Marktaandeel ecommerce software

1
Op de site van WooThemes, de maker van WooCommerce, schrijven ze iets over hun marktaandeel, wereldwijd. Ze baseren zich op gegevens van BuiltWith en stellen dat het marktaandeel van WooCommerce 10% is. Ik vind WooCommerce een ontzettend goed programma, maar vind 10% wel erg veel.
Afbeelding


Heeft iemand dergelijke informatie van meer onafankelijke instituten?

Re: Marktaandeel ecommerce software

4
Ik kan het niet meer terug vinden, maar ik geloof dat 2.1. alpha een dezer dagen vrijgegeven wordt. Ben benieuwd. Ik gebruik woocommerce (en voorheen jigo) regelmatig omdat een custom theme maken met wordpress itt magento appeltje-eitje is. Nadeel is/was wel de backend. Voelt altijd wat rommelig aan, hoewel het met de laatste versies beter is geworden.

Oh ja, en ander nadeel zijn de dure plugins (althans in vergelijking met jigoshop).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Marktaandeel ecommerce software

5
morgen komt 2.1 release inderdaad uit. Geen fancy features (althans voor eindgebruikers), maar wel weer veel verbeteringen in zowel interface als stabiliteit. Omdat ik zelf plugins ontwikkel voor WooCommerce gebruik ik hem al een tijdje en ben er erg over te spreken.
WooCommerce is wat mij betreft een volwassen shop, maar dat was de vraag dus niet ;)

Re: Marktaandeel ecommerce software

8
Ik gebruikte tot begin 2013 ook Woocommerce ... naar tevredenheid, alleen merkte ik wel dat ik sommige dingen niet zo fijn vond werken en dat mijn site erg traag werd naar mate ik meer producten toegevoegd had...

Na overstap naar Opencart, niet alleen mijn site stukken sneller, maar ook meteen meer verkoop gehad al in de eerste maand opencart.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Marktaandeel ecommerce software

9
Ik las pas ook een artikel (kan het zo even niet vinden) waarin gemeld werd dat WooCommerce het snelst groeiende eCommerce platform is op dit moment.
Oh ja, en ander nadeel zijn de dure plugins (althans in vergelijking met jigoshop).
Als ik een plugin nodig heb kijk ik vaak eerst op Codecanyon.net, daar staan vaak plugins met dezelfde functionaliteit als die van WooThemes zelf, voor minder geld.

Ben zelf zeer tevreden over WooCommerce. Ik kom zelf uit de WordPress hoek, dus de keuze voor WooCommerce was snel gemaakt. Ik heb geen groot aantal producten, en ik begrijp de techniek erachter gewoon, dat maakt het voor mij makkelijk.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl