Creatie webshop uitbesteden aan een particulier via Elance?

1
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site. Stiekem wel vaak de fora doorgenomen, maar nooit zelf een reactie geplaatst, dus bij deze. Ik ben in de beginnende fase met het opstarten van een webshop, gericht op tuinbouw artikelen. Via via kwam ik op Elance.com. Dat is een platform waarbij je zelf in contact komt met mensen die zeggen dat ze veel ervaring hebben in het maken van een website. Meeste zijn mensen uit India, die tegen een relatief goedkope prijs hun diensten aanbieden. Voor een paar 100 dollar stampen ze een site voor je uit de grond. Nou vroeg ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft.
Ik heb de tijd er op dit moment niet voor om mijzelf te verdiepen in Joomla, en wordpress. Dus zou ik het graag laten uitbesteden.

Wat denken jullie? Doen? of zonde van die paar 100 dollar.

Met vriendelijke groet,

Re: Creatie webshop uitbesteden aan een particulier via Elan

2
Ik denk niet dat dit gaat werken. Het bouwen van een webwinkel is slechts stap één. De webwinkel moet ook onderhouden worden en bij issues moet je snel kunnen handelen.

Hoewel ik fan ben van open-source (WooCommerce) zou ik toch eens de mogelijkheden van een webwinkel onder licentie bekijken. Je hoeft dan minder (geen) technische kennis te bezitten.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Creatie webshop uitbesteden aan een particulier via Elan

4
Ja het opzetten is niet heel veel werk; vooral als je weet wat je doet.

Een lokaal bedrijf kan dit voor een paar honderd euro wel opzetten, waarschijnlijk met hosting erbij. Je kunt ook werken met Freelancer etc. maar wel opletten dat communicatie lastig kan verlopen; en grote kans dat de Nederlandse vertaling niet 100% klopt (al zijn daar packages voor).

Belangrijk om van te voren je wensen en eisen te weten; zodat niet achteraf dingen nog aangepast moeten worden. Deze aanpassingen kunnen veel tijd (en kosten) met zich meebrengne.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.