Prijsvraag promotie

1
Een prijsvraag trekt bezoekers naar je webshop, het probleem is echter dat het nog steeds lastig in om echt nieuwe bezoekers te lokken.

Op http://ikkrijg.nl kunnen webshops nu producten weggeven. Bezoekers kunnen zich namelijk inschrijven op een product dat wordt weggegeven. 1 of meer deelnemers krijgt het product vervolgens thuis gestuurd.
Op deze manier maken honderden misschien wel duizenden mensen kennis met een webshop tegen zeer geringe kosten.

Ieder product staat op de site aantrekkelijk gepresenteerd met een foto en een tekst. (waarin een link staat naar de webshop). Daarbij ontvangt iedere deelnemer een bevestigingsmail, waar bijvoorbeeld een kortingscode in kan staan. Het is nu ook mogelijk om e-mailadressen te verwerven, van mensen die in je webshop zijn geïnteresseerd (double opt-in)

We zijn nu net begonnen op de site en zoeken naar webshops met leuke producten! Voor meer informatie:http://www.ikkrijg.nl/pages/bedrijven.php

Vriendelijke groet,

webmaster Ikkrijg

2
Als klant vind ik het wel een beetje dom dat je elk uur weer opnieuw kan stemmen.

Als toekomstige webshopeigenaar vraag me af of je ook kan concurreren met site's die ook nog een topic schrijven over het artikel/website. (en werken met thema's)

Als voorbeeld, je hebt wat speelgoed weg te geven.
Er zijn site's die over speelgoed spreken en waar mensen specifiek voor naar toe surfen.
Deze doen dan af en toe een weggeefactie, maar blijft de reclame + link +artikel van de firma nog lang staan
Dus daar heb je als webshopeigenaar meer kans om klanten te krijgen.
Omdat de mensen niet alleen om het gratis item op die website surfen en omdat je url langer blijft staan.

3
Doordat mensen ieder uur weer mee mogen doen, genereren we extra verkeer en dus extra reclame voor de webshops.

Ik vind het een goede suggestie om een product te laten staan, zodat Google deze pagina kan indexeren. Daar gaan we zeker wat mee doen.

4
Als je om het uur kan stemmen, dan heb je altijd dezelfde klanten (die altijd thuis zijn en tijd hebben)
Extra reclame zou ik het niet noemen, want die klanten zijn al op je site geweest en hebben alles al gezien.

Dit demotiveert de bezoekers die maar af en toe langs komen (want ze maken veel minder kans)
En zullen dan sneller afhaken en niet meer terug komen.

het product laten staan op je site (+ link naar webshop!) , zal de webshopeigenaar ook wel waarderen (niet alleen google ;-) )

En vergeet ook niet een mooie tekst/omschrijving bij elk artikel te laten schrijven door de webshopeigenaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Prijsvraag promotie

5
Doordat bezoekers de keus hebben om ieder uur terug te komen, zien ze ook eerder andere acties. Daarnaast is reclame altijd gebaseerd op herhaling van de boodschap.

We hebben nu op Ikkrijg.nl een aantal wijzigingen doorgevoerd, de productpagina blijft altijd bestaan. Daarnaast bieden we nu een RSS aan met actuele campagnes. http://www.ikkrijg.nl/feeds/ikkrijg.rss.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

6
misschien ook bijschrijven wanneer de acties aflopen, dan komen de mensen nog eens kijken of ze gewonnen hebben.
Anders vergeten ze het dikwijls.

Re: Prijsvraag promotie

7
veke schreef:misschien ook bijschrijven wanneer de acties aflopen, dan komen de mensen nog eens kijken of ze gewonnen hebben.
Anders vergeten ze het dikwijls.
Ja dat is een goede tip, dan is het nog de moeite van het onthouden of opslaan als favorieten waard.

Re: Prijsvraag promotie

8
Zie wel dat ze een mail sturen als je gewonnen hebt, maar vele mensen (ik ook ) gebruiken voor zo'n wedstrijden een emailadres waar ze nooit veel mee doen (wegens schrik voor spam op hun gewoon mailadres)

Re: Prijsvraag promotie

9
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Ik ken dit systeem nog niet, maar lijkt me in potentie interessant.

Paar dingen;

Ik stoor me aan de (overkill aan) adsense. Ik begrijp dat je er iets aan wilt verdienen, maar dat zou bijvoorbeeld ook kunnen door er een affiliate constructie aan te hangen. Tevens zou ik de focus leggen op een gratis deal per keer/dag en een andere pagina maken voor de gemiste aanbiedingen. Ibood doet dat dat natuurlijk al een tijdje erg goed.

Ik zit er aan te denken om artikelen ter beschikking te stellen, maar zou je iets kunnen zeggen over bereikcijfers?

Succes met de doorontwikkeling van dit top idee!

Re: Prijsvraag promotie

10
ThomasR schreef:Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Ik ken dit systeem nog niet, maar lijkt me in potentie interessant.

Paar dingen;

Ik stoor me aan de (overkill aan) adsense. Ik begrijp dat je er iets aan wilt verdienen, maar dat zou bijvoorbeeld ook kunnen door er een affiliate constructie aan te hangen. Tevens zou ik de focus leggen op een gratis deal per keer/dag en een andere pagina maken voor de gemiste aanbiedingen. Ibood doet dat dat natuurlijk al een tijdje erg goed.

Ik zit er aan te denken om artikelen ter beschikking te stellen, maar zou je iets kunnen zeggen over bereikcijfers?

Succes met de doorontwikkeling van dit top idee!
Ben het daar mee eens, vind de constructie van Ibood erg slim! Wat dat betreft is er op internet veel inspiratie te vinden..

Re: Prijsvraag promotie

11
vind het wel stom dat sommige prijzen niet worden uitgereikt.
Had op "Muursticker Nouvelles Images Takken en zwaluwen" gestemd, maar die is niet weg gegeven geweest.
Dus een deel van de prijzen worden dus niet weggeven. (is een beetje de klant bedriegen)
Laat dan toch gewoon de advertentie staan totdat er genoeg mensen het aangeklikt hebben.
Natuurlijk mogen ze geen absurde aanklik limieten gaan vragen!
1000 vind ik al absurd veel. (zeker voor een beginnende site)

En hoe zit het meer meermaals winnen, kan iemand 2 keer op een maand winnen?

Re: Prijsvraag promotie

13
Hoop dat hij deze post nog eens bekijkt :-)

Wat ik ook nog raar vind is dat min. aantal deelnemers van uur tot uur anders kan zijn per item.
Soms omhoog soms omlaag.
Wat ik ook een beetje minder vind is dat telkens je stemt een bericht in je mail krijgt, dus als je 50 keer stemt op 1 artikel, krijg je 50 keer dezelfde boodschap in je mail.
Zou handig zijn als het maar 1 keer per item is.

Re: Prijsvraag promotie

14
Ben een tijdje niet op het forum geweest.

@ThomasR

We zitten nu op zo'n 400 a 500 bezoekers per dag. Bereik neemt langzaam toe, omdat Google Ikkrijg goed vindt en campagnes nooit verdwijnen. (de links zijn alleen niet zichtbaar op home) Daarnaast zijn we een nieuwsbriefleden bestand aan het opbouwen + we hebben liefhebbers die volgen op Twitter.
Gemiste akties, zijn terug te vinden op de pagina, waarop de winnaars staan.

Zou je een keer mee willen doen als experiment?

@veke

We mailen de winnaar, alleen het duurt soms even voordat er gereageerd wordt. Op het moment dat een winnaar heeft gereageerd, komt hij/zij in het overzicht te staan. Wanneer een winnaar binnen 4 weken niet reageert, vervalt de prijs.

Min. aantal deelnemers, is het aantal deelnemers dat we nog nodig hebben. Omhoog dat nooit. Dit geeft webshops de garantie dat een product niet bij een te laag aantal deelnemers wordt weggegeven.

De suggestie van de e-mails zal ik zeker meenemen.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

15
echt waar , bij die houten loopfiets heb ik gezien dat het getal terug omhoog ging.
Als er 500 mensen per dag komen, hoe komt het dan dat op 2 weken tijd het aantal stemmen op die houten loopfiets nog maar met 100 naar beneden is.

Re: Prijsvraag promotie

16
@Veke

Toch kan dat niet, het script telt namelijk het aantal deelnemers die hebben meegedaan. Die waarde kan niet hoger worden, alleen maar lager. Het kan wel dat het met je browser cache te maken heeft.

De teller met deelnemers toont het aantal unieke deelnemers gefilterd op ip-adres. Zo staat de niet gefilterde teller nu op 7.355.

Daarbij komt dat niet alle bezoekers zich inschrijven op de fiets.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

17
Ik blijf erbij dat ik zag dat het aantal nodige stemmers omhoog ging.

En ik blijf er ook bij dat enkele producten, waarvan er genoeg stemmen voor waren , niet uitgereikt zijn.
Nu met de Alstars schoenen, die moesten enkele weken geleden al een winnaar hebben. (en ben er 100% zeker dat er genoeg stemmers voor waren.

Toen ik het vorige keer aanhaalde dat iets niet was uitgereikt, stond er enkele dagen later wel opeens een winnaar (terwijl er ondertussen al vele ander winnaar van andere artikelen waren, die veel later begonnen waren)


Ik stop met proberen iets te winnen, want ofwel is uw software niet in orde, ofwel word er hier slim gespeeld.

Re: Prijsvraag promotie

18
@veke 'Ik blijf erbij dat ik zag dat het aantal nodige stemmers omhoog ging.'

Wellicht hebben we twee keer hetzelfde product weggegeven op andere dagen, waardoor dit lijkt. Hierdoor heeft u de illusie dat de teller omhoog gaat. Ik weet zeker dat het klopt namelijk, het is erg vervelend wanneer er zaken beweerd worden die niet kloppen!

Wat betreft de schoenen, dat klopt! De winnaar heeft zich nog niet gemeld. Een product verschijnt als 'weggegeven' wanneer we het adres van de ontvanger hebben. Tot die tijd proberen we in contact te komen.

Ik vind het erg vervelend dat u hier zaken insinueert die de werkelijkheid onrecht aandoen. en hoop dat u dit terug wilt nemen. Ikkrijg is 100% eerlijk, wij hebben er geen baat bij wanneer er producten niet verstuurd worden.

U heeft misschien wel een goed punt, dat de werking van Ikkrijg beter duidelijk moet worden gemaakt, zodat iedereen het kan begrijpen. Hoewel u de eerste bent.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

19
Dat van die nummers die een beetje omhoog gingen was bij de eerste keer bij de houten fiets.
(een maand geleden) (niet over de nieuwe fiets die er nu staat)

wat betreft die schoenen, is al 2 weken geleden.
Dus volgens jouw voorwaarden : "U ontvangt een e-mail van ons, wanneer u iets van ons krijgt.
De producten worden een week bewaard, indien u niet binnen een week reageert, vervalt uw recht op het artikel."


Dus zou men toch een andere winnaar moeten nemen.

Re: Prijsvraag promotie

20
@Veke

We nemen die week iets ruimer om teleurstellingen te voorkomen. En het klopt dat we al een alternatieve winnaar hebben geselecteerd.

Helaas doen er regelmatig mensen mee met meerdere e-mailadressen, die ze niet dagelijks checken.

In de meeste gevallen gaat het gelukkig wel goed, kijk maar naar de grote lijst van winnaars:

http://www.ikkrijg.nl/pages/krijgers.html
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

21
Met de houten fiets kan ik het nog steeds niet verklaren.

Laat me weten wanneer u vreemds ziet, dan kan ik het uitzoeken.

De houten fiets had trouwens het aantal unieke deelnemers niet gehaald, maar de webshop is zo vriendelijk geweest om de aktie te verlengen en het aantal deelnemers omlaag te brengen.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

23
zIJN ER wenshops die mee hebben gedaan aan ikkrijg.nl en hebben jullie het idee dat het nieuwe klanten heeft opgeleverd?
Hebben jullie alleen een prijs weggegeven of ook een kortingscode?

Gr Mireia
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.

Re: Prijsvraag promotie

24
Het is natuurlijk niet sterk ik dat nu reageer ;-)

Altijd Leuk heeft het in ieder geval nu meer dan 400 nieuwsbriefabonnees opgeleverd. (hoogwaardige adressen, omdat het gaat om double opt-inn). Daarnaast natuurlijk ook een hoop bezoekers die op Altijd Leuk gekeken hebben.

Naamsbekendheid opbouwen, is altijd een langzaam proces. Echter de kosten zijn nihil, je betaalt immers alleen het product (inkoopprijs) + de verzending.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

26
ikkrijg schreef:Altijd Leuk heeft het in ieder geval nu meer dan 400 nieuwsbriefabonnees opgeleverd. (hoogwaardige adressen, omdat het gaat om double opt-inn).
Nee, de site draait op derderangs e-mailadressen: ze worden opgegeven door opportunisten die iets gratis willen krijgen, niet door serieuze prospects die iets willen kopen (tweederangs e-mailadressen) en al helemaal niet door klanten die daadwerkelijk iets hebben gekocht (eersterangs e-mailadressen).

Re: Prijsvraag promotie

27
@Ward Wat bedoel je met de site draait op derderangs emailadressen? Waar haal je deze wijsheid vandaag?

Het gaat hier om een goedkope manier van reclame maken. Door je e-mailadres op te geven voor de nieuwsbrief van de webshop, maak je niet meer kans. Daarnaast gaat het om een double opt-inn, wat de vervuiling tegenhoudt. Dit zijn dus geen derderangs mailadressen.

Je vindt reclame in het algemeen onzinnig?
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

28
Wat Ward bedoelt kan ik me ook ergens wel in vinden. Je hebt mensen die het internet afstruinen op gratis spullen. Die doen spelletjes, schrijven zich in voor email acties etc. Dat is wat Ward denkt dat er op jouw site langs komt. Je kan dan wel meer traffic krijgen op je site als je geluk hebt, maar hoogstwaarschijnlijk zijn dit geen potentiële klanten.

1ste rang is de klant die al wat gekocht heeft en misschien wel weer terug keert.
2de rang is de klant die een artikel zoekt en waar je wellicht dus iets aan kan verkopen.
3de rang is de klant die niet iets zoekt maar hoogstens gratis spullen wil.

Papieren reclame an sich wat deur aan deur verspreid wordt is in dat opzicht erg anders, dan blader je dat soms door en is er wellicht eens een folder wat je aandacht pakt. Online sites die adverteren worden meestal niet uit zichzelf door mensen bezocht, men heeft immers vaak een hekel aan reclame. Tenzij je iets zoekt, maar dan komt men met Google vaak al eerder bij een webwinkel/vergelijkingssite uit dan bij een gratis spullen site.

Persoonlijk ken ik ook een vriendin die dit doet. Spelletjes email achterlaten etc etc. Ze krijgt veel gratis spul maar is er ook wel wat uren per week aan kwijt. Maar kopen zal ze het uit zichzelf niet snel tot helemaal niet. Wat je er hoogstens uit kunt slepen is bijvoorbeeld dat toen ze een Xbox won dat ze later, uiteraard goedkoop ergens, spelletjes heeft gekocht.

Wat wel positief is dat er toch mensen zijn die zich voor de nieuwsbrief aanmelden, maar het moet nog wel blijken of ze wellicht dachten dat dit moest om aanspraak te maken. Of hopen zo meer winkans te hebben. Of dat het in de toekomst toch een klant word. Maar dat is voor mij gissen, durf ik geen antwoord op te geven. Even uitgaan dat 1% wat gaat kopen dan hebben ze er 4 klanten bij.

Moet nog wel even iets van me hart, als ik op de inschrijfbalk klik kom ik op je Twitter uit. Dat je daar dingen post als over dierenleed vind ik niet handig. Erg onsmakelijk zelfs en dat ontnam me direct het plezier van iets krijgen......
Ik snap sowieso de link naar je Twitter niet, omdat je je daar niet hoeft t registreren om iets te kunnen winnen. Ik vind dat verwarrend en kwam er pas achter nadat ik naar je 'Over Ik Krijg' pagina ging. Geen handige marketing link... In mijn geval wil ik als shop niet met jouw prive Twitterberichten geassocieerd worden. Laat dat gewoon zakelijk zijn.

Re: Prijsvraag promotie

29
Dat snap ik, de kans dat deze mensen iets kopen is lager. Maar wanneer maar genoeg mensen met een merk worden geconfronteerd, levert dit ook klanten op. TV-reclame is hier natuurlijk ook op gebaseerd. (ik zie mezelf als man niet zo snel maandverband kopen)

Ikkrijg als advertentiemedium is spotgoedkoop. Ook al is de conversie misschien laag, dan nog kan het interessant zijn.

Dat Twitter-bericht wat niet handig, eens. (hoewel ik het wel een goede aktie vind, om iets te doen aan dat leed) Ik merk trouwens wel dat mensen het ook niet waarderen wanneer je alleen tweets verstuurd ter promotie van je website. Luchtige berichten worden vaak gewaardeerd.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Prijsvraag promotie

30
Reclamefolders zijn niet goedkoop. Dit is vaak ook schieten met een kanon op een mug.

Alles gaat hier ongezien de papiercontainer in, de waarde van de folder is de oud-papier prijs.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.