Tegenstrijdig advies; postkantoor<->postnl

1
Afgelopen week verzond ik een brievenbuspakje en plakte er een digitale postzegel op mbv de dymo.
Een dag later zat het pakketje in mijn bus, de klant was vergeten een huisnummer in te voeren en ik heb zelf niet goed genoeg opgelet.

Dus ik bel postnl en vroeg of de zegel nog te gebruiken is. De medewerker vertelde dat deze al gebruikt is om het weer naar mij te verzenden. Prima, dan print ik een nieuwe zegel.

Ga ik naar de primera en ik stel de medewerker dezelfde vraag. Hij zei dat de zegel nog wel geldig was, omdat deze niet is doorgestreept en er ook geen stempel op zit.

Uiteraard ga ik dan wel voor ' save' , maar ik twijfel nu aan de deskundigheid van het personeel daar. Het komt ook wel vaker voor dat ik mijn vragen door hun laat beantwoorden en er van uit ga dat de informatie klopt.
Wie heeft hier gelijk? Uiteindelijk heeft postnl wel een dienst geleverd door het terug te sturen...Hebben jullie dit weleens meegemaakt?

Re: Tegenstrijdig advies; postkantoor<->postnl

2
Mar schreef: Ga ik naar de primera en ik stel de medewerker dezelfde vraag. Hij zei dat de zegel nog wel geldig was, omdat deze niet is doorgestreept en er ook geen stempel op zit.
Ook niet op alle postzegels komen stempels te staan.

Ik weet niet of het legaal is een postzegel die gebruikt is voor verzending maar niet is afgestempeld, opnieuw te gebruiken (lijkt me niet!). Maar dat is hetzelfde met de digitale postzegel. Tenzij de code van de digitale postzegel ergens wordt vastgelegd bijv. en er geen afstempeling voor nodig is.

Mijn advies: niet gebruiken. Want PostNL heeft de dienst al uitgevoerd. Jij hebt een verkeerd adres vermeld. Dus opnieuw frankeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.