Tim'skraammanden startup

1
Zoals bij sommigen al bekent zijn we de volgende winkel aan het opstarten.
Om op de toekomst voorbereid te zijn hebben we een selectietraject doorlopen met 3 aanbieders. Uiteindelijk hebben we besloten om (voor ons..) in het diepe te springen en te starten met Sumostore.

Op dit moment zijn we nogal in discussie geraakt over ons logo.

De oorspronkelijke
(niet op jpeg compressie letten nu)
Afbeelding


Het alternatief maar dan in spiegelbeeld
Afbeelding


Voor nu; wat past beter in de kop van de website? Als je binnenkomt zie je dit groot in beeld en als je gaat scrollen wordt 'ie kleiner.

Hieronder een weergave in de testomgeving.

Groot in beeld als je binnenkomt.
Afbeelding


Als je gaat scrollen komt 'ie links in beeld.
Afbeelding


Oftewel gaan we naar links of naar rechts en waarom :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Tim'skraammanden startup

4
Eventjes los van welke kant dan ook, denk ik dat het logo iets teveel van het goede is. Je ziet het ook dat wanneer hij kleiner wordt er eigenlijk niks zinnigs valt uit te halen. Je kan zelfs niet de naam van je bedrijf lezen.

Misschien heb je hier overigens iets aan. Een verhaal over het ontwerpproces van de grafische identiteit van een Belgische speelgoedwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tim'skraammanden startup

6
Naar rechts. Misschien ook omdat dat onze leesrichting is. Het kijkt lekkerder weg vind ik. En de tekst is inderdaad wat overbodig, vind het al aan de drukke kant met de mand vol speelgoed.

Re: Tim'skraammanden startup

7
Het adres moet er natuurlijk nog af; wat we hier tonen is puur de afbeelding zoals op het visitekaartje komt. (kwestie van enkele lagen in Photoshop uitschakelen en exporteren weer ;) )

De vliegrichting naar rechts, was mijn idee ook; bedankt daarvoor.

Bij verkleinen wordt de mand idd wat rommelig; bij Timsspeelgoedboerderij is dat inderdaad strakker.. ook na verkleinen.

Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Tim'skraammanden startup

8
Ondertussen stukje verder met de site.
- Logo voor op de site aangepast. Nu minder kleuren waardoor minder gekriebel.
- Sumoteam nuts drijven met alle 'domme' vragen.
- voorlopige stijl ingericht.
- slideshow ingevoerd (reacties?)

Natuurlijk nog alles 'in progress' maar de basis krijgt steeds meer vorm.
De tijdelijke link:
http://kraammand.sumostore.net/

Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Tim'skraammanden startup

9
Alleen de vogel (en naam) als logo (zoals je het nu hebt dus) vind ik veel beter.

Op de site zie ik (misschien niet bewust laten staan) in de slider het oude logo (met de kraammand) weer terugkomen. Om deze dan als plaatje weer ergens op de site te laten terugkomen werkt denk ik heel goed, geeft (wat mij betreft) een leuk effect om de vogel dan met het mandje terug te zien.

Re: Tim'skraammanden startup

10
Ik vind het nieuwe logo vele malen beter.

Wat betreft de website krijg ik een beetje een internet 1.0 idee. Heeft volgens mij te maken met het gekozen lettertype en het feit dat alles Italic is.

Probeer eens te spelen met een aantal Google Fonts, ziet er wellicht moderner uit. Verder ben ik ook niet kapot van de gekozen kleur, maar dat is persoonlijk.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl