestal is dat niet zoveel
Het Varaantje schreef:Een Armani voor 25% van de winkelprijs....

Pas maar op dat je vannacht niet van je bed gelicht wordt. Allemaal ali-baba spul zie ik. Als je dit bij de douana eruit pikken (en dan doen ze 100%) zijn de boetes niet mals.

Sorry ik vind het erg lullig voor je maar ik zou je hele website direct offline gooien voordat je zelf ergens ingegooid wordt...

Gelukkig weet je zelf ook dat je heeeeeel fout zit:
1. Zijn de producten echt?
Nee, de producten zijn hoge kwaliteits replica's.

Re: [colavita.nl]

6
hahaha wat zijn wij eensgezind opeens :D

Maar serieus TS. Gooi deze site nu dicht en gooi de backup weg. Jij krijgt zometeen een boete waar je niet goed van wordt. Als er nu al producten onderweg zijn naar de douane ga maar alvast sparen. Er staat een hele forse boete op namaak importeren. En je gaat niet wegkomen met 'ik wist het niet' als onschuldige consument. Je hebt een webwinkel een rechter gaat oordelen dat je dan pech hebt je had het moeten weten. Dat soort grapjes beginnen bij duizende euro's.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

8
Er zijn al honderden producten langs de douane geweest, nog nooit problemen gehad dus het valt allemaal wel mee.
Het Varaantje schreef:hahaha wat zijn wij eensgezind opeens :D

Maar serieus TS. Gooi deze site nu dicht en gooi de backup weg. Jij krijgt zometeen een boete waar je niet goed van wordt. Als er nu al producten onderweg zijn naar de douane ga maar alvast sparen. Er staat een hele forse boete op namaak importeren. En je gaat niet wegkomen met 'ik wist het niet' als onschuldige consument. Je hebt een webwinkel een rechter gaat oordelen dat je dan pech hebt je had het moeten weten. Dat soort grapjes beginnen bij duizende euro's.

Re: [colavita.nl]

9
daavidof schreef:Heb nog nooit boetes gekregen, het wordt wel eens door de douane gecontroleerd maar dan moet je gewoon belasting aan de deur betalen, meestal is dat niet zoveel
A: Ik geloof je niet.
B: Neem het nu maar van ons aan. Je gaat 100% tegen de lamp lopen. Heel, HEEEEL misschien heb je een keer mazzel gehad. Maar dat was vast niet met een Horloge, Pad, of Beats product.

Normaal gespoken zou ik nu denken "ach. Die komt er vanzelf wel achter' maar dit is echt iets waar jij zometeen echt financieele problemen mee gaat krijgen.

Als je het nu nog beter weet moet je maar voelen maar ik hoop dan je even bij jezelf gaat nadenken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

10
Oke maar ik vraag eigenlijk naar een reactie over hoe de site eruitziet en wat ik aan het uiterlijk zou kunnen veranderen

Re: [colavita.nl]

11
Maak je niet zo druk joh, het ergste wat er kan gebeuren is dat ik een bericht krijg van bijv. beats dat de site offline moet. Voor boetes hoef je niet bang te zijn, ik heb al een paar jaar ervaring met het inkopen van replica producten. Zelfs als je 50 beats tegelijk koopt hoef je maar een paar tientjes belasting te betalen
Het Varaantje schreef:
daavidof schreef:Heb nog nooit boetes gekregen, het wordt wel eens door de douane gecontroleerd maar dan moet je gewoon belasting aan de deur betalen, meestal is dat niet zoveel
A: Ik geloof je niet.
B: Neem het nu maar van ons aan. Je gaat 100% tegen de lamp lopen. Heel, HEEEEL misschien heb je een keer mazzel gehad. Maar dat was vast niet met een Horloge, Pad, of Beats product.

Normaal gespoken zou ik nu denken "ach. Die komt er vanzelf wel achter' maar dit is echt iets waar jij zometeen echt financieele problemen mee gaat krijgen.

Als je het nu nog beter weet moet je maar voelen maar ik hoop dan je even bij jezelf gaat nadenken.

Re: [colavita.nl]

12
Ik heb wel een tip. Doe de roze zonnebril af, en het bord voor je kop weg. Geeft een stuk helderder beeld op je business, en wellicht dat je dan tot het besef komt dat dit echt niet kan.

Re: [colavita.nl]

13
Het is dat er daadwerkelijk een webwinkel is anders zou ik denken dat TS loopt te trollen...

Is TS misschien de broer van

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2730
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... ngry+birds

Maar met zo'n attitude kom je er wel. In de gevangenis.

Nee je gaat niet echt van niemand tips en advies krijgen over je webwinkel. Niemand gaat je namelijk aanmoedigen om jezelf in het ongeluk te storten. Kijk eens de straf voor Angry birds meuk. Wat denk je als ze je betrappen met 10 nep Ipads...

Denk ook niet van 'so far so good'. Als de politie onderzoek naar je gaat doen komt alles wat je al verkocht hebt ook naar boven.

God slimme mensen openen een schimmige handel op Marktplaats of Silkroad ofzo... Deze sukkel doet het gewoon onder zijn eigen naam en bankrekening :shock:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

14
En weg is ie.... Waarschijnlijk een kuil aan het graven...

Wel opvallend dat hij een PayPal account heeft... Kan het niet vinden op de site van de KvK. Zie ook nergens een belastingnummer. Maar ik ga ervanuit dat hij wel braaf zijn belastingaangiftes doet natuurlijk.

Misschien is het beter dit topic te verwijderen voordat een NSB-er de politie tipt. Ik ben het 100% oneens met deze winkel maar heb ook de behoefte niet deze jongen in het ongeluk te storten.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

15
Zoals ik al gezegd heb, de risico's zijn minimaal. DHL controleert eigenlijk alleen grote pakketten en zelfs als ze gecontroleerd worden hoef je alleen belasting te betalen.
Het Varaantje schreef:Het is dat er daadwerkelijk een webwinkel is anders zou ik denken dat TS loopt te trollen...

Is TS misschien de broer van

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2730
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... ngry+birds

Maar met zo'n attitude kom je er wel. In de gevangenis.

Nee je gaat niet echt van niemand tips en advies krijgen over je webwinkel. Niemand gaat je namelijk aanmoedigen om jezelf in het ongeluk te storten. Kijk eens de straf voor Angry birds meuk. Wat denk je als ze je betrappen met 10 nep Ipads...

Denk ook niet van 'so far so good'. Als de politie onderzoek naar je gaat doen komt alles wat je al verkocht hebt ook naar boven.

God slimme mensen openen een schimmige handel op Marktplaats of Silkroad ofzo... Deze sukkel doet het gewoon onder zijn eigen naam en bankrekening :shock:

Re: [colavita.nl]

16
daavidof schreef:Zoals ik al gezegd heb, de risico's zijn minimaal. DHL controleert eigenlijk alleen grote pakketten en zelfs als ze gecontroleerd worden hoef je alleen belasting te betalen.
Dit is dus echt grote onzin! De risico's zijn enorm! Jij denkt echt dat als je gepakt wordt je alleen een waarschuwing krijgt?

DHL controleerd niet. De douane controleerd. Die controleren steeksproefsgewijs maar de pakkans is groot. Dat ze alleen grote pakketten controleren is gewoon zo'n domme opmerking. Ik kreeg laatst een rekening voor een broche van de doune (terecht). Hoe groot denk je dat die doos was?

Maar goed ik reageer niet meer op jou ik kan er gewoon niet over uit hoe naief je bent. Jij eindigd echt nog eens in het gevang als je zo doorgaat.

Had bij mij vroeger op mijn werk ook een handige harry. Of ik ook net zo'n mooi tablet wilde kopen als hij had voor een prikkie. Vertrouwde de zaak niet dus heb het niet gedaan. Da's maar goed ook want opeens kwam deze collega niet meer opdagen. 3 jaar in de bajes mocht hij doen.

Je beseft toch wel dat dit geen kwajongenstreek is he? Maar dat dit echt criminaliteit is. Als jij dit echt al honderderen keren gedaan hebt zoals je beweerd riskeer je echt wel meer dan een boete...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

17
Nog 1 poging dan.

Het gaat niet alleen om de weg van China naar Nederland wanneer de producten langs de douane komen. Als een merkhouder haar product op jouw website ziet staan, zal er ook vanuit die kant een juridische procedure worden gestart.

Ik heb dit zelf eens meegemaakt, maar toen handelde ik gelukkig te goeder trouw omdat mijn leverancier per ongeluk een partij imitatie had opgekocht, en aan mij geleverd. We hadden toen imitatie en origineel door elkaar liggen. Leverancier (uit Nederland) was verantwoordelijk, en dat is netjes rechtgezet. Als jij uit China importeert kan je in ieder geval niet terugvallen op je leverancier.

Zeker de merken als Gucci, Armani, Monster en andere zeer bekende grote merken, maken echt werk van het opsporen van imitatie, of zoals jij het noemt, replica producten.

Als je niet wilt luisteren moet je het helemaal zelf weten, maar ik raad je echt aan om hier nog eens goed over na te denken.

Re: [colavita.nl]

18
Nog even los van criminele activiteiten met nep artikelen.

Wat denk je dat er gebeurd als iemands nep-ipad (of de lader ervan. Ontploffende laders zijn dit jaar toch een paar keer in het nieuws geweest) in het gezicht exlodeerd.

Jij importeerd het in de EU. Jij bent aanprakelijk. Niet degene uit China or welk aziatisch land je het ook haalt. Als iemands huis affikt vanwege een nep beat box krijg jij de factuur.

Daar al bij stil gestaan?

Ja ik wil je inderdaad bang maken. Maar dit soort dingen kunnen wel degelijk gebeuren. En aangezien je een rekeningnummer hebt weet justitie je echt te vinden. Slimme mensen die nep armani's verkopen doen dat op zo'n manier dat ze niet te achterhalen zijn. Jij wel. Jou pakken ze.

Besef dat ik je probeer te helpen he? Als jij zo een schadeclaim van enkele tonnen aan je broek hebt zal ik niet minder van slapen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

19
Nou nou varaantje, zo erg is het nou ook weer niet. Wij importeren ook zelf (geen replica's) en hebben dus ook die aansprakelijkheid. Zo'n ramp is dat niet. De rest klopt wel, maar ze gaan hem echt niet morgen ophangen op het dorpsplein hoor. Er mee stoppen is wel verstandig denk ik ;) Ik vraag me af hoe je zoiets zo lang kunt volhouden zonder gepakt te worden.

Re: [colavita.nl]

20
henk-k schreef:Nou nou varaantje, zo erg is het nou ook weer niet. Wij importeren ook zelf (geen replica's) en hebben dus ook die aansprakelijkheid. Zo'n ramp is dat niet. De rest klopt wel, maar ze gaan hem echt niet morgen ophangen op het dorpsplein hoor. Er mee stoppen is wel verstandig denk ik ;) Ik vraag me af hoe je zoiets zo lang kunt volhouden zonder gepakt te worden.
Niet ophangen nee maar je bent gewoon wettelijk aansprakelijk.

Er is toch een verschil in kwaliteit tussen gewoon spullen importeren en chinese zwendel die zo goedkoop mogelijk copieen maken.

Ik had vorige week dat ik een raar sissend geluid hoorde. Stuk voor stuk alle electonica uitgezet. Uiteindelijk was het de baterijlader voor oplaadbare penlites. De oplaadbare batterijen waren opengesprongen en er sisde en bubbelde allemaal troep uit. Alles weggegooid waren gewoon duracell baterijen. Het had ook pang kunnen zeggen en de gordijnen in de fik kunnen zetten.

De kans dat netspul schade veroorzaakt door vonken of wat dan ook is gewoon aanwezig. Goed het zal eerder gewoon de geest geven maar het is en blijft een risico waar je gewoon aansprakelijk voor gesteld kan worden.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

21
Niemand die trouwens het thuiswinkel waarborg-logo opvalt? Iets zegt mij dat dit ook niet helemaal klopt. :lol:

Re: [colavita.nl]

22
nescioo schreef:Niemand die trouwens het thuiswinkel waarborg-logo opvalt? Iets zegt mij dat dit ook niet helemaal klopt. :lol:
Haha hoe kan ik dat nou gemist hebben :D

Echt geen enkele moraal of besef van normen en waarden deze gast :evil: Crimineeltje in de dop
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

23
En ach misschien doorgeven aan Luondo :) en Thuiswinkel Waarborg want ja zo slim is hij dus niet om na te denken dat hij nu nog veel meer door de mand is gevallen dan hij al was.

Re: [colavita.nl]

24
Zyra schreef:En ach misschien doorgeven aan Luondo :) en Thuiswinkel Waarborg want ja zo slim is hij dus niet om na te denken dat hij nu nog veel meer door de mand is gevallen dan hij al was.
Ik verlaag me niet tot dat niveau.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: [colavita.nl]

25
Om het nou als crimineel te bestempelen vind ik toch wat te ver gaan, ook zal hij hier echt niet voor in het gevangenis moeten. Waarschijnlijk ontvangt hij binnenkort van een of andere advocatenbureau een brief waarin geist wordt dat hij enkele duizenden euro's betaald en de producten van zijn webwinkel haalt of ze spannen een rechtszaak aan.

Ik ken iemand die vroeger ook namaak producten verkocht, dit via marktplaats. Hij kreeg toen ook zo'n brief en moest enkele duizenden euro's betalen. Natuurlijk vond hij dit vervelend maar hij had al zoveel verdiend met de verkoop dat het ook nog uit kon.

Re: [colavita.nl]

26
Is alweer een tijdje geleden sinds dit werd geplaatst, maar ik heb dus even een vraag/opmerking, hoe je het dan ook wilt noemen. Ik heb namelijk aan paar weken geleden iets besteld via deze site. Er stond bij ''Voor 16:00 in huis, volgende dag in huis''. Nu is het dus nog steeds niet binnengekomen. Officieel heeft een webwinkel dus 30 dagen het op te sturen en krijg je anders je geld terug, maar ik krijg dus maar geen gehoor. En tuurlijk, heel erg safe is deze webwinkel nou ook weer niet, maar veel vrienden en klasgenoten hadden het ook besteld en kregen het dan ook gewoon binnen. Eerst reageerde er dan ook gewoon iemand, maar nu krijg ik dus echt geen gehoor. Ik baal hier dus ontzettend van. Wie weet krijg ik het nog binnen, maar wie weet dus ook niet. Iemand idee wat ik nu moet doen of heeft iemand ervaring met zoiets?

Re: [colavita.nl]

27
Vreemd, je krijgt je bestelling niet van een website die namaak artikelen verkoopt, zich niet aan de wet houdt (geen adres/kamer van koophandel) en onterecht een logo van thuiswinkel waarborg gebruikt (hoewel die nu weg is zie ik). Je kunt beter een staatslot kopen als je een kans wilt om je geld terug te krijgen.

Ik zeg: leergeld, dat ben je kwijt, nu gewoon ergens kopen waar het wel legaal is.

Re: [colavita.nl]

28
Consumentenklachten horen helaas niet op dit forum thuis. Meldt je klacht op opgeletopinternet.nl, tros radar en dergelijke forums. Dit topic gaat dicht.