voorstellen

1
Ik ben Rene. Ik heb zelf geen webwinkel, maar wel met webwinkels te maken. Wat ik doe, is het adviseren van webshops op het gebied van verpakken en verzenden. Verpakken is een vak en de kosten van retourzendingen zijn een veelvoud van de kosten van de oorspronkelijke order. Om nog maar niet te spreken van de indirecte kosten als reputatieschade. Het is niet nodig met wat kennis van uw producteigenschappen en inzicht in de belastingen van het transport.
verpakken is een vak! Voorkom transportschade. Veilig Verpakken: http://www.epackpro.nl/

Re: voorstellen

2
eRene schreef:Ik ben Rene. Ik heb zelf geen webwinkel, maar wel met webwinkels te maken. Wat ik doe, is het adviseren van webshops op het gebied van verpakken en verzenden. Verpakken is een vak en de kosten van retourzendingen zijn een veelvoud van de kosten van de oorspronkelijke order. Om nog maar niet te spreken van de indirecte kosten als reputatieschade. Het is niet nodig met wat kennis van uw producteigenschappen en inzicht in de belastingen van het transport.
Ja en nu? Bedoel, welkom maar ik mis gewoon een stuk in je verhaal. Retourzendingen? Repuatieschade? Heb je klanten gehad die er een potje van maakte of zo.

Inpakken een vak apart? Dan heb ik dat talent al in mij zitten. Sorry, klinkt misschien arrogant, maar ik vraag mij af wat er zo moeilijk aan is.

De laatste zin is zo krom dat ik er niets uit kan halen. Alsof het een vertaling is van een andere taal.

Re: voorstellen

3
Zyra schreef:
eRene schreef:Ik ben Rene. Ik heb zelf geen webwinkel, maar wel met webwinkels te maken. Wat ik doe, is het adviseren van webshops op het gebied van verpakken en verzenden. Verpakken is een vak en de kosten van retourzendingen zijn een veelvoud van de kosten van de oorspronkelijke order. Om nog maar niet te spreken van de indirecte kosten als reputatieschade. Het is niet nodig met wat kennis van uw producteigenschappen en inzicht in de belastingen van het transport.
Ja en nu? Bedoel, welkom maar ik mis gewoon een stuk in je verhaal. Retourzendingen? Repuatieschade? Heb je klanten gehad die er een potje van maakte of zo.

Inpakken een vak apart? Dan heb ik dat talent al in mij zitten. Sorry, klinkt misschien arrogant, maar ik vraag mij af wat er zo moeilijk aan is.

De laatste zin is zo krom dat ik er niets uit kan halen. Alsof het een vertaling is van een andere taal.
Hallo Zyra,

Ter verduidelijking. Ik bedoelde met mijn kromme zin het volgende: door enige kennis van de eigenschappen van je producten waar die betrekking hebben op veilig verpakken en inzicht in transportbelastingen ben je al een eind op weg op schade aan je zendingen te voorkomen.

Directe kosten zitten o.a. in het herleveren en de (administratieve) verwerking van het terug te nemen product etc. De indirecte kosten kun je zien als een deuk in de goede naam van de webwinkel (reputatieschade). Dat kan aardig uit de hand lopen als je klant dat via social media in de ronde toetert.

Omdat verpakken vaak meer is dan 'een papiertje erom en wegwezen'; denk bijvoorbeeld aan milieubelasting of de verpakking als reclamedrager, kan het handig zijn advies te vragen.
Dat goed verpakken niet zo simpel is, mag blijken uit uit een schadepost van 24 miljoen voor Nederlandse webshops in 2010, voornamelijk te wijten aan een inadequate verpakking.
verpakken is een vak! Voorkom transportschade. Veilig Verpakken: http://www.epackpro.nl/

Re: voorstellen

4
Leuk om te zien waar mensen hun beroep van kunnen maken. Niet lullig bedoeld, maar eigenlijk vertel je met een paar lange zinnen en dure woorden hoe mensen een doosje moeten inpakken. Als je dat laatste zegt krijg je natuurlijk helemaal geen klanten, dus ik snap het wel :wink:

Ik ben wel benieuwd waarop die 24 miljoen gebaseerd is. Is het een schatting? Staan die cijfers ergens?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: voorstellen

5
Beste Henk,

Een doosje inpakken klinkt inderdaad lullig, maar er is niet voor niets een reusachtig aanbod aan standaardverpakkingen op de markt, afgestemd op specifieke producten. Dat is niet voor niets.
Het bedrag overigens kun je o. a. vinden in dit artikel: http://www.verpakkingsmanagement.nl/nie ... kking.html

Dat was in 2010. Als je die 24 miljoen doortrekt naar 2015 en de voorspelde groei van het aantal webwinkels daar in meeneemt kom je boven de 36 miljoen uit. Me dunkt dat daar wel iets aan te verbeteren valt.
verpakken is een vak! Voorkom transportschade. Veilig Verpakken: http://www.epackpro.nl/

Re: voorstellen

6
Nou weet je, zoek de doelgroep in bedrijven die werken met glas of andere breekbare dingen, maar als je dat niet eens fatsoenlijk kunt versturen? Daarbij is het zo dat het niet eens door een webshop kan komen, maar de webshopeigenaar ook eerst zelf alles na moet kijken van de leverancier en terug moet sturen als het stuk is/niet klopt etc etc.

Ja en in 2020 hebben we zometeen 60 miljoen aan schade, want het cirkeltje ga je al begrijpen? Nu wordt alles "perfect" ingepakt en gaan de chauffeurs helemaal als een bezetene rijden. Ik noem maar wat. :lol:

Als je het één bij iedereen perfect hebt lijkt het dan bij de ander juist lakser te gaan en heb je nog je doel niet behaald. Terwijl je wel afhankelijk van elkaar bent.

Re: voorstellen

7
Zyra schreef:Nou weet je, zoek de doelgroep in bedrijven die werken met glas of andere breekbare dingen, maar als je dat niet eens fatsoenlijk kunt versturen? Daarbij is het zo dat het niet eens door een webshop kan komen, maar de webshopeigenaar ook eerst zelf alles na moet kijken van de leverancier en terug moet sturen als het stuk is/niet klopt etc etc.

Ja en in 2020 hebben we zometeen 60 miljoen aan schade, want het cirkeltje ga je al begrijpen? Nu wordt alles "perfect" ingepakt en gaan de chauffeurs helemaal als een bezetene rijden. Ik noem maar wat. :lol:

Als je het één bij iedereen perfect hebt lijkt het dan bij de ander juist lakser te gaan en heb je nog je doel niet behaald. Terwijl je wel afhankelijk van elkaar bent.
Exact. Verzending via pakketdiensten is een wijze van vervoer die veel schade oplevert. Dat komt ook door het productgewicht. Producten onder 25 kg worden gedragen en kunnen dus vallen. De pakketten liggen vaak los in de bestelbus en krijgen bij hard remmen een aardige opdonder en al helemaal als de chauffeur over jouw drempel rijdt.
verpakken is een vak! Voorkom transportschade. Veilig Verpakken: http://www.epackpro.nl/

Re: voorstellen

8
Welkom op het Forum !

Die cijfertjes, ik weet het niet
Dit bleek uit een enquête, uitgevoerd door Topa Verpakking
Als dit waar zou zijn:
De geënquêteerde winkeliers schatten dat gemiddeld 3,5% van de verzendingen schade lijdt.
Ga je het volgens mij niet lang volhouden als webwinkel, van de laatste 4000 zendingen had ik één zending met schade en 3 vermiste zendingen. Maar misschien zijn mijn getallen te klein om er conclusies aan te verbinden.

Re: voorstellen

9
i-mobile schreef:Welkom op het Forum !

Die cijfertjes, ik weet het niet
Dit bleek uit een enquête, uitgevoerd door Topa Verpakking
Als dit waar zou zijn:
De geënquêteerde winkeliers schatten dat gemiddeld 3,5% van de verzendingen schade lijdt.
Ga je het volgens mij niet lang volhouden als webwinkel, van de laatste 4000 zendingen had ik één zending met schade en 3 vermiste zendingen. Maar misschien zijn mijn getallen te klein om er conclusies aan te verbinden.
Bedankt voor je welkom. Het ligt voor een groot deel aan de fragiliteit van je product. Ik had een klant die espressomachines verkocht. Hij verzond ze in de oorspronkelijke productdoos, waarmee ze per 3 in een gebufferde transportverpakking uit Italië geleverd werden. Dat gaat wel goed. De zendingen van mijn klant echter liepen regelmatig schade op.
Dit probleem komt vaker voor. Veel productverpakkingen zijn niet geschikt als verzendverpakking.
verpakken is een vak! Voorkom transportschade. Veilig Verpakken: http://www.epackpro.nl/