Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

1
Beste forumleden,

Onlangs stuitte ik op dit forum en heb er met veel plezier een hoop leuke stukken gelezen.

De afgelopen tijd zijn wij druk bezig geweest met het opzetten van vitamientjes.com. Inmiddels hebben wij al een hoop bekenden naar de site gestuurd en gevraagd om zo eerlijk mogelijk onze site onder de loep te nemen. Tot nog toe lukt dat best aardig en zijn ze (gelukkig!) niet te aardig!

Nu is dat allemaal leuk en aardig, maar wij weten ook dat deze mensen geen kenners zijn en hooguit een zelfde kijk hebben als eventuele toekomstige klanten. Vandaar dat wij graag jullie mening willen horen. Wat vinden jullie sterk en wat kan er (veel) beter?

Kleine noot: op dit moment zijn nog niet alle teksten en producten compleet, deze hopen wij aan het einde van de week volledig online te hebben!

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd en reacties!
Groeten,

Nick & Melvin

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

2
Ik houd wel van zo'n brede opmaak, vind de naam geweldig en een wat eigen uitstraling met bijvoorbeeld de social media blokken op je over ons pagina spreken me aan. De footer is netjes en ik krijg direct het idee dat ik een webwinkel bezoek met potentie.

Maar de website is zo duidelijk nog niet af of net gelanceerd dat het nog niet in balans lijkt. Het lijkt nog niet de juiste lettertype, tekst hoeveelheid, te kort beeldmateriaal, kleuren en opmaak is soms niet helemaal goed afgewerkt en alles bij elkaar geeft me een beeld van een webwinkel die onder constructie is. Dat lijkt me dodelijk voor je conversie ratio.

Ik kan niet eens direct zeggen waar het aan ligt maar het is wel een gevoel dat ik nog heb. Heb je de webwinkel laten maken? Want de potentie is er zeker en ik zie ook wel wat er wel goed gaat, een webwinkel zoals deze kan heel groot worden! Maar het zit in de afwerking, de 'trial & error' fase van het eerste half jaar na lancering, wat deze webwinkel duidelijk nog niet heeft overleefd. Je lijkt echt nog in de 'ik vraag het eerst eens de familie'-fase te zitten.

....Ik hoop dat je mijn niet-onderbouwde kritiek kunt hebben. ;-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

3
Beste Dirk-Jan, bedankt voor je reactie! De kritiek kan ik zeker hebben, daar is dit immers allemaal om te doen.

Om even op je punten in te gaan:

We zijn op dit moment nog steeds niet 'officieel gelanceerd'. We zitten ook nog heel erg in de 'puntjes op de iiii's-fase'. En willen door middel van feedback zoveel mogelijk (schoonheids)fouten wegwerken voordat we beginnen met promoten etc.
Maar de website is zo duidelijk nog niet af of net gelanceerd dat het nog niet in balans lijkt. Het lijkt nog niet de juiste lettertype, tekst hoeveelheid, te kort beeldmateriaal, kleuren en opmaak is soms niet helemaal goed afgewerkt en alles bij elkaar geeft me een beeld van een webwinkel die onder constructie is. Dat lijkt me dodelijk voor je conversie ratio.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het zelf ook deels wel. Mijn probleem is echter dat ik de site zelf (op basis van magento) gemaakt heb en dat ik er zo vaak en zo lang naar heb gekeken dat ik moeite heb om nog nuchter naar de site te kijken (op een gegeven moment is namelijk niks meer goed genoeg). Als jij of andere leden dan ook specifieke aanbevelingen of suggesties hebben voor de opmaak e.d., heel graag!

Nogmaals bedankt!

Nick

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

4
Fijn te horen dat je wel wat kunt hebben. Er is niet direct iets concreets wat mis is maar meer het geheel:
- Het groen en roze op de voorpagina in het wisselende deel past niet bij het blauw grijs wit. De plaatjes zijn ook niet echt direct aandachtstrekkend. Beter is een strakke stockphoto met gewoon een strakke titel.
- Het blauw grijs en wit heeft samen gewoon net niet voldoende contrast om echt ergens de aandacht op te vestigen.
- Ik vind de website niet echt strak. Ik zou de achtergrond kleur weghalen denk ik en de letters een ander lettertype die net even strakker en duidelijker leesbaar is.
- De plaatjes bij de doelstelling zijn heel clean. Gewoon rustige plaatjes met een icoontje en tekstje. Probeer dat meer in je website door te voeren. Die schuivende headers bijv met die veel te drukke potjes met veel te drukke labels zijn niet leesbaar op je website en komen bij mij als vage medicijnen over. Photoshop de potjes zo dat het label gewoon neutraal is, of maak strakkere fotos.
- Je fotos zijn niet consequent. Bij de 3 best verkochte artikelen heeft er een een lichtgrijze achtergrond, een donkergrijze en een witte. De lichtgrijze is verder een te smalle foto voor het schermpje. De witte is duidelijk het mooiste. Ik zou het label photoshoppen zodat de tekst weg is behalve de naam, verder zou ik het dekseltje half open tonen, en enkele pillen los goed ingezoomd voor het potje leggen zodat men ziet wat ze slikken moeten.

Tot zover weer even....
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

5
Er bestaat in alle geval een doelgroep voor je winkel.
kzelf ben van het tye dat al jaren op zoek is naar manieren om bij te komen.
No matter what I try, i just don't gain any weight.

Als je zoekt naar dat soort oplossingen kom je vaak tereht op afslankingssites (raar maar waar) of op bodybuildsites (vaak met een iet-of wat illegaal chakra als ik zo vrij mag zijn :D ).

Bij deze winkel heb ik veel minder dat american blast gevoel (hoewel het ook over de typische weightgainers gaat), en dat zou wel eens een zegen kunnen zijn.

Wel ben ik van mening dat de teksten iets beter kunnen (wat wetenschappelijker eventueel, geeft je een expertise-uitstraling), maar dat kan je mischien verbeteren nadat de eerste inkomsten binnen zijn ;-).

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

6
heee, ik fitness al een tijdje maar heb nog geen shakes gekocht of iets
Ik zag dat je wel die eiwitte verkocht.

Maar ik vind het erg vervelend dat je moet klikken op de product en dan pas informatie krijgt.
Ik zou liever gelijk onder de foto wat informatie willen zien over wat het precies doet.

Ik zelf wil alleen maar dat me spieren sneller groeien dus gewoon breder worden.
welke zou ik dan moeten nemen?

Die informatie is denk ik het belangrijkste dan weet de klant al welke product hij wil

Ik zou dus eerst die informatie vertellen zonder dat je hoeft te klikken op het product
en daarnaast ook een knopje maken met meer informatie.
En daar vertellen hoeveel schepjes per dag en hoeveel ik het beste kan nemen
en de rest van de belangrijke info..

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

7
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben er heel erg veel aan en met een aantal ben ik direct aan de slag gegaan. Ik ga proberen op alle feedback een reactie te plaatsen! :)

Om maar te beginnen bij Dirkjan:
- Het groen en roze op de voorpagina in het wisselende deel past niet bij het blauw grijs wit. De plaatjes zijn ook niet echt direct aandachtstrekkend. Beter is een strakke stockphoto met gewoon een strakke titel.
Volledig eens, wordt aan gewerkt!
- Het blauw grijs en wit heeft samen gewoon net niet voldoende contrast om echt ergens de aandacht op te vestigen.

Ik heb het grijze gedeelte weggehaald. Het laat de aanwezige tekst en blokken net iets meer opvallen naar mijn mening en ik denk dat je dat ook bedoelde.
- Ik vind de website niet echt strak. Ik zou de achtergrond kleur weghalen denk ik en de letters een ander lettertype die net even strakker en duidelijker leesbaar is.
Zoals gezegd de grijze achtergrond weggehaald. Het maakt de letters sowieso ook duidelijker dus ik weet niet of ik de letters alsnog een ander type moet geven of dat het zo ook al goed genoeg is?
- De plaatjes bij de doelstelling zijn heel clean. Gewoon rustige plaatjes met een icoontje en tekstje. Probeer dat meer in je website door te voeren. Die schuivende headers bijv met die veel te drukke potjes met veel te drukke labels zijn niet leesbaar op je website en komen bij mij als vage medicijnen over. Photoshop de potjes zo dat het label gewoon neutraal is, of maak strakkere fotos.
Momenteel bezig met het bedenken en maken van meer passende sliders. Ik moet even kijken of het qua photoshop te doen is de producten er netjes uit te knippen en anders moeten er inderdaad nieuwe foto's komen.
- Je fotos zijn niet consequent. Bij de 3 best verkochte artikelen heeft er een een lichtgrijze achtergrond, een donkergrijze en een witte. De lichtgrijze is verder een te smalle foto voor het schermpje. De witte is duidelijk het mooiste. Ik zou het label photoshoppen zodat de tekst weg is behalve de naam, verder zou ik het dekseltje half open tonen, en enkele pillen los goed ingezoomd voor het potje leggen zodat men ziet wat ze slikken moeten.
Direct verband met het vorige, we gaan inderdaad zorgen voor een meer eenduidige foto's want dit komt knullig over (het was het enige wat voorhanden was). Ook gaan we zorgen dat de inhoud van de potten in beeld gebracht wordt, want dat is inderdaad een handige tip die we ook over het hoofd hebben gezien!

Nogmaals heel erg bedankt voor je input, het wordt gewaardeerd!

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

8
Hé filemon, bedankt voor je reactie!
Er bestaat in alle geval een doelgroep voor je winkel.
kzelf ben van het tye dat al jaren op zoek is naar manieren om bij te komen.
No matter what I try, i just don't gain any weight.

Als je zoekt naar dat soort oplossingen kom je vaak tereht op afslankingssites (raar maar waar) of op bodybuildsites (vaak met een iet-of wat illegaal chakra als ik zo vrij mag zijn ).

Bij deze winkel heb ik veel minder dat american blast gevoel (hoewel het ook over de typische weightgainers gaat), en dat zou wel eens een zegen kunnen zijn.
Het is inderdaad een door velen vergeten/ondergewaardeerde doelgroep en wij gaan proberen om dit op een 'andere manier dan gebruikelijk' te belichten. Nu maar hopen dat het ook aanslaat straks :)
Wel ben ik van mening dat de teksten iets beter kunnen (wat wetenschappelijker eventueel, geeft je een expertise-uitstraling), maar dat kan je mischien verbeteren nadat de eerste inkomsten binnen zijn .
We gaan zeker kijken of we de teksten misschien wat professioneler kunnen maken. We zijn op dit moment i.i.g. heel druk met alle doelstellingen te voorzien van voldoende informatie en daarbij is dit een goed punt om op te letten!

Thx!

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

9
heee, ik fitness al een tijdje maar heb nog geen shakes gekocht of iets
Ik zag dat je wel die eiwitte verkocht.

Maar ik vind het erg vervelend dat je moet klikken op de product en dan pas informatie krijgt.
Ik zou liever gelijk onder de foto wat informatie willen zien over wat het precies doet.

Ik zelf wil alleen maar dat me spieren sneller groeien dus gewoon breder worden.
welke zou ik dan moeten nemen?

Die informatie is denk ik het belangrijkste dan weet de klant al welke product hij wil

Ik zou dus eerst die informatie vertellen zonder dat je hoeft te klikken op het product
en daarnaast ook een knopje maken met meer informatie.
En daar vertellen hoeveel schepjes per dag en hoeveel ik het beste kan nemen
en de rest van de belangrijke info..
Hallo Brian, ook jij bedankt voor je reactie!

Dit is iets wat in principe makkelijk aan te passen is. We hebben hier al vaker over getwijfeld en ik vraag me dan ook af of meerdere mensen dit ook zo zien?
Ik begrijp je punt namelijk volledig, maar wij hebben het er al zo vaak over gehad dat we het niet meer weten!:P

Bijna geen enkele andere store (in deze branche) doet dit namelijk en de vraag is dan ook of dit met rede is of dat het elkaar niet zoveel uitmaakt of ons kan onderscheiden!

Lastig!

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

10
Je hebt links een vak met TNT ,IDEAL, digikeur en gratis levering vanav 40 euro.

Nu lijkt het precies of op elk logo ervan kan klikken.
Maar als ik klik op digikeur of gratis levering vanaf 40 euro, krijg ik gewoon de pagina met uitleg over TNT en IDEAL.

Dus best op de doorklikpagina ook wat uitleg over digikeur en 40 euro gratis leveren (zal waarschijnlijk alleen voor Nederland zijn)
Het is een .com site, maar zie niet direct of dit een Belgische of Nederlandse site is
Als ik dan ga zoeken bij ideal zie ik dat jullie van Haarlem zijn.

In de zoekfunctie krijg ik niets als ik België of buitenland intype.

Re: Vitamientjes.com - Graag jullie mening!

11
veke schreef:Je hebt links een vak met TNT ,IDEAL, digikeur en gratis levering vanav 40 euro.

Nu lijkt het precies of op elk logo ervan kan klikken.
Maar als ik klik op digikeur of gratis levering vanaf 40 euro, krijg ik gewoon de pagina met uitleg over TNT en IDEAL.

Dus best op de doorklikpagina ook wat uitleg over digikeur en 40 euro gratis leveren (zal waarschijnlijk alleen voor Nederland zijn)
Het is een .com site, maar zie niet direct of dit een Belgische of Nederlandse site is
Als ik dan ga zoeken bij ideal zie ik dat jullie van Haarlem zijn.

In de zoekfunctie krijg ik niets als ik België of buitenland intype.
Goed punt! Ik ben er direct mee aan de slag gegaan. Kun je me zeggen of het zo goed/beter is?:D

Bedankt in ieder geval!