Kan ik met opencart meer zelf doen?

1
Ik kan niet programmeren, heb wel veel tijd....

Ik ben bezig met het starten van een webwinkel. Ben nu in Magento aan het uitproberen (site staat nog niet life dus). Maar kom nu tegen dat ik zelf zo weinig kan. Veel moet de programmeur doen. Vrees dat die wel wat anders te doen heeft.... Ben nu dus op zoek naar een webshop waar ik, behalve het echt technische deel, alles zelf kan doen (bijvoorbeeld: layout van facturen aanpassen, standaard teksten vervangen, verplaatsen of allebei. Layout van de homepage aanpassen, produktpagina layout aanpassen).
Nu is mijn vraag: kan ik dat met Opencart, of gaat dat 'm ook niet worden?

Re: Kan ik met opencart meer zelf doen?

4
Elke vorm van opensource webwinkel zal niet standaard out of the box aan al je wensen kunnen voldoen. Bij SaaS oplossingen heb je dan daarintegen de beperking als je doorgroeit dat je niet zelf aan kan (laten) sleutelen.

Een themebuilder is daarin de oplossing die nog geen enkele opensource software (op sumostore na) standaard out of the box heeft.

Dus stel je eigen de vraag, met welke software kan ik zover mogelijk uit de voeten, en dat je voor minimale wijzigingen eventueel iemand in moet schakelen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kan ik met opencart meer zelf doen?

5
Dafje schreef:Ik kan niet programmeren, heb wel veel tijd....

Ik ben bezig met het starten van een webwinkel. Ben nu in Magento aan het uitproberen (site staat nog niet life dus). Maar kom nu tegen dat ik zelf zo weinig kan. Veel moet de programmeur doen. Vrees dat die wel wat anders te doen heeft.... Ben nu dus op zoek naar een webshop waar ik, behalve het echt technische deel, alles zelf kan doen (bijvoorbeeld: layout van facturen aanpassen, standaard teksten vervangen, verplaatsen of allebei. Layout van de homepage aanpassen, produktpagina layout aanpassen).
Nu is mijn vraag: kan ik dat met Opencart, of gaat dat 'm ook niet worden?
Met de ene winkel kan je iets meer dan de andere maar kwa layout zou je idd gewoon een theme kunnen aanschaffen. Installeren is vrij simpel. Voor sommige dingen zal je denk ik bij alle pakketten een ontwikkelaar nodig hebben maar da's vaak voor een paar tientjes al geregeld voor simpele dingen dus daar zou ik me minder druk om maken.

Sumostore ken ik overigens niet maar ik zou altijd voor een bekend pakket gaan. Handig als je plugins nodig hebt voor bv betalingen of koppelingen met andere systemen of ruime keuze templates en add-ons. Met de kleine/nieuwe webwinkels wordt het altijd duur maatwerk en zou ik dus niet aanraden tenzij je zelf in de code kan duiken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Kan ik met opencart meer zelf doen?

8
Mijn vraag was meer of ik met opencart dit allemaal wel zelf kan doen.

Inmiddels gaan we het maar gewoon uitproberen..... Vandaag krijg ik opencart en kan ik gaan zoeken. Heb een manual gevonden, die zal ook wel wat duidelijkheid geven, denk ik.

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Re: Kan ik met opencart meer zelf doen?

9
Kijk ook even naar de mogelijkheden van VQmod in Opencart. Dat maakt de drempel tot het installeren van beschikbare plugins een stuk lager. Vaak kun je met wat basiskennis van CSS en HTML (te leren in 1a2 weken internet artikelen lezen) een hoop aanpassingen doen aan standaard plugins.

Specifieke vragen kun je me ook stellen, ik werk voor m'n eigen shop met OpenCart en bouw zo af en toe voor klanten ook shops met OC. Ik ben geen superprogrammeur maar kan aardig uit de voeten met het pakket. Feel free to ask!
Inkt Supplies Meer kwaliteitsinkt voor uw geld!