Ervaringen met Jet Verzendt?

1
Op de WWV kwam ik Jet Verzendt tegen, hun verhaal klinkt goed, 5 euro per verzending, gratis ophalen, UPS en DPD, klantportal en 'geadresseerde-portal'. Donderdag krijg ik ze op bezoek, even wat meer details horen. Heeft iemand ervaring met Jet Verzendt?

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

3
Altijd oppassen met aanbiedingen van het type "de voordeligste". De grootste kostenvoordelen zitten namelijk in schaalvoordelen voor de groepage, bundeling en routing. Praktisch gezien kan dit erop neerkomen dat je pakketten belanden op rolcontainers die één keer per week worden afgehandeld.

Een "vandaag besteld, morgen in huis" is in zo'n systeem al gauw een "spoedbestelling" waarvoor je aanzienlijk meer betaalt.

Heel vervelend, maar ik wil er collega's toch voor waarschuwen: je moet soms drie keer doorvragen voordat zo'n aap uit de mouw komt.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

5
BertB schreef:Héél interessant. Heeft Jet ook adders onder het gras?
Geen idee, ik ken ze niet. De gebruikelijke 24-uursservice van gewone pakketten wordt echter nergens genoemd, wel de "spoedbestelling". Dan gaan bij mij alarmbellen af. Als het niet uit de lengte komt, moet het uit de breedte komen, nietwaar?
StoreCore.io

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

7
Jet Verzendt heeft mij al gebeld en is bij mij al op bezoek geweest.
Leuk verhaal ze begonnen met 7,5 nadat ik direct aangaf dat het echt moet zakken voordat ik overstap van PostNL naar DPD wat ik liever niet doe moeten ze echt met een betere prijs komen.

Na een kwartier praten zaten we op 5,50 nadat ik mijn huidige prijzen prijs gaf van PostNL gingen we naar 5 euro maar.

De adder onder het gras is het ophalen dit is namelijk niet zelf te bepalen zoals ik dat wil om half 6.
Dit gaat op route, bij mij zou dat zijn tussen 11:00 - 13:00 uur dus volgende dag levering zat er voor mij niet in.

Ik blijf dus lekker bij PostNL alleen al voor de betere service dan DPD.
Daarnaast kun je met postNL ook best goede prijzen krijgen als je maar voldoende pakketen hebt.

Ik zag ze inderdaad ook op de Webwinkelbeurs staan.

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

8
Er zitten zeker adders onder het gras, ik hoorde dat ze na 3 maanden de prijs omhoog gooien en dat je aan een langdurig ongewenst contract vast zit. Ik weet niet of het waar is, maar wel oppassen dus!!!!!!

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

9
Vandaag gesproken met meneer Jet, het klinkt toch het niet gek. Vervelend en jammer is dat je niet zelf een ophaaltijd kan kiezen, in ons geval is het niet helemaal ongunstig, tussen 13:00 en 14:00. Is wel vroeg, maar ik denk dat ik er mee kan leven. Verder:

- Contract voor onbepaalde tijd, direct opzegbaar, zonder boeteclausules of andere ellende
- Verzenden via DPD (via UPS is een stuk duurder)
- Afleveren de volgende werkdag
- Eventueel ook zaterdag tegen geringe meerprijs (wist hij niet precies)
- Niet afleveren 's avonds
- 5 euro ex btw per zending, inclusief ophalen (voorzichtig ingestapt op 2 pakketjes per dag)
- 3% toeslag (echt niet :twisted: )
- Tot 31 kilo
- In de toekomst klantportals, verzendtijdvakken, afleveren op afleverpunten etc (tuurlijk :wink: )

Ik ga nog een nachtje slapen, maar ga het denk ik maar eens proberen.

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

12
Wij verzenden onze pakketten (en dat zijn er veel) nu al een jaar met Jetverzendt, en onze ervaringen zijn prima.
De kosten zijn laag, de service is meer dan goed te noemen. Ja, natuurlijk gaat er wel eens iets mis, zoals bij alle verzendpartijen, maar na Post NL (erg duur en onpersoonlijk), GLS (beloofde veel maar kon het in ons geval niet waarmaken, irritatiefactortje was het dagelijks meerdere malen bellen waar een pakketje was), is Jetverzendt een verademing voor ons bedrijf. Het gaat meestal goed, en als het mis gaat dan wordt het netjes opgelost en/of vergoed.
Verbeterpuntje is het laatste traject, de chauffeurs (van DPD) die de bezorging doen mogen iets meer hun best doen om hun werkdag netjes af te maken en hun busje te legen, maar daar wordt zichtbaar aan gewerkt. Al met al zijn wij tevreden met Jet. Heel fijn is 1 servicepunt waardoor je geen nummer zoveel bent maar snel en persoonlijk wordt geholpen.
Jet is voor ons tot nog toe de beste van de 3 pakket verzendpartijen waar we zaken mee hebben gedaan.

Re: Ervaringen met Jet Verzendt?

14
Myparcel heeft gewoon een prijslijst voor de kleinere klanten en menen daarmee een goede prijs neer te zetten. Je weet dus dat jou collega die bij myparcel zit en ongeveer hetzelfde aantal verzend dus ook in dezelfde prijsklasse zit.

Ik denk dat bij Jet die juist uiteenloopt afhankelijk van het onderhandelingsvermogen en indruk die jij maakt tegenover de verkoper. Die misschien ook hoopt op grotere volumes later.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl