Paypal fee doorberekenen aan klant

1
Aangezien paypal erg duur is wil ik de extra kosten doorberekenen aan de klant. Daar zijn een aantal handige plugins voor icm Wordpress en Woocommerce. Onlangs hoorde ik dat dit eigenlijk helemaal niet mag.

In de user agreement van Paypal staat het volgende:

4.6 No Surcharges. You agree that you will not impose a surcharge or any other fee for accepting PayPal as a payment method. You may charge a handling fee in connection with the sale of goods or services, as long as the handling fee does not operate as a surcharge and is not higher than the handling fee you charge for non-PayPal transactions.

Wanneer ik geen extra kosten bereken voor Paypal dan wordt zeker 15% van mijn bestellingen daarmee betaald. Als ik wel extra kosten bereken dan neemt dit percentage sterk af. Voor mij is het voordeliger wanneer mensen per iDeal betalen, zeker wanneer het om grotere bedragen dan €10 gaat. Maar ik zou de betalingsmethode graag op mijn site willen houden.

Hoe doen jullie dit? Zijn de extra kosten een gevalletje "dat controleren ze toch niet" of moet ik me serieus zorgen gaan maken als ik dit doorzet?

Re: Paypal fee doorberekenen aan klant

2
Als je klanten wilt kwijtraken, zou ik het zeker doorberekenen!
Extra kosten schrikt een klant af en weg is je order.

Mijn advies; Pas je verkoopprijzen hier op aan en reken niets door voor een betaalmethode. Welke dan ook.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paypal fee doorberekenen aan klant

7
Ik ben het niet met bovenstaande eens. Als webwinkelier moet je continue bezig zijn met het optimaliseren van je webwinkel en je winst. Als een aanzienlijk percentage van je Nederlandse bestellingen met PayPal wordt betaald, is het best slim om eens te kijken waarom dat zo is, en of daar iets aan te doen is.

Je hoeft niet direct de hoofdprijs te vragen, maar je kunt simpel enkele tientallen centen vragen voor zo'n betaling. Wij doen het trouwens niet, maar dat komt ook omdat minder dan 1% met paypal betaald.

Re: Paypal fee doorberekenen aan klant

8
Erik78 schreef:
Hoe doen jullie dit? Zijn de extra kosten een gevalletje "dat controleren ze toch niet" of moet ik me serieus zorgen gaan maken als ik dit doorzet?
Dat controleren ze niet. Ik zie het zo ontzettend veel webwinkels doen. En als ze er een probleem mee hebben (waarschijnlijk niet. De's te meer kosten jij berekend des te meer vangen hun) kan je het altijd nog aanpassen. Ik schat de kans echter minder dan 1% in.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Paypal fee doorberekenen aan klant

9
Ward schreef:Je mag de werkelijke kosten van PayPal wel doorbelasten; je mag alleen niet meer rekenen dan PayPal werkelijk kost.
Dat is goed om te weten. En dat is met een percentage van de totaalkosten prima te realiseren.
Je hoeft niet direct de hoofdprijs te vragen, maar je kunt simpel enkele tientallen centen vragen voor zo'n betaling.
Een percentage van het totaalbedrag doorbereken is dan het eerlijkst. Wanneer ik de extra paypalkosten ook doorbereken in mijn producten betekent dat de mensen die per iDeal betalen eigenlijk teveel betalen... De kosten van iDeal zitten immers wel al bij de prijs in.

Ik ben het ermee eens dat het klanten afschrikt. Maar zolang ik niets extra reken voor iDeal is dat alleen maar gunstig.

Thnx voor alle ideen.

Re: Paypal fee doorberekenen aan klant

11
Dit topic is al eens eerder aan de orde geweest en het verbaast me telkens weer dat betaalkosten als een probleem worden ervaren. Een opslag voor het betalen met Paypal (of creditcard) is erg klantonvriendelijk en zou voor mij een reden zijn om niet te kopen. Alleen als er geen concurrentie is kom je hiermee weg en dan nog maak je geen goede indruk, denk aan goedkope vliegtickets waar van alles bij komt.

Waarschijnlijk zullen de meeste Nederlanders gewoon met iDeal betalen. Het percentage Nederlanders dat voor Paypal kiest (10% bij mij) zal je echt de kop niet kosten. Voor buitenlanders is Paypal de ideale manier om te betalen en ook voor kleine bedragen maken de kosten niet zoveel uit. Klanten die hun Paypal saldo willen uitgeven zullen mogelijk verder kijken als er extra kosten in rekening worden gebracht. Die loop je dan mis.

Zelfs als er maar 10% marge op je product zit, dan nog is elke verkoop welkom lijkt me, ook al ben je daarvan 3% kwijt aan Paypal. Het doel is toch om te verkopen? Als 3% paypalkosten ervoor zorgt dat je liever niet verkoopt, dan klopt er iets niet aan je businessmodel lijkt me.

De enige goede suggestie die ik hier tegenkom is een beloning voor het betalen met iDeal, bijvoorbeeld gratis verzending (vanaf een bepaald bestelbedrag).
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer