Extra groot menu - Magento

1
Ik heb deze extensie gevonden voor Magento:

http://www.magentocommerce.com/magento- ... ation.html

En het lijkt erop dat die doet wat ik wil (het menu in de eerste afbeelding is mijn doel). Zijn er hier mensen die vergelijkbare extensies kennen? Mijn doel is dus als volgt:

Ik heb hoofdcategorieën, bijvoorbeeld: Koelkasten, Ovens, Magnetrons. Voor elke hoofdcategorie heb ik een subgroep, dus bijvoorbeeld: Inbouw koelkasten, Ouderwetse koelkasten, Losse koelkasten. Onder elke subgroep heb ik dan weer de productcategorieën, bijvoorbeeld: Hoge inbouwkoelkasten, Lage inbouwkoelkasten, Vierkante inbouwkoelkasten.

Dan kom je op zoiets:

- Koelkasten (geen prodcuten)
---Inbouw koelkasten(geen prodcuten)
------ Lage inbouwkoelkasten
------ Hoge inbouwkoelkasten
------ Vierkante inbouwkoelkasten
---Ouderwetse koelkasten (geen prodcuten)
------ Rode
------ Gele
--- Losse koelkasten (geen prodcuten)
------ Met vriesvak
------ Zonder vriesvak
------ Inclusief vriezer

Hopelijk staat het er zo een beetje duidelijk :lol: Daar waar ik begon met 5 categorieën, zijn het er nu aanzienlijk meer. Om niet alles onder "accessoires" te hoeven stoppen zoek ik zo'n oplossing.

Re: Extra groot menu - Magento

2
Nee zoiets gebruik ik niet. Wel heb ik een template waarbij het kan, maar $99,- voor zo'n extensie vind ik nogal heel veel geld.

Ik begrijp wel dat je zoveel subcategorieën hebt, maar als ik zo'n groot menu dan bij iemand tevoorschijn zie komen zou ik al snel wegklikken. Vooral mobiel werkt het dan niet lekker.

Re: Extra groot menu - Magento

3
Voor een megamenu in de hoofdnavigatie is drie niveaus één niveau te veel. Dat wordt een zoekpuzzel die alleen jij zelf snel kunt oplossen, omdat je (bijna) dagelijks in je webwinkel komt.

Ik zou het voor usability beperken tot twee niveaus:

• kopjes voor de hoofdcategorieën: Koelkasten, Ovens, Magnetrons, enzovoort

• daaronder list items met links voor de subcategorieën, onder Koelkasten bijvoorbeeld: Inbouwkoelkasten, Losse koelkasten, Classic koelkasten, enzovoort.

Zoals het menu Categories in de demo van deze extension dus min of meer, met dit verschil dat je niet ook per se één kolom voor elke hoofdcategorie nodig hebt.
StoreCore.io

Re: Extra groot menu - Magento

4
Ward schreef:Voor een megamenu in de hoofdnavigatie is drie niveaus één niveau te veel. Dat wordt een zoekpuzzel die alleen jij zelf snel kunt oplossen, omdat je (bijna) dagelijks in je webwinkel komt.

Ik zou het voor usability beperken tot twee niveaus:

• kopjes voor de hoofdcategorieën: Koelkasten, Ovens, Magnetrons, enzovoort

• daaronder list items met links voor de subcategorieën, onder Koelkasten bijvoorbeeld: Inbouwkoelkasten, Losse koelkasten, Classic koelkasten, enzovoort.

Zoals het menu Categories in de demo van deze extension dus min of meer, met dit verschil dat je niet ook per se één kolom voor elke hoofdcategorie nodig hebt.
Ik bedoel het inderdaad zoals in de demo, bij "categories". De tussenstap in mijn voorbeeld is geen klikbare categorie, maar enkel een kopje in het submenu dat opent als je over het menu-item gaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Extra groot menu - Magento

5
Zyra schreef:Nee zoiets gebruik ik niet. Wel heb ik een template waarbij het kan, maar $99,- voor zo'n extensie vind ik nogal heel veel geld.

Ik begrijp wel dat je zoveel subcategorieën hebt, maar als ik zo'n groot menu dan bij iemand tevoorschijn zie komen zou ik al snel wegklikken. Vooral mobiel werkt het dan niet lekker.
Ik vind dat een te verwaarlozen bedrag als het om gebruiksvriendelijkheid gaat ;)