Terugkerende 404 pagina's (Magento)

1
Heel vervelend, in Google webmastertools komen telkens een 25 pagina's naar boven met crawlfouten.

De meeste fouten zijn "catalog/product/gallery/id/XX/image/XX" (XX is een nummer) en "review/product/list/id/XX/category/X/".

Enkele anderen zijn pagina's die nooit bestaan hebben, die dan weer gelinkt worden vanaf pagina's die ook niet bestaan (in in die lijst naar voren komen).

Iemand enig idee waar de errors vandaan komen? Ik zou ze simpelweg kunnen doorsturen naar de meest relevante pagina, maar toch vind ik liever de oorzaak.

Re: Terugkerende 404 pagina's (Magento)

3
Kan kloppen, tijdens de bouw (website stond destijds al online) openden die afbeeldingen in een pop-up. Dat is inmiddels al 3 maanden niet meer zo. Daar komt bij dat het "met links vanaf" alleen pagina's aangeeft die ook niet meer bestaan.

Ik vermoed dat het geheel te herleiden is naar 1 punt, maar ben er nog niet echt achter welke.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Terugkerende 404 pagina's (Magento)

6
Hmm, dat is wel erg vreemd.
Ik had onlangs er ook wat problemen mee, na het opruimen van magento heb ik toen de sitemap opnieuw aangemaakt in Magento, en die ook handmatig opnieuw gesubmit.

Not found errors bij het crawlen heb ik zelf daarna "marked as fixed", en tot nu toe zijn de errors weggebleven.

Disclaimer: ik ben zelf geen expert op dit vlak, ik klooi maar wat aan, maar tot nu toe gaat het redelijk, lol :)
eigenaar van http://www.echtkeramiek.nl , de webshop voor kwaliteitskeramiek uit o.a. Turkije, Marokko en Tunesie