Van licentie-webshop, naar OS web-shop.

1
Hoi :D

Momenteel hebben we (mijn vriendin en ikzelf) een webshop onder licentie, loopt redelijk, en volgens mij ziet het er niet slecht uit.
Echter nu willen wij een "eigen" webshop. helemaal in te richten naar onze wensen en stijl, zonder enige beperking welke je natuurlijk wel hebt bij een webshop onder licentie. Dat laatste is gemakkelijk want het is deels voorgekauwd. Bij een OS webshop is enige/gedegen kennis wel een vereiste vermoed ik. Want alles word van 0 weer opgebouwd.

Aan welk OS zat ik te denken?
Magento, of,
SumoStore

Wat wil ik integreren?
iDeal
Paypal
Evt betaling via CC
Boekhoudpakket (van Acumulus niet integreerbaar bij shoptrader)
Social Media
En nog wat zaken die ik wellicht over het hoofd zie?

Hosting?
Snel, stabiel, kwaliteit boven goedkoop dus.

Daarnaast: handig om hiervoor een webhosting te nemen om alles proef te laten draaien en te testen zonder dat het ons bestaande bedrijf aantast?

Kortom, zoveel vragen waar ik nog niet weet wat wijsheid is en wat niet.
Domeinnaam gaat NIET veranderen btw, want die is 120% perfect :)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Van licentie-webshop, naar OS web-shop.

5
Wij zelf bieden ook een hosted versie inderdaad met behoud van opensource karakter. Je kan zelf bij alle bestanden etc via FTP o.a.

Dus inhoudend pre-installatie van de software,
maar ook voldoende webresources, ssl certificaat en in een hoge beschikbaarheids cloud.

In geval van hulp/ondersteuning kan dan SumoStore je sneller assisteren/adviseren.

De webpaginas staan nog niet online, maar het dat gaat onder de noemer SumoCloud, op de downloadpagina staat het al wel reeds vermeld.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Van licentie-webshop, naar OS web-shop.

6
Maurice schreef:Wij zelf bieden ook een hosted versie inderdaad met behoud van opensource karakter. Je kan zelf bij alle bestanden etc via FTP o.a.

Dus inhoudend pre-installatie van de software,
maar ook voldoende webresources, ssl certificaat en in een hoge beschikbaarheids cloud.

In geval van hulp/ondersteuning kan dan SumoStore je sneller assisteren/adviseren.

De webpaginas staan nog niet online, maar het dat gaat onder de noemer SumoCloud, op de downloadpagina staat het al wel reeds vermeld.
Zoiets bedoelde ik inderdaad Maurice. Zoiets zou ideaal zijn.
Sumostore is nieuw zag ik reeds en heb al wat voorbeelden gezien ;)
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Magento en Sumostore? Van dat eerste weet ik dat het zeer uitgebreid maar ook zeer complex is en erg veel kennis nodig is van scripting. (laat ik dat nu net niet hebben....zucht...)

De huidige webwinkel laten wij nog online (bij shoptrader), maar in de tussentijd (tijdens het ontwerpen van de nieuwe webwinkel) ontwikkelen wij een andere toko. Daarvoor hebben we dus een database voor nodig waar we straks alles willen onderbrengen incl. onze reeds geregistreerde domeinnamen (stuk of 7 die allen naar ons huidige redirected zijn).

vanavond maar eens met wederhelft praten wat haar wensen zijn qua inhoud en stijl.

Re: Van licentie-webshop, naar OS web-shop.

7
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Magento en Sumostore?
Opties komen al ver overeen, echter bij ons is de webwinkel voor Europa geoptimaliseerd ipv van Amerika. Zo worden ook Europese partners implementeert ipv de USA in Magento. Er wordt juist gekeken en gefinetuned op usability zodat de overstap van SaaS naar OpenSource minder "eng" wordt terwijl je toch zelf de touwtjes in beheer houd.

Ook hebben wij een ondersteunend bedrijf eromheen, en wordt je niet direct aan je lot overgelaten ;) (zoals bij OpenSource 99% van het geval wel is)

Stel anders even je specifieke wensen/vragen via maurice@sumostore.net
dan kan ik aan de hand van onze online demo je vragen beantwoorden.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Van licentie-webshop, naar OS web-shop.

8
Maurice schreef:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Magento en Sumostore?
Opties komen al ver overeen, echter bij ons is de webwinkel voor Europa geoptimaliseerd ipv van Amerika. Zo worden ook Europese partners implementeert ipv de USA in Magento. Er wordt juist gekeken en gefinetuned op usability zodat de overstap van SaaS naar OpenSource minder "eng" wordt terwijl je toch zelf de touwtjes in beheer houd.

Ook hebben wij een ondersteunend bedrijf eromheen, en wordt je niet direct aan je lot overgelaten ;) (zoals bij OpenSource 99% van het geval wel is)

Stel anders even je specifieke wensen/vragen via maurice@sumostore.net
dan kan ik aan de hand van onze online demo je vragen beantwoorden.
Ik mail je straks wel even. Zo eerst ff quality-time met de vrouw ;)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!