Sisow

1
Ik las hier op het forum dat veel mensen zich bij Sisow hadden aangemeld met een prive betaal rekening die wel apart geopend was voor de webwinkel.

Ik heb bij de ING een nieuwe rekening geopend maar dit is geen zakelijke rekening. Nu bij aanmelden bij Sisow willen ze mijn account niet activeren omdat mijn rekening geen zakelijke rekening is..

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen???

Re: Sisow

2
Je geeft in wezen al zelf antwoord op je vraag: Een zakelijke rekening openen.

Re: Sisow

3
Iedereen die nog met een privérekening een account had bij Sisow heeft eind vorig jaar bericht gekregen dat er een zakelijke rekening nodig was. Als je geen zakelijke rekening doorgaf, werd je account bevroren.
Heeft te maken met verscherpte regels en ergens is het wel logisch ook.

Re: Sisow

4
Een zakelijke rekening betekend voor mij de strop om mijn start te kunnen maken..

Een zakelijke rekening kost 95 euro per jaar + alles wat je met die rekening doet.
Sisow rekent ook kosten voor het gebruik maken van ideal

Die kosten liggen samen al veel hoger als dat ik verwacht om te zetten in de webwinkel.... dat moet toch niet de bedoeling wezen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sisow

5
BirdsPlace schreef:Een zakelijke rekening betekend voor mij de strop om mijn start te kunnen maken..

Een zakelijke rekening kost 95 euro per jaar + alles wat je met die rekening doet.
Sisow rekent ook kosten voor het gebruik maken van ideal

Die kosten liggen samen al veel hoger als dat ik verwacht om te zetten in de webwinkel.... dat moet toch niet de bedoeling wezen?
Get real… :shock:

Zonder die 95 euro per jaar had je dus een "winst per maand" gehad van € 7,92.

Ga vakken vullen of zo, dan verdien je per uur meer.

Re: Sisow

6
BirdsPlace schreef:Een zakelijke rekening betekend voor mij de strop om mijn start te kunnen maken..

Een zakelijke rekening kost 95 euro per jaar + alles wat je met die rekening doet.
Sisow rekent ook kosten voor het gebruik maken van ideal

Die kosten liggen samen al veel hoger als dat ik verwacht om te zetten in de webwinkel.... dat moet toch niet de bedoeling wezen?
Wil je nu beweren dat je een omzet van 10 euro per maand verwacht in je webwinkel? say whut?

Ik denk dat je beter een krantenwijk gaat starten, dan heb je minder werk voor "meer" inkomsten....

If you wanna play with the big boys... voor niets gaat de zon niet eens meer op..


Het is dus inderdaad wel de bedoeling dat je investeert om te kunnen verdienen....
er zijn nu eenmaal regels..

Ps: heb je de HBD factuur ook al ingecalculeerd,? en de KVK? ow vergeet de plakband niet van de locale Staples...
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Sisow

7
Ward schreef:Ga vakken vullen of zo, dan verdien je per uur meer.
Als ik had kunnen werken had ik dat met alle liefde gedaan! Zit al vele jaren thuis zonder doel in mijn leven en de webwinkel hoopte ik niet al te veel geld op bij te hoeven leggen want winst maken gaat gewoon (bijna) niet.. Door die extra kosten van een zakelijke rekening betekend dat dat ik per maand te veel moet bij leggen waardoor ik dus geen start kan gaan maken. Ik wilde de webwinkel niet om geld te verdienen maar puur om iets van een doel in mijn leven te hebben. Was al blij dat het uwv mij toestemming en ondersteuning gaf maar nu nekt dit mij dus :-@

Kan echt boos worden om zulke reacties.. Je weet totaal niet wat de situatie van iemand is en geef dan niet zulke antwoorden die nergens op slaan!

Re: Sisow

8
De eerste 3 jaar krijg je flinke korting, omdat je starter bent. Een zakelijke rekening gaat je echt geen € 95,- kosten. Ik geloof dat wij uitkwamen op totale kosten van € 20,- per jaar met alles erop en eraan.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Sisow

9
Je kan er altijd nog voor kiezen om alleen overschrijvingen te accepteren...

Al ben ik het met je eens dat een zakelijke rekening onzin en geldverspilling zou het toch niet het verschil mogen maken tussen wel en geen winst. Vroegah moest je ook nog eens de KvK en het HBD betalen dat is nu gelukkig ook niet meer.

Maar je mag wel wat meer veerkracht tonen. Een webwinkel beginnen is nu ook weer niet zo makkelijk en als je je zo snel uit het veld laat slaan is het misschien beter om het zo te laten. Beter dan stoppen na de investeringen gedaan te hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Sisow

10
HorseTopShop schreef:De eerste 3 jaar krijg je flinke korting, omdat je starter bent. Een zakelijke rekening gaat je echt geen € 95,- kosten. Ik geloof dat wij uitkwamen op totale kosten van € 20,- per jaar met alles erop en eraan.
Bij de ING kost een zakelijke rekening 94 euro aan vaste kosten per jaar.. Mag ik dan vragen waar jullie bankieren? Dat scheelt namelijk nogal veel!

Re: Sisow

11
BirdsPlace schreef:
HorseTopShop schreef:De eerste 3 jaar krijg je flinke korting, omdat je starter bent. Een zakelijke rekening gaat je echt geen € 95,- kosten. Ik geloof dat wij uitkwamen op totale kosten van € 20,- per jaar met alles erop en eraan.
Bij de ING kost een zakelijke rekening 94 euro aan vaste kosten per jaar.. Mag ik dan vragen waar jullie bankieren? Dat scheelt namelijk nogal veel!
Is het niet gratis het eerste jaar bij de ING?

Ik zit nu bij SNS. zo rond de 100 euro per jaar geloof ik.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Sisow

12
BirdsPlace schreef:
Ward schreef:Ga vakken vullen of zo, dan verdien je per uur meer.
Als ik had kunnen werken had ik dat met alle liefde gedaan! Zit al vele jaren thuis zonder doel in mijn leven en de webwinkel hoopte ik niet al te veel geld op bij te hoeven leggen want winst maken gaat gewoon (bijna) niet.. Door die extra kosten van een zakelijke rekening betekend dat dat ik per maand te veel moet bij leggen waardoor ik dus geen start kan gaan maken. Ik wilde de webwinkel niet om geld te verdienen maar puur om iets van een doel in mijn leven te hebben. Was al blij dat het uwv mij toestemming en ondersteuning gaf maar nu nekt dit mij dus :-@

Kan echt boos worden om zulke reacties.. Je weet totaal niet wat de situatie van iemand is en geef dan niet zulke antwoorden die nergens op slaan!

Ik vind het jammer dat het runnen van een bedrijf tegenwoordig meer als hobby en bezigheidstherapie gezien wordt dan als beroep. Ondernemen is serieus en hard werken, investeren, uren maken en iets opbouwen. Terecht dat er eisen gesteld worden aan het ontvangen van betalingen. Wat mij betreft mogen de eisen voor het starten van een bedrijf nog strenger, juist om dit soort inschrijvingen te voorkomen (sorry, dat is niet echt persoonlijk bedoeld).

Re: Sisow

13
Rabobank.

Per kwartaal komt er een factuur. Volgens mij is 99% van de kosten, iDeal kosten en betaal je een paar euro aan de bank voor abonnement. Zal nu wel duurder worden nu we de 2 jaar zijn gepasseerd.

Re: Sisow

14
Wie gaat er ook naar het ING? Goh kan ik ook wel zo beginnen. Ga eerst vergelijken waarbij je het 1e jaar met bewijs van KvK-inschrijving (niet ouder dan een jaar) gewoon korting krijgt. Bedoel alles voor bijvoorbeeld €2,95 kunnen doen moet in het eerste jaar zeker wel lukken om in het tweede jaar gewoon maandelijks te kunnen betalen.

HBD mag dit jaar niet eens meer komen met een factuur ;) want ze zijn er niet meer. Enige wat ze nog doen is de administratie en dus alles van voor 2014 nog innen wat nog niet binnen is gekomen.

UWV en helpen? Het is PIEP om geen doel te hebben in je leven, ik weet voor een deel hoe het is.
Maar re-integratie of helpen op deze manier zonder goede voorlichting of altijd iets van de één zegt dit en de ander zegt dat zal uiteindelijk niet goed werken.

Re: Sisow

15
Ik bankier bij de ING, puur omdat ik daar met TAN codes via mobiel kan werken. De kosten... Daar heb ik nog nooit naar gekeken, en ga ik ook niet doen. Al zal het een tientje of zelfs 50 euro per jaar duurder zijn. Waar hebben we het over. Ik ga ook niet elke zaterdag langs 6 supermarkten om het pakje hagelslag en boter met twee dubbeltjes voordeel te scoren. Sommige dingen moet je gewoon niet te veel aandacht aan besteden vind ik.

En TS, ik raad je echt af om je webwinkel op deze manier te starten. Als je een keer een nieuwe printer moet kopen ben je schijnbaar al failliet. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik snap het UWV ook niet dat ze het starten van een webwinkel zo aansporen, en je de illusie geven dat het met een paar tientjes "winst" per jaar al de moeite waard is.

Re: Sisow

16
BirdsPlace schreef:Kan echt boos worden om zulke reacties.. Je weet totaal niet wat de situatie van iemand is en geef dan niet zulke antwoorden die nergens op slaan!
Snap je gevoel. Jouw gevoel is menselijk.

Echter ben jij geen 'mens' maar een 'bedrijf uit het MKB' als je een webwinkel begint. Dus zijn de zaken die je noemt inderdaad ondergeschikt want als een consument iets bij een webwinkel bestelt, koopt hij iets bij een bedrijf. Een bedrijf die bij problemen garant staat. Retouren accepteert, en dus niet wakker ligt van honderd euro meer of minder, want anders kun je dit soort zaken niet garanderen.

Er wordt van jou zekerheid verwacht. Je mag dus niet 'zeuren'.

Niemand zal deze woorden officieel in de mond nemen, maar indirect denk ik dat men blij is als ze partijen die afhaken na een extra kostenpost van 100 euro, kwijtraken op deze manier.
Nu op mijn weblogs:

Re: Sisow

18
Wij hebben ING vanwege de ruime openingstijden. Altijd handig als je er langs wilt gaan.

Re: Sisow

19
henk-k schreef: Ik vind het jammer dat het runnen van een bedrijf tegenwoordig meer als hobby en bezigheidstherapie gezien wordt dan als beroep. Ondernemen is serieus en hard werken, investeren, uren maken en iets opbouwen. Terecht dat er eisen gesteld worden aan het ontvangen van betalingen. Wat mij betreft mogen de eisen voor het starten van een bedrijf nog strenger, juist om dit soort inschrijvingen te voorkomen (sorry, dat is niet echt persoonlijk bedoeld).
Mee eens, inschrijving kvk is tegenwoordig ook gratis wat volgens mij het hobby matig ondernemen alleen maar in de hand werkt.

Zelf zit ik bij de ING, toen ik begon was het het eerste jaar gratis. Bij Sisow betaal je momenteel 0,45 cent per IDeal transactie, 0,25cent voor een batch uitbetaling en daarover dan nog de btw.

Maar hoe ben je van plan te gaan investeren in je bedrijf als je zo'n relatief kleine investering als dit al veel vind?
http://www.balkonafscheiding.nl
Alles voor op je balkon

Re: Sisow

20
Ik vraag me af hoe ondernemers kunnen denken dat alles maar "gratis" kan. Ze willen zelf altijd ondernemen en geld verdienen (anders wordt je geen ondernemer) maar vinden het gek/schandalig dat een ander bedrijf ook moet verdienen om diensten te kunnen aanbieden (waaronder dus iDeal en bankrekening ook vallen)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Sisow

21
Mijn webshop/bedrijf bestaat nu bijna 3 jaar. De eerste paar maanden gebruikte ik OpenCart met een niet nader te noemen provider..dat ik in contact kwam, bij toeval, met Sisow. Omdat Sisow in de zelfde plaats zit als ondergetekende daar heen gegaan en een prima gesprek gehad. Sisow was binnen een paar dagen actief en het werkt prima.

Ik ben nog steeds tevreden hoewel ik het idee heb dat Sisow iets te groot is geworden om nog dezelfde snelle service te geven als toen. Het duurt nu allemaal wat langer. Maar goed, als je kijkt wat je kosten zijn en de mogelijkheden bij en met Sisow in vergelijk met andere providers, dan moet je gewoon niet klagen.

Kortom; Sisow is en blijft een beste keuze, misschien wel DE beste!

Re: Sisow

22
Ik zit sinds mijn start bij Sisow, ondanks dat ik klachten had gelezen over hun support.

Toen ik vorige week Klarna wou toevoegen hebben ze mij een nieuwe versie van de OpenCart extentie toegestuurd. Ik kreeg toen plots veel bestellingen betaald met Paypal toe in de twee dagen erna, en een daling in de Sisow betalingen. Na een test checkout bleek er een dikke blok foutmelding tekst in de voorlaatste stap te zitten door de nieuwe Sisow plug in, klanten die toch door gingen konden perfect betalen maar bij velen wekte het begrijpelijk geen vertrouwen!

Ik mail ze op zondag deze situatie, en op maandagochtend om 8u30 zat er reeds een nieuw php bestand in mijn mail. Direct geïnstalleerd, en geen foutmeldingen meer. Totdat ik de dag erna in de namiddag plots een pak "expired" transacties kreeg, en na een controle bleek na de installatie van dat nieuw bestand geen enkele betaling meer gelukt te zijn.

Opnieuw telefonisch contact opgenomen om dit uit te leggen, ze vroegen de log op van OpenCart en vertelde hen ook dat blijkbaar bij elke betaalpoging er één error lijn in de log bij kwam. Nadat ze dit bekeken hebben kreeg ik twee uren later een nieuwe php file die de error oploste en nu is alles goed in orde.

Ok ik heb enkele dagen wat problemen ondervonden, en dat zal mij wel enkele klanten gekost hebben, maar 90% van de niet afgewerkte bestellingen kwamen enkele minuten later toch binnen met betaling via Paypal of overschrijving, slechts enkelen haakten af.

Ik ben dus tevreden over Sisow. Ik heb twee weken geleden nog eens een offerte bij Ogone gevraagd, en nogmaals viel ik zoals twee jaar geleden van mijn stoel van de kosten die zij aanrekenen.

Ivm de hobby zelfstandigen, in België is het simpel, geen attest bedrijfsbeheer is geen eigen zaak. Lopen we daarmee wat achter op de Nederlandse markt online? Dat zal best wel, maar we hebben dan ook een pak minder "huis tuin en keuken" webwinkeltjes.

Re: Sisow

23
De laatste reacties gaan een beetje voorbij aan de vraag. Of sisow wel of geen goede PSP is, is hier niet ter discussie. Voor iDEAL moet je een zakelijke rekening hebben, bij Sisow én alle andere aanbieders, en dat begreep de TS niet. Volgens mij is dat nu wel duidelijk.

Re: Sisow

24
Ben het eens met de vele andere posters in dit topic. Je wilt gaan ondernemen, je wilt geld gaan verdienen? Daarvoor zul je zeker eerst voor moeten gaan investeren, en dat kost geld.... Het komt je niet aanwaaien ben ik bang. Dat er tegenwoordig een zakelijke rekening nodig is om een account aan te kunnen maken bij een payment service providor vind ik op zich meer als normaal. Als je niet bereid bent te gaan investeren, dan moet je ook niet gaan ondernemen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook