Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

61
Nou ik ben een beetje pissig op Klarna en Sisow! De klant kan een kortingscode invullen en deze had bij een mooi bedrag 15% korting op alle producten. Dus ik wist het eindbedrag. Klant wil betalen, maar in ene is het eindbedrag op het Klarna factuur met €3,43 vermindert! Dus de klant hoeft aan Klarna NOG MINDER te betalen!

Dat ik kijk factuur na en zie staan dat zij bij de kortingscode €3,43 extra korting hebben gegeven dan wat op mijn factuur staat! WTF! Dacht ik dus direct, bedoel IK maak mijn facturen en Klarna moet niet zijn eigen dingen gaan doen!

Wil ik dit doorgeven aan Sisow, krijg ik een mail van Mail Delivery System! Say what? Sisow niet te bereiken. Bedoel als ik iedere keer geld kwijt raak omdat een klant een kortingscode gebruikt en hun gewoon ook nog extra korting erbovenop gaan geven dan ben ik dus heel snel klaar met Klarna.

Als het eindbedrag €50,- op de rekening van Magento (incl. kosten voor Klarna en kortingen) dan moet Klarna en Sisow niet zeggen dat de klant dan maar €48,- hoeft te betalen.

Of is dit soms dat de klant minder betaald, want dat zijn de kosten? Die 3% en €1,65 of zo... Maar dat is ook raar. Bedoel de klant hoort dan €50,- te betalen en ik dan €48,- te krijgen. Dat is logisch. Ik snap hier gewoon niets meer van.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

62
Sisow gebeld?

Ik krijg altijd direct reactie van Sisow op een mailtje. Misschien gaat het om een foutje in de softeware of hebben hun een actie ofzo? Zoals jij het juiste bedrag maar krijgt toch?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

63
Zyra schreef:Nou ik ben een beetje pissig op Klarna en Sisow! De klant kan een kortingscode invullen en deze had bij een mooi bedrag 15% korting op alle producten. Dus ik wist het eindbedrag. Klant wil betalen, maar in ene is het eindbedrag op het Klarna factuur met €3,43 vermindert! Dus de klant hoeft aan Klarna NOG MINDER te betalen!

Dat ik kijk factuur na en zie staan dat zij bij de kortingscode €3,43 extra korting hebben gegeven dan wat op mijn factuur staat! WTF! Dacht ik dus direct, bedoel IK maak mijn facturen en Klarna moet niet zijn eigen dingen gaan doen!

Wil ik dit doorgeven aan Sisow, krijg ik een mail van Mail Delivery System! Say what? Sisow niet te bereiken. Bedoel als ik iedere keer geld kwijt raak omdat een klant een kortingscode gebruikt en hun gewoon ook nog extra korting erbovenop gaan geven dan ben ik dus heel snel klaar met Klarna.

Als het eindbedrag €50,- op de rekening van Magento (incl. kosten voor Klarna en kortingen) dan moet Klarna en Sisow niet zeggen dat de klant dan maar €48,- hoeft te betalen.

Of is dit soms dat de klant minder betaald, want dat zijn de kosten? Die 3% en €1,65 of zo... Maar dat is ook raar. Bedoel de klant hoort dan €50,- te betalen en ik dan €48,- te krijgen. Dat is logisch. Ik snap hier gewoon niets meer van.
Klinkt mij meer als een knullige koppeling. Oftewel gewoon fout in je programmatuur, dat de korting 2 keer berekend wordt..
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

64
Het Varaantje schreef:Sisow gebeld?

Ik krijg altijd direct reactie van Sisow op een mailtje. Misschien gaat het om een foutje in de softeware of hebben hun een actie ofzo? Zoals jij het juiste bedrag maar krijgt toch?
Nou mail komt niet aan en sinds wanneer ken je ze op zondag bereiken? Nou ik ga niet het juiste bedrag krijgen als de klant minder over moet maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

65
NOP Webdesign schreef:
Zyra schreef:Nou ik ben een beetje pissig op Klarna en Sisow! De klant kan een kortingscode invullen en deze had bij een mooi bedrag 15% korting op alle producten. Dus ik wist het eindbedrag. Klant wil betalen, maar in ene is het eindbedrag op het Klarna factuur met €3,43 vermindert! Dus de klant hoeft aan Klarna NOG MINDER te betalen!

Dat ik kijk factuur na en zie staan dat zij bij de kortingscode €3,43 extra korting hebben gegeven dan wat op mijn factuur staat! WTF! Dacht ik dus direct, bedoel IK maak mijn facturen en Klarna moet niet zijn eigen dingen gaan doen!

Wil ik dit doorgeven aan Sisow, krijg ik een mail van Mail Delivery System! Say what? Sisow niet te bereiken. Bedoel als ik iedere keer geld kwijt raak omdat een klant een kortingscode gebruikt en hun gewoon ook nog extra korting erbovenop gaan geven dan ben ik dus heel snel klaar met Klarna.

Als het eindbedrag €50,- op de rekening van Magento (incl. kosten voor Klarna en kortingen) dan moet Klarna en Sisow niet zeggen dat de klant dan maar €48,- hoeft te betalen.

Of is dit soms dat de klant minder betaald, want dat zijn de kosten? Die 3% en €1,65 of zo... Maar dat is ook raar. Bedoel de klant hoort dan €50,- te betalen en ik dan €48,- te krijgen. Dat is logisch. Ik snap hier gewoon niets meer van.
Klinkt mij meer als een knullige koppeling. Oftewel gewoon fout in je programmatuur, dat de korting 2 keer berekend wordt..
Mij dus ook, maar kan toch ook niet de enige zijn die het opvalt? En ook juist in het weekend.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

66
Zyra schreef:
Het Varaantje schreef:Sisow gebeld?

Ik krijg altijd direct reactie van Sisow op een mailtje. Misschien gaat het om een foutje in de softeware of hebben hun een actie ofzo? Zoals jij het juiste bedrag maar krijgt toch?
Nou mail komt niet aan en sinds wanneer ken je ze op zondag bereiken? Nou ik ga niet het juiste bedrag krijgen als de klant minder over moet maken.
Hangt ervanaf of de fout aan jou of aan hun kant ligt. Het lijkt mij logisch dat jij alleen (o.a.) een bedrag meegeeft. Niet dat hun er zelf nog mee moeten rekenen. De vraag is geef jij het goede bedrag mee en past Sisow het bedrag daarna aan of geef jij het verkeerde bedrag mee.

En dan heb je natuurlijk nog de vraag hoe kan het dat jij het verkeerde bedrag meegeeft. Zit er in jou eigen software een foutje of gaat er iets mis in het stukje Sisow code zodat het verkeerde bedrag eruit komt.

Kan je de output die naar Sisow gaat hier eens posten?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

67
Het Varaantje schreef: Hangt ervanaf of de fout aan jou of aan hun kant ligt. Het lijkt mij logisch dat jij alleen (o.a.) een bedrag meegeeft. Niet dat hun er zelf nog mee moeten rekenen. De vraag is geef jij het goede bedrag mee en past Sisow het bedrag daarna aan of geef jij het verkeerde bedrag mee.

En dan heb je natuurlijk nog de vraag hoe kan het dat jij het verkeerde bedrag meegeeft. Zit er in jou eigen software een foutje of gaat er iets mis in het stukje Sisow code zodat het verkeerde bedrag eruit komt.

Kan je de output die naar Sisow gaat hier eens posten?
Ik heb vandaag het bekende van het kastje naar de muur gezeur gehad. Sisow wees naar Klarna, Klarna naar Sisow en toen ik zei dan moet het gewijzigd worden in de plugin (van Sisow naar hun), dat moest mijn webbouwer dan maar doen (of je begrijpt gewoon niet wat ik zeg). Of Klarna communiceert dat naar Sisow? Maar nee dat gebeurt niet, ik moest Sisow bellen. Zijn leuke partners van elkaar kom ik nu al achter. Sisow belt mij overigens erover terug.

Als op mijn factuur 50 staat en dit doorkomt bij Sisow hoort op factuur wat ik bij Sisow voor Klarna genereer niet uit te komen op 48. Dus hoe kan ik nou in mijn webshop wat gaan zitten wijzigen als het bedrag bij Sisow goed staat, maar bij het genereren van factuur naar Klarna de fout zit?

Misschien klinkt het een beetje vaag, maar alles in mijn webshop gaat goed. Ook richting Sisow. Daar staat 50, maar je moet dan op een knop drukken dat een factuur gaat genereren bij Klarna en waarbij de klant dan een e-mail krijgt met factuur van Klarna en daar komt dan het bedrag van 48 op te staan en staat bij de korting die gegeven is een hoger bedrag.
Klarna gaf aan dat dit met de BTW te maken had, maar dit is iets tussen Sisow en Klarna en niet van mij. Stond er nou ook nog een verkeerd bedrag bij Sisow dan kon ik het wel begrijpen dat ik ook eventueel in mijn eigen systeem moest kijken.

Ik zat vanmiddag wel van jongens kom op zeg hebben jullie mij nu gevangen en is het van zoek het maar lekker uit? Dan raar vinden dat je er kriegel van wordt. Gelukkig pakt Sisow het nu wel goed op en ben ik benieuwd naar de uitkomst. Het is dus nog even afwachten hoe dit afloopt.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

69
NOP Webdesign schreef:Ik moet eerlijk zeggen, dat ik je verhaal ook compleet niet begrijp. Als je zou doen wat Varaantje zegt, wordt het misschien duidelijk. Oftewel gewoon de daadwerkelijke output van jou plugin van een voorbeeld transactie posten. Die informatie aan Sisow ter beschikking stellen helpt allicht ook?
Ja, je moet er in zitten en het zien wil je het begrijpen. Daarom het nog 2e alinea uitgelicht wat je moet doen en waar het fout gaat. Sisow heeft de informatie ook, natuurlijk hebben ze informatie en zie zien ook het probleem. Maar omdat je in het gesprek "Klarna" laat vallen willen ze het afschuiven op Klarna en andersom. Doordat ze dan uiteindelijk met je meezoeken zitten ze van oh ja dat klopt niet.

Maar dan heb je wel in totaal 3 telefoontjes gehad, Sisow, Klarna, Sisow en dan nog per e-mail. En ben nu nog bezig met Sisow, ze zijn aan het onderzoeken waar het probleem ligt dus ik wacht geduldig op antwoord.

Waar het mij hier meer omgaat is dat ik heel erg vervelend vind dat als ik een probleem constateer dat juist (dat voorkomt in het systeem van Sisow en doorsturen naar Klarna) beide partijen dan het vingertje naar elkaar gaan wijzen en ik daar tussen zit en dan Klarna zegt ja zal wel in jouw systeem zitten.

Dat ik denk ga eerst onderzoek doen voordat je dit soort conclusies gaat trekken. Bedoel ik heb dit ook al eerder uitgezocht juist voordat ik contact opnam met hun. Dacht eerst misschien wordt er door Sisow al geld ingehouden, maar kan niet, want klant betaald minder en daar gaat dan nog kosten vanaf.

Maar ik hou jullie op de hoogte :wink:.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

70
Ik heb wel eens eerder meegemaakt dat Magento plugins niet goed omgaan met BTW in combinatie met korting. Ik heb zelf ook wel eens met de Magento api gewerkt en er zijn nogal wat velden die met bedragen, kortingen, btw te maken hebben met maar heel weinig uitleg wat wat is.

Het lijkt er hier een beetje op dat Sisow de korting correct berekent, maar dat in de info van Sisow naar Klarna de korting opnieuw berekend wordt (en dan fout), ipv simpelweg de bedragen van Sisow over te nemen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

71
sjoerdk schreef:Ik heb wel eens eerder meegemaakt dat Magento plugins niet goed omgaan met BTW in combinatie met korting. Ik heb zelf ook wel eens met de Magento api gewerkt en er zijn nogal wat velden die met bedragen, kortingen, btw te maken hebben met maar heel weinig uitleg wat wat is.

Het lijkt er hier een beetje op dat Sisow de korting correct berekent, maar dat in de info van Sisow naar Klarna de korting opnieuw berekend wordt (en dan fout), ipv simpelweg de bedragen van Sisow over te nemen.
Inderdaad zoals je zegt Sjoerd, precies dat.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

72

Code: Selecteer alles

11.2    Indien een Vordering op enig moment niet (meer) voldoet aan de vereisten uit lid 1 van dit 
artikel, is Billink gerechtigd de Vordering aan de Klant te retrocederen (aan de Klant terug over te 
dragen) of een reservering te maken op de Koopsom.
11.3  Retrocessie vindt direct na bekendwording plaats. De Klant koopt deze Vorderingen nu voor 
alsdan en aanvaardt deze in eigendom. De Klant verleent Billink hiertoe, voor zover nodig, een 
onherroepelijke volmacht. De Vorderingen worden door Billink digitaal aan de Klant opgegeven. 
De Koopsom van deze Vorderingen is gelijk aan de Koopsom voor de cessie, verminderd met een 
vergoeding van door Billink geleden renteverlies en door haar betaalde kosten waaronder tevens 
begrepen deurwaarders- en gerechtskosten). Betaling van de Koopprijs wordt verwerkt in de 
Afrekening. 
Uit bovenstaande mag elke webwinkelier die zijn goederen zonder handtekening voor ontvangst verstuurt (getekend door de debiteur in persoon), mijns inziens nog even tot tien tellen. Contractueel ben je dan ook het renteverlies en de kosten voor incasso etc. verschuldigd aan Billink als er bij de klant niets te halen valt en jij geen handtekening hebt van de debiteur zelf. Het is misschien ook goed even in het achterhoofd te houden dat Billink is opgezet door CIB (het incassobureau dat de incasso voor zijn rekening neemt).

Als je de goederen dus met een handtekening voor ontvangst verstuurt (getekend door de debiteur zelf) is er niets aan de hand.

***********************

Tip: er is een incassobureau dat dat geen kosten in rekening brengt aan de ondernemer in geval van incasso, en zelfs geen incassoprovisie rekent over het geïnde bedrag: Intocash in Rotterdam.

************************

Het zou trouwens mooi zijn als Focum meerdere koppelingen beschikbaar heeft naar veel gebruikte platformen. Enkel een goede kredietcheck, dus zonder de factoring-incasso toestand erbij is gevoelsmatig iets waar meer webwinkeliers naar op zoek zijn.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

73
Ik heb in het verleden voor me shop ook contact gehad met Billink. Ik ben er niet mee doorgegaan omdat bij mij de indruk werd gewekt dat zij het vooral van de incasso's moeten hebben. Zelfs bij een contract waar je zelf het betalingsrisico draagt, gaan ze, als de klant niet betaald, incasso opstarten zonder overleg vooraf. Als er bij de klant dan niets te halen valt ben je contractueel wel de incassokosten aan ze verschuldigd...

Het lijkt mij dat dat als je het risico op niet-betalen voor je eigen rekening neemt, vrij normaal dat je dan zelf beslist of er incasso moet plaatsvinden en dat je zelf beslist of je dat risico dat je dan die kosten aan het incassobureau kwijt wilt zijn voor je rekening wilt nemen.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

74
+ rente

Ikzelf zie totaal de toegevoegde waarde niet meer van zo'n partij. De enige toegevoegde waarde is dat klanten die nu wel bij je bestellen (wat ze anders niet gedaan zouden hebben) en netjes betalen.

Maar een partij als Billink of Afterpay zelf hebben weinig toegevoegde waarde. Ze eten vrolijk mee uit de ruif iedere keer als een klant kiest voor achteraf betalen en betaald. Maar zodra de klant niet betaald dan zijn ze niet thuis. Athans ze sturen een paar brieven (kan ik ook) en dan doen ze er niks meer mee. Alleen jou met hogere kosten opzadelen.

OK toegegeven in bepaalde gevallen betalen ze jou wel uit terwijl de klant niet betaald maar en zijn veel te veel uitsluitingen waar jij als klant niks aan kan doen. BV je claimt 'over de drempel' die overigens heel laag ligt. Of de klant betaald echt niet. Of de klant blijkt stiekem onder de 18 te zijn. En vast nog meer van dat soort addertjes.

De vraag is eigenlijk wat je dan nog hebt aan zo'n partij? Je moet voor jezelf dat de overweging maken of het niet makkelijker / goedkoper is zelf een paar keer een herinnering te sturen en er een no-cure no-pay incassobureau op af te sturen. Dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper ook EN je hebt mooi achteraf betalen in je winkel wat wel conversie verhogend kan werken
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

75
Het Varaantje schreef:Maar een partij als Billink of Afterpay zelf hebben weinig toegevoegde waarde. Ze eten vrolijk mee uit de ruif iedere keer als een klant kiest voor achteraf betalen en betaald. Maar zodra de klant niet betaald dan zijn ze niet thuis. Athans ze sturen een paar brieven (kan ik ook) en dan doen ze er niks meer mee. Alleen jou met hogere kosten opzadelen.
Dan is Buckaroo BetaalGarant een aantrekkelijk alternatief. Daarbij krijg je wel 100% garantie dat de geaccepteerde betaling wordt uitgekeerd.

Zo hoort het ook als je goed betaald wordt voor het overnemen van het debiteurenrisico en je volledig achter je eigen diensten staat.
StoreCore.io

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

79
Het Varaantje schreef:OK toegegeven in bepaalde gevallen betalen ze jou wel uit terwijl de klant niet betaald maar en zijn veel te veel uitsluitingen waar jij als klant niks aan kan doen. BV je claimt 'over de drempel' die overigens heel laag ligt.
Wij hebben met Billink destijds een limiet van 2500,- per klant afgesproken. Het duurde enige tijd voordat het account actief was, ivm het verhogen van het limiet. Later bleek dus dat dat limiet helemaal niet mogelijk was (technisch gezien). Toen het na enkele weken wachten nog niet mogelijk was heb ik de boel opgezegd en verwijdert. Afterpay en Klarna zijn beide te laag, ik geloof 250 en 500 euro. Er was hier laatst nog een andere partij op het forum met een interessant voorstel, maar ook die komt zijn terugbelafspraken niet na. Schijnbaar is het allemaal erg moeilijk. Van de daken schreeuwen dat je het risico van je klant overneemt, maar in feite kunnen ze bijna niks voor je doen.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

81
henk-k schreef:
Het Varaantje schreef:OK toegegeven in bepaalde gevallen betalen ze jou wel uit terwijl de klant niet betaald maar en zijn veel te veel uitsluitingen waar jij als klant niks aan kan doen. BV je claimt 'over de drempel' die overigens heel laag ligt.
Wij hebben met Billink destijds een limiet van 2500,- per klant afgesproken. Het duurde enige tijd voordat het account actief was, ivm het verhogen van het limiet. Later bleek dus dat dat limiet helemaal niet mogelijk was (technisch gezien). Toen het na enkele weken wachten nog niet mogelijk was heb ik de boel opgezegd en verwijdert. Afterpay en Klarna zijn beide te laag, ik geloof 250 en 500 euro. Er was hier laatst nog een andere partij op het forum met een interessant voorstel, maar ook die komt zijn terugbelafspraken niet na. Schijnbaar is het allemaal erg moeilijk. Van de daken schreeuwen dat je het risico van je klant overneemt, maar in feite kunnen ze bijna niks voor je doen.
Dat is wel jammer idd! Moet nu wel zeggen dat ik wel zeker 2 a 3 bestellingen per maand met Klarna krijg. En niet van die kleine €10,- bedragen of zo, maar wel meer dus het maandelijkse bedrag dat ik aan Klarna kwijt ben heb ik er eigenlijk alweer dubbel en dwars uit.

Wel vind ik het jammer dat je er soms 3 weken op moet wachten tot je uitbetaald krijgt.

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

82
Zyra schreef:Dat is wel jammer idd! Moet nu wel zeggen dat ik wel zeker 2 a 3 bestellingen per maand met Klarna krijg. En niet van die kleine €10,- bedragen of zo, maar wel meer dus het maandelijkse bedrag dat ik aan Klarna kwijt ben heb ik er eigenlijk alweer dubbel en dwars uit.

Wel vind ik het jammer dat je er soms 3 weken op moet wachten tot je uitbetaald krijgt.
2 a 3 maar? Weinig zeg.

Maar hoe kan je meten dat je deze bestellingen niet gehad zou hebben als je alleen IDeal zou aanbieden? Als achteraf betalen een optie is kies ik die meestal. Simpelweg voor het geval dat het artikel niet aankomt of dat ik het retour stuur ik niet achter mijn geld aanhoef. Als het niet wordt aangeboden neem ik maar IDeal.

En wat als je het in eigen beheer zou hebben? Dan zou je dus hetzelfde resultaat hebben met minder kosten. Ervanuit gaande dat de klanten nu ook promt aan Klarna betaald hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Afterpay / Billink oid. ervaringen

83
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:Dat is wel jammer idd! Moet nu wel zeggen dat ik wel zeker 2 a 3 bestellingen per maand met Klarna krijg. En niet van die kleine €10,- bedragen of zo, maar wel meer dus het maandelijkse bedrag dat ik aan Klarna kwijt ben heb ik er eigenlijk alweer dubbel en dwars uit.

Wel vind ik het jammer dat je er soms 3 weken op moet wachten tot je uitbetaald krijgt.
2 a 3 maar? Weinig zeg.

Maar hoe kan je meten dat je deze bestellingen niet gehad zou hebben als je alleen IDeal zou aanbieden? Als achteraf betalen een optie is kies ik die meestal. Simpelweg voor het geval dat het artikel niet aankomt of dat ik het retour stuur ik niet achter mijn geld aanhoef. Als het niet wordt aangeboden neem ik maar IDeal.

En wat als je het in eigen beheer zou hebben? Dan zou je dus hetzelfde resultaat hebben met minder kosten. Ervanuit gaande dat de klanten nu ook promt aan Klarna betaald hebben.
De meeste mensen betalen gewoon met iDeal of Paypal en ja als je niet €2,50 extra wilt betalen voor een Klarna factuur is dat de enige oplossing.

Ik denk dat sommige mensen ook vooral voor het gemak kiezen, i.p.v. vooruit via iDeal of Paypal dan maar achteraf. Bedrijven die verschrikkelijk moeilijk doen met terugbetalen begrijp ik niet, maar goed dat is een ander verhaal.

Nou in eigen beheer moet ik niet aan denken, continue achter je geld aan zitten. Ben zo blij dat ik het met mijn webshop lekker over kan laten aan een ander. Als ZZP'er in een andere branche maak ik het zelf nog mee dat ik na 2 weken niet betalen weer een herinnering moet sturen. En als je niet uitkijkt moet je een aanmaning versturen. Dus als het gaat om de webshop? Zou ik dat niet in eigen beheer willen hebben.