Webwinkel promotie via Facebook

1
Hoi,

Ik denk dat enkelen onder jullie wel al vertrouwd zullen zijn met reclame maken via Facebook.

Jullie zullen dan allicht ook wel weten dat het niet evident is om grote aantallen 'fans' of 'leden' te krijgen voor de groep van jouw webshop.

Een dergelijke groep mag dan wel een leuk iets zijn maar het werkt gewoon niet als je te weinig leden hebt. Alles maar dan ook alles draait hier om de aantallen.

Ikzelf zit al een tijd te denken dat het toch niet zo moeilijk kan zijn om die aantallen kunstmatig op te drijven...
Je hebt enkel een paar mensen nodig die mee in de oefening stappen.

Ikzelf heb bv. iets van een 300 vrienden op Facebook. Als jij geïnteresseerd bent om mee te werken en om zelf meer leden te krijgen geef me dan een seintje.

Ik stel het volgende voor: Ik promoot jouw fanpagina of jouw groep bij mijn vrienden en jij doet hetzelfde met mijn groep of fanpagina.

Als je dit met een paar mensen kan herhalen, zal je versteld staan hoe vlug je een veelvoud van het je huidige aantal leden hebt.

Mijn fanpagina:

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 2877957099

Groeten

K.

Re: Webwinkel promotie via Facebook

2
kristofl schreef:Alles maar dan ook alles draait hier om de aantallen.
Hoezo?

Als ik iets leuk vind kan ik het 'liken' maar er zijn volgens mij niet veel mensen die liken omdat het al zoveel likes heeft, dat slaat nergens op.
Natuurlijk bereik je meer mensen met meer likes, dat is logisch. Maar het belangerijkste is dat je informatie verstrekt die de mensen wat meer inzicht geeft in je bedrijf. En dat je duidelijkheid verschaft over producten, acties of wat dan ook.
Zijn puntjes waar grote bedrijven zich soms op verkijken bij het onderhouden van een FB pagina. Coca Cola is hier wel een goed voorbeeld van. Leuke informatie over het bedrijf ipv slechts reclame voor een nieuw product. Heb zelfs nog een filmpje gekeken daar terwijl het bedrijf mij totaal niet interesseert.

Desalniettemin zijn likes natuurlijk essentieel.
Ik heb likes gewoon gekocht via http://www.microworkers.com voor een pagina zonder likes die toch vertrouwen moest uitstralen. Deze methode is niet geschikt als jouw fans ook potentiele klanten moeten voorstellen natuurlijk.